AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 20:56

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 255 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Lør 24. Aug 2013 20:51 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Her er noen bilder etter oppretting etter en ulykke i påska..
Ramma klarte seg heldigvis. Mest karosseri skader.

Bilde

Bilde

Kjøpte delebil i vestfold, rusten som fy å import fra colombia

Bilde

Bilde
Byttet hele fronten og panser untatt h. framskjerm. + byttet v. bakskjerm.

I skrivende stund:

Bilde

Bilde

Bilde

Nå er det håp for høst-ragging i hvertfall :) (etter noen timer til... høhø)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Lør 24. Aug 2013 22:44 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Godt å se at det blir liv i denne igjen... :)

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Lør 24. Aug 2013 22:50 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
:) Du skulle bare visst!!!

Den bilen jeg brukte som delebil var helt tvers igjennom råtten foresten. Så ingen klager på det hehe. Jeg liker å ta vare på å få orden på gammalt skrot, men den var noe til å med jeg syns var dårlig... Jeg fikk heldigvis brukt det meste, eller solgt. Selge karosseriet og ramma gikk til arvika.

:)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Lør 24. Aug 2013 22:51 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Det er en del kosmetisk igjen jeg ikke er helt fornøyd med enda, men det kaller jeg småtteri. :) Det verste er tatt :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Lør 24. Aug 2013 22:52 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Rekke 6ern i dele bilen ble faktisk bryllupsgave haha :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Søn 25. Aug 2013 00:46 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 06. Nov 2009 19:36
Innlegg: 326
Du er kjempeflink, Robin, stå på!

_________________
Bilde

1981 Buick Electra Stageway/Armbruster airportlimo - Chevy 350 / th350
1990 Chevrolet Suburban 2500 - 6,2 diesel / th400


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tor 05. Sep 2013 22:29 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
I dag har jeg endelig fått kjørt en god test tur. Var på esso å tanka litt gasoline :) Virker som det meste fungerer bra. Untatt girkassa som jeg syns girer litt hardt å sent/høyt rmp. Panseret står litt høyt opp på ene siden..

Tok noen få bilder ute i dagslys for og se litt helhet. Går å lurer veldig på lakkering i vinter nå. Bare noe så alt ser ut som 1 bil.. Ikke noe proffjobb men det får ikke blitt så mye verre vel...

Bilder for de interesserte:
Bilde

Bilde

Skjøten oppe er bare foreløpig sveisa og pussa, også såvidt grunna å sprayboks lakka rødt..
Bilde

Bagasjeluke har jeg også en ny fra delebilen.. Denna fikk seg også en smell.

Bilde

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tor 05. Sep 2013 22:53 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Ser bra ut! Jeg syns ikke du skal lakkere. Finishen du har nå er dritfet.

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Fre 06. Sep 2013 09:30 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
sjekk vakuum på girkassen, er den lekk, vil den gire sent!
og flott jobbet! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Fre 06. Sep 2013 19:36 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 31. Jul 2012 17:01
Innlegg: 77
Bra jobbet, fint du reddet den! Virkelig bil med sjel! :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Man 09. Sep 2013 06:45 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Takktakk :) Kjører på arbe med stil i dag ;)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 11. Sep 2013 18:36 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Ka e de her for skit

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Fre 13. Sep 2013 18:32 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 09. Aug 2013 14:24
Innlegg: 76
Bosted: Jessheim
Stilig stuk på bilen din ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tir 24. Sep 2013 03:40 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Nå på torsdag skal jeg hente th700 kasse som kommer m lastebil fra en Stavanger kar.

Han har et firma og driver med bil og jeg håper nå det er som han sa at denna kassa er bra. Får med converter. 500 i frakt. Kommer da på 7000kr.

Er kassa bra så er vel det ok. Måtte bare kjøpe no, gadd ikke sitte å vente mer hehe :-)

Skal bli uberschönt med et 4 gir :-) skal også kjøpe et kit fra Tci, som styrer lockup'n. Så den går av automatisk ved behov så jeg ikke brenner lameller.

Når jeg setter i gang med detta skal jeg prøve å huske å ta bilder å skrive litt. Er fint med andres tanker rundt sånne ting noen ganger.

Ellers kan jeg fortelle at bil har vært på raggen i årjäng både fredag og lørdag, det var drit moro :-) full bil med masse venner og god drikke. Utrolig mye trivelige svensker å prate bil å skit med også ;-)

Det var første ordentlige turen utpå etter påske krasj. Veldig moro å kjøre chevan igjen :-D


Sent from my LT25i using Tapatalk 2

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tir 24. Sep 2013 03:43 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Får hive ut de bildene jeg har...
Bilde

Bilde

Bil til søstra mi å typen :)
Bilde

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 255 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support