AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Jun 2026 14:45

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1523 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 102  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 03. Nov 2014 18:35 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 24. Okt 2009 16:48
Innlegg: 74
Har komp måler hvis du vil sjekke sylindertrykk. Kan stikke bortom med den en dag. Synd du ikke fikk dynopapirer slik du fikk da du hadde måling i haugesund.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Nov 2014 20:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
LatSaab skrev:
Har komp måler hvis du vil sjekke sylindertrykk. Kan stikke bortom med den en dag. Synd du ikke fikk dynopapirer slik du fikk da du hadde måling i haugesund.



har komp måler :)

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 04. Nov 2014 23:26 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 22. Okt 2009 11:21
Innlegg: 493
Enig med rokkern at med de delene som er listet opp, burde motoren hatt (mye) mer power. Er nok en "propp" som må finnes/fikses før den går som den skal...
Burde gi minst like mye som denne: http://www.hotrod.com/how-to/engine/ccr ... ine-build/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 05. Nov 2014 16:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
holeshot skrev:
Enig med rokkern at med de delene som er listet opp, burde motoren hatt (mye) mer power. Er nok en "propp" som må finnes/fikses før den går som den skal...
Burde gi minst like mye som denne: http://www.hotrod.com/how-to/engine/ccr ... ine-build/

se der ja :)

må nok sjekke litt ja... men lurer egentlig på hvor mye som forsvinner i driverket ?
har jo manuell 4 trinns... vil jo tro det forsvinner mere i en automatgira bil?

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 05. Nov 2014 16:58 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Det forsvinner litt mer effekt i automatgir. Ca 20-25% mot 15-20% i manuell. MEN med manuell forsvinner den tiden du bruker på å gire nedover stripa. Si du har tre girskift og går over mål i 4. Et girskift på 0.33sek må vel regnes som ganske effektivt og da er det ca et sekund som man ikke får gitt full gass. Pluss at trøkket ut ifra start er myye vanskeligere å få til med manuell. Med mindre man har en sånn justerbar "drag" clutch som slipper litt når den er kald og biter når den har slura litt. Men skikkelig converter kan man ligge på 4-5000rpm ut fra start og ha fult motortrøkk hele veien nedover stripa. Jeg gikk fra 11.54 til 11.17 med kun converter og girbytte. Samme slutthastighet og motorjustering.

Tror det forsvinner mer i et "ikke ideelt dragoppsett" enn i drivverket. Og det er nok mye å hente på "småting" for deg.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 05. Nov 2014 21:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
rokkern skrev:
Det forsvinner litt mer effekt i automatgir. Ca 20-25% mot 15-20% i manuell. MEN med manuell forsvinner den tiden du bruker på å gire nedover stripa. Si du har tre girskift og går over mål i 4. Et girskift på 0.33sek må vel regnes som ganske effektivt og da er det ca et sekund som man ikke får gitt full gass. Pluss at trøkket ut ifra start er myye vanskeligere å få til med manuell. Med mindre man har en sånn justerbar "drag" clutch som slipper litt når den er kald og biter når den har slura litt. Men skikkelig converter kan man ligge på 4-5000rpm ut fra start og ha fult motortrøkk hele veien nedover stripa. Jeg gikk fra 11.54 til 11.17 med kun converter og girbytte. Samme slutthastighet og motorjustering.

Tror det forsvinner mer i et "ikke ideelt dragoppsett" enn i drivverket. Og det er nok mye å hente på "småting" for deg.


hm.. ja den toploadern er ikke akkurat kjapp å gire med men den tåler mye bank og er billig å fixe så den sitter nok i ei stud tell ja hehe
sjekke litt komp i helgå så får me sjå :)

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 06. Nov 2014 05:30 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Ja det kan jo være en forklaring på noen av hk som mangler.
Hvis du har muligheten til en sylinderlekkasje test også så sier den mer om hvor kompen blir av. Innsugsventilen/eksosventilen/veivhus(ringer). Lykke til !

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 08. Nov 2014 16:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
okeeyy da har eg målt....
biltema måler vel å merke..

sylinderrekka på passaskjersiden begynner med fronten og går mot kupeen.
11
10.5
10.5
10.3

førerside fra fronten og mot kupeen.

10.8
10.5
10.5
10.8

alt er i BAR. og sånn ca

men lurer jo på hvor lenge man skal kinne motorn på startern før man leser av ?
fordi på sylinder 1 der det er målt 11 så var det første gang 9.5 og da kinna jeg ca 3-4 sek... men så testa jeg en gang til der og da kinna jeg i ca 6 - 7 sek og da ble det 11 ......

for meg så ser dette greit ut på en måte med tanke på at kompen er høy nok for å få hk men vet ikke hvor mye det har å si med disse forskjellene på enkelte sylindre.
den ene tennpluggen på ene sylindreren på førersida var så løs at jeg faktisk tror jeg skulle klart å skru den ut for hånd.. så der har det nok ikke vært så fantastisk bra trykk.

kan alltids ta en ny test når motorn e ute av bilen senere en gang.

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 08. Nov 2014 17:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
10.5bar er 152psi. Veldig lite sylindertrykk spør du meg.
Jeg har 190psi på en sylinder som måler 11.2:1 med 242/252 110 lsa kam og med 76% sylinderlekkasje. Så her har du nok masse å gå på. 200+ er bra for en fresk motor, men over 225psi har jeg blitt fortalt at det begynner å bli skikkelig skummelt ift tenningsbank.

Du skrur ut alle pluggene og har forgasseren på full gass når du tester? Tar det lang tid før trykket bygges opp På en sylinder så kan det tenkes at det er litt mer lekkasje der.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 08. Nov 2014 17:12 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Ellers er det ikke store variasjoner mellom sylindrene så det er jo bra!

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 08. Nov 2014 17:29 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
eh nei har ikke hatt full gass.... forbannet på n igjen hehe

trykket kommer kjapt opp

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 08. Nov 2014 17:31 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
skal sjekke på syl med full gass og se om det er noe forandring.. motor er ikke skikklig varm når jeg har sjekka

men alle plugga ut ?
trenger man d da

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 08. Nov 2014 17:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Helst lunka motor iallfall, alle plugga ut for å få skikkelig snurr på motoren (sikkert ikke så viktig). Og full gass på spjeldet.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 08. Nov 2014 17:54 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
okei.. testa nettopp syl 1 igjen og med full gass men med alle andre plugger montert så viste det 170 psi røfly 12 bar
og trykket kom ikke umiddelbart ( jeg som ikke følger med ;) ) bygger seg opp over tid .. tja sikkert dra motorn rundt 4 ganger +\- før trykket er på topp

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 08. Nov 2014 20:01 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
170psi var bedre ja. Men fortsatt så tenker jeg at du kan vurdere et stempelbytte for å få opp trykket. Hvis toppene har kanter kan du ta en enkel bowl blend og porte ned den skarpe kanten inne i forbrenningskammeret. De to tingene er blant det som plukker opp mest flow og er forholdsvis enkelt. Litt opp med komp, og sørge for at quench er 100%, og litt porting så kan vi håpe at motoren våkner til liv :)

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1523 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 102  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support