Jeg ser at mine pedaler ikke kommer til å henge på rattstammen, men må opp over å hvile på forsterkningen.
Så jeg har fått unna litt, innen jeg må reise til Danmark i morgen å begrave faren min.
Han var en del av motivasjonen for å få Masteren ferdig fort, for jeg hadde planlagt en tur rundt i Danmark, sammen med han, for at besøke alle hans gamle favorittplasser og venner. Det kan jeg ikke lengre, men i stedet bliver det å ta guttene mine med på tur å fortelle de om deres bestefar, som de dessverre ikke kjente så godt.
Men jeg hadde bruk for et avbrekk i tankerekken, da jeg så ganske mørkt på det på både søndagen å mandagen. men etter et trivelig besøk av Leif (Rodtaxien) ble humøret litt bedre, og jeg tuslet ut å i gang med litt andre ting end bare fabrikkering.

Etter å ha fått nesen ned fra loftet, ble den løst satt på bilen for at sjekke klaringen til vannpumpe. Blir ikke lang vannpumpe for å si det slikt. hehehe
Og når jeg nå likevel var i gang, plukket jeg den ene skjermen med ut og sjekket passformen. viser sig at den har fått en liten trykk på et tidspunkt, så det ser ut som om forstillingen sitter for langt fremme. men det ser man på hjulbuen, den kommer litt for langt inn foran på skjermen.

Ser tydelig at den ikke er helt rund, men det er en bagatell, er ikke ute etter en strøken bil enda. hehehe

Var ganske enkelt fett å se hva den egentlig skal bli til på sikt, det har liksom forsvunnet litt i all rusten.

Oppdaget samtidig med at mine "nose stabilizers" var borte, husker faktisk ikke om jeg noengang har hatt til bilen. og jeg savner mitt delelager fra låven. Men etter litt leting, dukket det opp et par sveiver til et par gamle suburban jekker.
Rette tykkelsen og lengde, og fort demontert og konvertert til rette stenger. (Takk lars, for lån av ambolten!)


Da var de testet på plass, må gjenge opp den ene enden, og lage et vinklet knekk i rette avstanden, så de kan brukes til å justere nesen på Masteren.
Og naturligvis lage en eller annen form for feste i selve nesestykket.

Braketten fikk et par punkt sveisninger på røret innen jeg la det inn i bilen igjen. (Måtte få det rattet på "ratte" plass, ellers kommer jeg til å hate mig selv.)

Alt ble boltet sammen, og jeg monterer så rattet i den stillingen jeg vil ha, må flytte litt på noen ting senere, (instrumentpanelet) men nå dreier det sig om å få bilen på veien, så jeg kan begynne å realisere noen av de drømmene jeg har.

Ooff, det var way of!!

Men det ser rett ut!

Så opp med det store vaterpasset.

Og jekke opp bilen til libellen er på rette plassen.

Det nærmer sig.

Mye bedre


Lengre kom jeg ikke, men fant frem stål til loddrett forsterking, og begynner så smått å ha en plan klar i hodet for hvordan jeg vil gjøre det. blir mye metallarbeide fremover, men det er greit. Det er det jeg kan best. hehehe