AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 01:06

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 07. Feb 2015 21:36 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Da ble det lørdags kveld, og jeg har fått ræva mi inn fra garasjen igjen etter en hel dag (nesten) uten forstyrrelser.

Fikk tilpasset et par topplater.

Bilde

Dette er ikke det peneste, men det holder mutteren på plass.

Bilde
Bilde

Trur ikke sveiseren min liker kulde, siden den er litt hakkete i leveringen av tråd.

Nok klaring til rattstammen

Bilde

Begynner å ligne noe.

Bilde

Men jeg vil ha mer rigiditet i tannstangen
Så skråstivere ble fabrikkert å tilpasset.

Bilde

Og ut med forstillingen igjen, så jeg kan komme til på undersiden.

Tok tolv minutter å plukke den ut. hehehe

Bilde

Fikk sveiset på undersiden og alle samlinger.

Bilde
Bilde

Lagde også avstivere i bunnen, men tok ikke bilder av det (var så godt i drevet, at jeg glemte mig bort. hehehe)

Bilde

Kanskje litt vel mye lakk!?

Bilde

Og med disse bilder, kan jeg også selv de hvor jeg har bomma!!

Bilde
Bilde

Men alt i alt en glimrende dag i garasjen.

Og ga begge fester en liten test med 2.5 kg slegge, de ga sig ikke i det hele tatt.
Kanskje overkill, men jeg synes ikke det.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 08. Feb 2015 00:12 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
fått gjort en del ja , intressangt å se dette her :)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 08. Feb 2015 21:02 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Kjekt å se du står på, men lurer på en ting. Hvorfor lakke du det meste, ville det ikke vært bedre å ha ting platerent når du skal ha visuell kontroll? Så slipper du å gjøre dobbelt. Bare å blåse og få på pulverlakk eller annet når chassiset er godkjent. Bare en tanke....

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 08. Feb 2015 21:54 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Vet ikke. kan ha noe å gjøre med at han ikke har svaret på epostene mine, ang lakk på rammen ved kontroll.
Så derfor er det lakk på nå, og hvis han vil ha lakken fjernet!
jamen så har jeg en grei avtale med min sandblåser om han fikser det på et par timer.

Men det jeg har fått å vite fra andre, er at motor, gir, bremser, eksos, bensintank, håndbrekk, hengerfeste mm skal være på plass ved rammekontrollen. Hvis det er feil, så får jeg bare et par timers extra jobb ut av det.

Men jeg fikk presset litt tid inn i dag igjen.

Måtte fikse noen av de siste tingene på forstillingen, innen den skal inn på plass, for forhåbentlig siste gang.

Måtte gjøre noe med bremseslange braketten!

så hullet ble gjort større.

Bilde

Så denne nesten passer inn.

Bilde

Nesten inne på plass, er litt trangt.

Bilde
Bilde

Men ikke noe min motivator ikke kunne klare.

Bilde

Der sitter den egentlig godt. men likevel.

Bilde

Skulle egentlig ha kjøpt "Nutserts" men dette får holde

Bilde

Et par sveiseklatter hjelper med å holde den på plass, skal jo ikke holde annet end bremseslangen.

Bilde

Jada det ser litt brutalt ut, men det funker!

Bilde

Vurderer å lage nye braketter, men det må vi se på i løpet av uken.

Bilde

Stadig litt tilpassing hist og her.

Bilde

Og der var forstillingen tilbake på plass.

Bilde

Jeg manglet noe på de forreste boltene som holder forstillingen på plass, en vinkel, av stål slik jeg ikke drar boltene skeive, når jeg strammer forstillingen. I og med at de har en liten vinkel på sig, for at passe med bolthullene i rammen/forstillingen, må jeg så lage en slik vinkel.
men jeg er altså ikke god til å bore firkanta huller, så jeg måtte finne på noe.

Har en masse gamle hylser liggende, mange av de er defekte. men sprøtt nok passer de med vognboltene!

Bilde

Så litt kjærlig kutting med vinkelsliperen.

Bilde

Bilde

Og se, den passer perfekt.

Bilde

Bilde

Bilde

Et par klatter på, til jeg er sikker på at den blir på plass!

Bilde

oisann, dette er en "ommer"

Bilde

Og lengere kom jeg ikke før det ble nødvendig å gå inn.
men det ble en god dag i garasjen.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 08. Feb 2015 23:01 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
steikje ser jaggu ut som du har litt mere enn meg å gjøre ja :)
Ser bra ut :)

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 09. Feb 2015 09:16 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
[quote="Pappa Wolf"]Vet ikke. kan ha noe å gjøre med at han ikke har svaret på epostene mine, ang lakk på rammen ved kontroll.
Så derfor er det lakk på nå, og hvis han vil ha lakken fjernet!
jamen så har jeg en grei avtale med min sandblåser om han fikser det på et par timer.

Men det jeg har fått å vite fra andre, er at motor, gir, bremser, eksos, bensintank, håndbrekk, hengerfeste mm skal være på plass ved rammekontrollen. Hvis det er feil, så får jeg bare et par timers extra jobb ut av det.



Den som tier samtykker :D

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 15. Feb 2015 19:43 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Olav skrev:


Den som tier samtykker :D


Får håpe det! hehehe


Fått unna litt i helgen.

Fått lakk på caster-stagene, har hjulpet gevaldig, at det har blitt mildere ute, men mistenker at det må gjøres noe til neste vinter, så jeg ikke fryser b.....e av mig når jeg går i garasjen. hehehe

Bilde

Her står Crankenstein, ble kastet sammen for et par år siden etter å ha fått en gang ferske pakkninger.

Bilde

Ble ferdig med piedestalene til forstillings boltene.

Bilde
Bilde

De kan sikkert pusses en del og bli finere, men det kommer til å vente litt. (kribler i foten nå, vil ut å kjøre!)

Tok mig også tid til å fikse en lekkasje på kompressortanken.

Bilde

Casterstag foringer!!
Ja må vel få tak i slike, eller tilpasse noe jeg har liggende fra før!

Bilde


Fikk gjort hullet litt større.

Bilde

Hvem skulle ha trodd, at foringer fra en 91-94 explorer 4wd ville passe så bra på en opel commodore forstilling.

Bilde

Litt modifisering av topp ringen må til.

Bilde
Bilde

Ble ikke helt ved siden av.

Bilde

Sitter å ser at jeg kommer til å demontere alt fra rammen på et tidspunkt, og lakkere alt i samme nyanse av svart! hahaha

Bilde

Men dette er ikke helt tussi, må bare finne ut av om jeg skal legge en metalfyllning inni, eller la det være plass til at det kan gi sig.

Bilde

Kastet på leddet, for at ha noe å gripe tak i, når jeg skal styre rammen.

Bilde

Hmm, noe er ikke helt som det skal være!!

Bilde
Bilde

Hadde en swaybar fra en Malibu, men den var for stor, så den ble lagt til side igjen. men utrolig nok passet den originale nesten perfekt.

Bilde

Som dere ser, litt for tykk, og feil vinkler på den. hehehe

Bilde

Se hvem som er ute å lufter sig for første gang i år!

Bilde

Og her er Crankenstein klar til demontering.

Bilde

Så frem med motorbukken.

Bilde

Og motorjekken.

Bilde

Med god hjelp fra svigersønnen, fikk vi fort plukket motoren fra hverandre.

Bilde

Etter en nærmere inspeksjon, ble vi enige om at den må ha nye cam, råde, bærelagre samt timingkjede.

Bilde

Veiven ble plassert på et godt og beskyttende underlag.

Bilde

Ser ut til at jeg i min hast, da jeg kastet motoren sammen forrige gang, fik flyttet om på stemplene. altså føreside stempler på passasjersiden og omvendt. Ikke ofte jeg dummer så grundig ut, er bare glad for at jeg ikke startet motoren.

Bilde

Så jeg må bruke de gamle mærkerne på rådene, og ikke de nye jeg lagde.

Alle bolter å skruer som er plukket av motoren ligger i samme boks, så jeg ikke får blandet med Jeanett's eller Kenneth's motordeler. hehehe

Bilde

Kanskje man burde investere i en ny oljepumpe også?!

Bilde

Men dette var helgens fremgang, og tilbakeslag! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 16. Feb 2015 00:07 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 07. Apr 2009 20:20
Innlegg: 24
Pappa Wolf skrev:
Vet ikke. kan ha noe å gjøre med at han ikke har svaret på epostene mine, ang lakk på rammen ved kontroll.
Så derfor er det lakk på nå, og hvis han vil ha lakken fjernet!
jamen så har jeg en grei avtale med min sandblåser om han fikser det på et par timer.

Men det jeg har fått å vite fra andre, er at motor, gir, bremser, eksos, bensintank, håndbrekk, hengerfeste mm skal være på plass ved rammekontrollen. Hvis det er feil, så får jeg bare et par timers extra jobb ut av det.

Men jeg fikk presset litt tid inn i dag igjen.

Måtte fikse noen av de siste tingene på forstillingen, innen den skal inn på plass, for forhåbentlig siste gang.

Måtte gjøre noe med bremseslange braketten!

så hullet ble gjort større.

Bilde

Så denne nesten passer inn.

Bilde

Nesten inne på plass, er litt trangt.

Bilde
Bilde

Men ikke noe min motivator ikke kunne klare.

Bilde

Der sitter den egentlig godt. men likevel.

Bilde

Skulle egentlig ha kjøpt "Nutserts" men dette får holde

Bilde

Et par sveiseklatter hjelper med å holde den på plass, skal jo ikke holde annet end bremseslangen.

Bilde

Jada det ser litt brutalt ut, men det funker!

Bilde

Vurderer å lage nye braketter, men det må vi se på i løpet av uken.

Bilde

Stadig litt tilpassing hist og her.

Bilde

Og der var forstillingen tilbake på plass.

Bilde

Jeg manglet noe på de forreste boltene som holder forstillingen på plass, en vinkel, av stål slik jeg ikke drar boltene skeive, når jeg strammer forstillingen. I og med at de har en liten vinkel på sig, for at passe med bolthullene i rammen/forstillingen, må jeg så lage en slik vinkel.
men jeg er altså ikke god til å bore firkanta huller, så jeg måtte finne på noe.

Har en masse gamle hylser liggende, mange av de er defekte. men sprøtt nok passer de med vognboltene!

Bilde

Så litt kjærlig kutting med vinkelsliperen.

Bilde

Bilde

Og se, den passer perfekt.

Bilde

Bilde

Bilde

Et par klatter på, til jeg er sikker på at den blir på plass!

Bilde

oisann, dette er en "ommer"

Bilde

Og lengere kom jeg ikke før det ble nødvendig å gå inn.
men det ble en god dag i garasjen.

Ikke så lurt å bruke gamle hylser for å lage skråskiver til forstillingsboltene dine. Disse blir sprø og de vil sprekke på grunn av sveisinga, Det finnes skråskiver å kjøpe, bare å ta firkantfila å tilpasse hullet i dem. Er også i tvil om tannstangmonteringa vil bli godkjent.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 16. Feb 2015 09:22 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Jeg vet at det finnes mange forskjellige muligheter for å lage skråstivere.
De jeg laget av 1/2" hylsene er bare tatt for at avstresse boltene, samt de hylsene som går gjennom rammen.
det er begrenset hva de skal holde, i og med at rammen hviler oven på foringene og vekten fra både motor, girkasse karosseri mm vil tvinge dette sammen.
Når det kommer til tannstangmonteringen, er den jo normalt boltet i torpedoveggen på en 1980 buick med et par stressplater på baksiden.
Dvs. 2.5 mm plate. her sitter den i 5mm. Det er ikke umulig at jeg lager et par forsterkninger til, men det burde ikke være nødvendig.

Men vi får se hva sakkyndig fra svv sier til dette. kan tenkes at jeg må lage om alt. hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 16. Feb 2015 09:47 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Da var det sendt mail til min saksbehandler på SVV, og da finner jeg fort ut av om han godkjenner dette.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 18. Feb 2015 10:59 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Fikk en pakke i posten i går, men hadde ikke tid til å hente før i dag.

Bilde

Det ligner på noe jeg har kjøpt, men det er også større end forventet! (stakkars jenta på butikken dreit jo nesten på sig da hun skulle løfte pakken opp fra gulvet og til disken! hehehe)

Bilde

Lettere demontert for enklere pakking å sending i posten.

Bilde

Og her er et av de viktigste komponenter i bremsesystemet.

Bilde

Den kommer fra en VW LT.

Og her er plass for modifisering. (remote brake fluid reservoir)

Bilde

Trur jeg må rense denne litt.

Bilde

Kanskje syrekokt!?

Bilde

Ligger fortsatt å venter på litt kjærlighet.

Bilde

Og så må jeg vel finne ut av hvilke topper jeg vil bruke på motoren.

Bilde
Bilde


Og rydde litt på bordet.

Bilde

Men det tar vi i morgen, eller når jeg nå får tid.

Men nå er det av gårde og på jobb.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 01. Mar 2015 21:03 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Jeg fjernet clutch pedalen og pumpen fra braketten

Bilde

Men vil ikke ha en bremsepedal som seiler over hele gulvet, så noe måtte gjøres.

Bilde

Disse hadde samme diameter som akslen som pedalene sitter på.

Bilde

Etter litt massasje med denne passet de perfekt!

Bilde

Se selv.

Bilde

Har vel brukt 40% av dette kittet på masteren, utrolig at det skulle kunne la sig gjøre.

Bilde

Har vært en lekkasje på hovedsylinderen.

Bilde

Men 5 minutter med sandpapir og litt lakk senere så den slik ut!

Bilde

Brukte også litt tid på å fjerne grader å skarpe kanter fra braketten.

Bilde
Bilde

På tide å se nærmere på hovedsylinderen.

Bilde

Etter å ha lagt både LT hovedsylinderen, og Chevy hovedsylinderen opp mot hverandre, er det millimeter det skiller i størrelsen.

Bilde

Selv om Chevyen er 10 mm lengre, end Vw'en

Bilde

Skal se om jeg kan finne ut av hva disse tallene betyr.

Bilde
Bilde

Men besluttet mig uansett å gå for Vw'en. så den ble blåst.

Bilde

Og lakkert.

Bilde
Bilde
Bilde

Et par av mine verktøyer til porting av topper, har blitt borte. Lånte de ut til en "kompis" og nå har jeg ikke hørt fra han på tre år. Kanskje den beste investeringen jeg har gjort. hehehe

Men kjøpte nye utgangspunkter til å lage nye. skal vise dere hvordan jeg gjør det senere.

Bilde
Bilde

Vet at man kan kjøpe nye kitt til den slags, men hvorfor bruke et par lapper på å bestille fra usa, når jeg kan lage selv i norge for mindre end end 200,- hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 01. Mar 2015 21:05 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Ungefri, hele helgen, hadde en positiv effekt på arbeidslysten. Og endelig ble volvo'en ferdig, å flyttet over på den andre siden av gårdsplassen.

Rammen til Masteren ble flyttet opp, der hvor volvo'en har stått. Og jeg fikk en sprø tanke.
Sannsynligheten for at jeg får besøk av statens vegvesen, er ikke så stor enda, så jeg kan jo saktens bruke litt tid på å tilpasse karosseriet til rammen. Så det brukte jeg hele søndagen på.

Bilde
Bilde

etter flere forsøk på å løfte karosseriet fra der det stod, besluttet jeg mig for å prøve å lage en forlenger til motorjekken.

Bilde

Øhh, hva pokker er det jeg driver på med??!

Bilde

Dette holder jo ikke til noe.

Bilde

Og hvor hadde jeg rett, den bøyde sig der!

Bilde

Så den ideen droppet jeg igjen, og hentet et par lange stumper fra låven (gjenbruk er greit! hehehe)

Bilde

Odd sin van, ble et glimrende ankerpunkt! hehehe

Bilde

Og med motorjekken i andre enden fikk jeg for løftet karosseriet opp så rammen kunne trilles rett under.

Bilde
Bilde

Perfekt parkert! hehehe

Bilde
Bilde
Bilde

Og så begynner moroa. jeg må sørge for at karosseri og ramme ikke krasjer alt for mange plasser.

Bilde

jeg vet at jeg har klarings problemer rett under baksetet.

Bilde
Bilde

Yup, jeg viste det. men det var mindre end jeg hadde regnet med!

Bilde
Bilde

Hmm, rydde litt her.

Bilde

Her må det kappes litt

Bilde

Og etter 5 minutter med vinklesliperen var klaringen i orden.

Bilde

Og etter en tur under bilen fant jeg et par plasser til hvor det må kappes litt. men det fikser jeg i løpet av uken!

Bilde
Bilde

forsterkningene under gulvet løper rett under her!

Bilde
Bilde

Og når jeg nå var igang, tenkte jeg at jeg ville teste om rattet passet i bilen.

Bilde
Bilde
Bilde

Fjerne den torpedokappen, og få laget en som passer til rattstammen

Bilde

finne en forlenger til rattstammen.

Bilde

Men alt i alt var dette bedre end jeg hadde håpet på.

Hmm, skulle de ikke være nede på rammen??

Bilde

Og her henger den også i lufta!?

Bilde

Ser at jeg må ha karosseriet i rotisseriet.

Bilde

Men etter jeg fjernet den annlegsplaten til rattstammen, tok jeg bare å stroppet rattet på plass der hvor det ca. skal sitte.

Bilde

Fikk bedre plass, og kan nå se hvordan neste del passer inn.

Dæven den er uhåndterbar!!

Bilde

Men foten, hånden og en extra løkke stroppen og jeg kunne se at det ikke var helt ved siden av.

Bilde

Bildet er tatt gjennom hullet til instrument panelet.

Bilde

Og plutselig ble forlengeren til ikke så lang.

Bilde

Og etter å ha hørt P4's utsendte i Falun gå i fallsett over Petter's vannvittige sprint inn til gull, besluttet jeg mig for at ta kvelden og pakke sammen igjen.

Bilde

Dette var faktisk dagens. Takk til Trond E for inspirasjon til å få ræ..a i gir! hehehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 01. Mar 2015 21:37 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Nov 2013 16:41
Innlegg: 89
Bosted: Tysvær
Beundret over krativiteten og innsatsviljen din, Wolf!
Tydelig at du er en mann som ikke ligger på latsia :-)

Keep up the good work!

_________________
"I don't read nothin' in scripture that says thou shall not put the pedal to the metal."

'73 Camaro Z28/Type LT 355 Cid, Muncie M21, 3,73:1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 02. Mar 2015 14:59 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Da var det mandag, og jeg jobber kveld denne uken. så jeg tok en liten økt i dag innen jeg må på jobb.

Bilde

Så plukket frem rammen igjen, og tenkte at jeg skulle montere motoren, så jeg var sikker på at jeg hadde klaring til torpedoveggen til fordeleren.

Bilde

Kastet på bunnpannen for at sjekke klaringen til servostyringen.

Bilde

Etter litt lettere overtalelse fikk jeg klaringen jeg var ute etter. (ikke umulig at jeg lager nye rør!)

Bilde

Kastet på et par topper, for at montere blockhugger headers.

Bilde

Men ikke pokker om jeg kunne få den til å passe!!

Bilde

Selv med litt overtalelse av en hammer var det bare akkurat!

Bilde
Bilde

Selv styringen var det snaut med plass til!

Bilde

Masser av plass på andre siden, så der trur jeg ikke det skal være noe problem!

Bilde

VENT LITT!!!!! Er de ikke side spesifikke??

Bilde

Og der kom et par "facepalm" og "DOH" rett etter hverandre. Jo, de er side spesifikke.

Bilde

Plutselig passe alt mye bedre!

Bilde

Ganske fornøyd med dette til nå!

Bilde

Og så inne med rammen igjen.

Bilde

Justering med kubein måtte til.

Bilde

Men etter karossen kom på plass, var det fin klaring til torpedoen.

Bilde

Og skulle jeg finne på å senke karosseriet over rammen, er det masser av plass til det!

Bilde

Og så var det bare å pakke sammen og komme sig i dusjen innen man skal på jobb.

Bilde
Bilde

Får se hva jeg gjør i morgen. muligens fjerne skifteren fra rattet, og montere bremsekraftforsterkeren.
Kommer an på hva jeg får tid tid til.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support