Ungefri, hele helgen, hadde en positiv effekt på arbeidslysten. Og endelig ble volvo'en ferdig, å flyttet over på den andre siden av gårdsplassen.
Rammen til Masteren ble flyttet opp, der hvor volvo'en har stått. Og jeg fikk en sprø tanke.
Sannsynligheten for at jeg får besøk av statens vegvesen, er ikke så stor enda, så jeg kan jo saktens bruke litt tid på å tilpasse karosseriet til rammen. Så det brukte jeg hele søndagen på.


etter flere forsøk på å løfte karosseriet fra der det stod, besluttet jeg mig for å prøve å lage en forlenger til motorjekken.

Øhh, hva pokker er det jeg driver på med??!

Dette holder jo ikke til noe.

Og hvor hadde jeg rett, den bøyde sig der!

Så den ideen droppet jeg igjen, og hentet et par lange stumper fra låven (gjenbruk er greit! hehehe)

Odd sin van, ble et glimrende ankerpunkt! hehehe

Og med motorjekken i andre enden fikk jeg for løftet karosseriet opp så rammen kunne trilles rett under.


Perfekt parkert! hehehe



Og så begynner moroa. jeg må sørge for at karosseri og ramme ikke krasjer alt for mange plasser.

jeg vet at jeg har klarings problemer rett under baksetet.


Yup, jeg viste det. men det var mindre end jeg hadde regnet med!


Hmm, rydde litt her.

Her må det kappes litt

Og etter 5 minutter med vinklesliperen var klaringen i orden.

Og etter en tur under bilen fant jeg et par plasser til hvor det må kappes litt. men det fikser jeg i løpet av uken!


forsterkningene under gulvet løper rett under her!


Og når jeg nå var igang, tenkte jeg at jeg ville teste om rattet passet i bilen.



Fjerne den torpedokappen, og få laget en som passer til rattstammen

finne en forlenger til rattstammen.

Men alt i alt var dette bedre end jeg hadde håpet på.
Hmm, skulle de ikke være nede på rammen??

Og her henger den også i lufta!?

Ser at jeg må ha karosseriet i rotisseriet.

Men etter jeg fjernet den annlegsplaten til rattstammen, tok jeg bare å stroppet rattet på plass der hvor det ca. skal sitte.

Fikk bedre plass, og kan nå se hvordan neste del passer inn.
Dæven den er uhåndterbar!!

Men foten, hånden og en extra løkke stroppen og jeg kunne se at det ikke var helt ved siden av.

Bildet er tatt gjennom hullet til instrument panelet.

Og plutselig ble forlengeren til ikke så lang.

Og etter å ha hørt P4's utsendte i Falun gå i fallsett over Petter's vannvittige sprint inn til gull, besluttet jeg mig for at ta kvelden og pakke sammen igjen.

Dette var faktisk dagens. Takk til Trond E for inspirasjon til å få ræ..a i gir! hehehehe