BigDooley skrev:
hvorfor legger du ikke bare alle delene oppi en svær biltemabalje med såpevann i, og fjerner rusta elektrolytisk?
har du prøvd det?
Nei, det har jeg ikke, må se nærmere på det, når det blir varmere ute. Kona tillater småting inne, men rustfjerning uansett form, er bannlyst! hehehe
En av årsakene til at jeg aldri har blitt mekaniker, er at jeg liker å gjøre ting grundig, selv når jeg fu...er ting opp, gjør jeg det grundig! hehehe
Men jeg har kost mig med Masteren, det har vært en del øyeblikk med lettere frustrasjon, og en del banning. men alt er tilgitt når man begynner å se enda en jobb ferdig.
Denne gangen er det forstillingen, som langt om lenge begynner å nærme sig (Jeg har det som reptiler å jobber langsomt i kulda!) hehehe
Lakk på den ene siden av delene, etter enda en uke med sandblåsing. (Jeg må ha større kabinett!)



Lakk på den andre siden.


Bremsecaliperne ble også sandblåst, etter å ha blitt vasket i tre timer i delevaskeren (Kaldavfetting i ordets bokstavligste forstand, det var minus 9 grader!)

Bruker denne lakken på de. Den ble også brukt på navene.

Et lag på hver, 3 timers tørketid og så enda et lag, og tre timer senere neste lag.

Og så et lite trick, for der som skal lakke noe som ikke er helt tør (Lakken er ikke gjennomherdet før etter ti dager ved 15 grader!)
Er det hull i emnet, så finn en av de nye flasker av tynnere materiale, fyll den halvt med vann og tre emnet ned over, slik.

Vannet gir stabilitet, og du får emnet litt opp i høyden

Dette var dagens, får se hva morgendagen bringer.