AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Jun 2026 19:43

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 141 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 17. Mai 2008 02:21 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Hello!
jobber med pulverapparater hver dag, og har funnet ut at silikonspray binder pulveret slik at du kan tørke det opp med fille etterpå... Husk å tørk skikkelig i kontakter og ledningsskøyter, da pulveret spiser opp kontakter osv... Helt ærlig, pulver er noe jævlig dritt å jobbe med, og vil anbefale deg å prøve å få bort mest mulig på kortest mulig tid... det setter seg i kontakter, printkort og alt annet elektronikk... ikke bare i bilen.... har du noe annet elektrisk i garasjen? lamper, stikkontakter, brytere osv... gjør disse reine også... det er en mare å få helt bort.... om enn nesten umulig.................................................

Bilde

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 17. Mai 2008 13:22 
Avlogget
Get going
Get going

Skal prøve å fjerne så godt jeg kan. Tviler på at denne 305'en blir stående i for alltid. :P
Skal ute å få eksosanlegget koblet til manifoldene nå, så etter det skal jeg få lagt opp vakumledningene korrekt.

:)

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: ..
InnleggSkrevet: Lør 17. Mai 2008 13:48 
Avlogget
Get going
Get going

er det ikke saltvannsoppløsning i pulverapperat da??? har hør att hvis du bruker brannslukkningsapperat på bil så blir den kondemnert fordi de ruster opp av saltvannsoppløsningen :shock:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 17. Mai 2008 16:11 
Avlogget
Get going
Get going

Tviler på at det egenlig er noe stort problem, jeg spraya ikke så mye at det gjorde noe.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 17. Mai 2008 18:42 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

stian skrev:
Tviler på at det egenlig er noe stort problem, jeg spraya ikke så mye at det gjorde noe.

det skal desverre ikke så mye til... pulveret trenger inn over alt.. det er helt vilt! mitt råd til deg, vask ALT!! mange ganger og grundig! du kan risikere at koblinger i motorrom og alt annet rundt blir ødelagt.. det er salt i pulveret, så det vil ødelegge mye...

Bilde

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Fjerning av pulver
InnleggSkrevet: Lør 17. Mai 2008 20:57 
Avlogget
Get going
Get going

Jeg trur faktisk at Roars tips er meget fornuftig. Det stemmer med alt jeg har hørt om pulverapparat i alle fall. Og at det syrer opp ledningsnett, koblinger og alt annet. Så om bilen er verd å ha, bør jobben være verd å gjøre. Pulveret i seg selv er tørt, men det er nå ute i et miljø hvor det kan trekke fukt. Og det gjør det visstnok til gangs. Og da får du en alkalisk reaksjon; korrosjon, med en gang. Og pulveret angriper da alle metallflater; kontakter, ledninger (kryper inni), åpne metallflater osv. og pulveret vil bli liggende der lenge, om du ikke får det vekk. Trur det er lurt å forsøke å fjerne det meste ja. Mye arbeid, men sannsynligvis verd det i lengden.

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 18. Mai 2008 13:26 
Avlogget
Get going
Get going

Endelig går motoren skikkelig! Måtte få far til å holde handa over chokehullet (spjellet er fjernet av tidligere eier :/). Fungerer bra nå.

Nå er det oljeskift og dekkskifte igjen gitt, og monterting av panser!
Bilde
Her er ett lite videosnutt av oppstarten! :D

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 18. Mai 2008 13:34 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

meget bra jobba :D

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 21. Mai 2008 00:08 
Avlogget
Get going
Get going

Da var jeg endelig ferdig med bilen! Var en bolt på ett dekk jeg klarte å ødelegge, så skal ta turen i morgen å se om noen kan fikse det :D

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Fjerning av pulver
InnleggSkrevet: Ons 21. Mai 2008 00:11 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Nova-Freak skrev:
Jeg trur faktisk at Roars tips er meget fornuftig. Det stemmer med alt jeg har hørt om pulverapparat i alle fall. Og at det syrer opp ledningsnett, koblinger og alt annet. Så om bilen er verd å ha, bør jobben være verd å gjøre. Pulveret i seg selv er tørt, men det er nå ute i et miljø hvor det kan trekke fukt. Og det gjør det visstnok til gangs. Og da får du en alkalisk reaksjon; korrosjon, med en gang. Og pulveret angriper da alle metallflater; kontakter, ledninger (kryper inni), åpne metallflater osv. og pulveret vil bli liggende der lenge, om du ikke får det vekk. Trur det er lurt å forsøke å fjerne det meste ja. Mye arbeid, men sannsynligvis verd det i lengden.

JEPP!!!! Få pulveret bort!

Bilde

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 21. Mai 2008 08:22 
Avlogget
Get going
Get going

Kjørte til jobb i dag, første gangen på lenge! Gud hvor godt det var, men jeg lå merke til at kassa mi lekker :(.. aner ikke hvor det kommer fra.. ;(

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 23. Mai 2008 00:24 
Avlogget
Get going
Get going

stian skrev:
Kjørte til jobb i dag, første gangen på lenge! Gud hvor godt det var, men jeg lå merke til at kassa mi lekker :(.. aner ikke hvor det kommer fra.. ;(

Sikkert rundt holderen til speedometerdrevet

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 23. Mai 2008 11:55 
Avlogget
Get going
Get going

Tja speedometervaieren står ikke i fordi den funker ikke. Hørte noe om at det var et klips der som kunne ha gått av eller noe, men det skal ikke lekke fra der speedometervaieren går inn da?
Er ikke vanlig værtfall!

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 23. Mai 2008 14:51 
Avlogget
Get going
Get going

stian skrev:
Tja speedometervaieren står ikke i fordi den funker ikke. Hørte noe om at det var et klips der som kunne ha gått av eller noe, men det skal ikke lekke fra der speedometervaieren går inn da?
Er ikke vanlig værtfall!

Det er veldig vanlig. Selve speedometerdrevets aksel hvor vaieren går inni er av plast og blir slitt. Da blir diameteren mindre og lekkasjen er et faktum (finnes en pakning her som må vøære hel). Eller så kan det være selve holderen til speedometerdrevet som mangler/har defekt pakning (den som vaieren skrues fast i). Mangler klipset som holder denne på plass så er å lekkasjen et faktum.

Er også vanlig med lekkasje på inngående og utgående aksling på kassa og der hvor kickdownvaier er festet.

Legg deg under så ser du det nok.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 25. Mai 2008 23:09 
Avlogget
Get going
Get going

har vasket og polert chevy'n her om dagen!
Bilder som mange ønsker:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 141 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support