AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Jun 2026 18:30

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1523 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 102  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 19. Mar 2013 13:17 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Crazy Horse skrev:

har allerede montert en slik men den er montert slik at . jeg trykker inn bremsepedal. trykker deretter på linlock knappen for deretter å slippe opp bremsepedalen uten å slippe linelock knappen .. da skal den holde på forbremsen så lenge jeg holder inne knappen eller iallefall opptill 60 sekunder tror jeg det var ;)


Det blir ikke noe morrosluring av det... :mrgreen:
Monter den "feil vei" på røret til bakbrensene, så kan du skli rundt å tegne svart streker med full kontorll uten å slite på bremsene bak... =D>

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 19. Mar 2013 15:55 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
=D> =D> =D>

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 19. Mar 2013 22:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Bead-lock skrev:
Crazy Horse skrev:

har allerede montert en slik men den er montert slik at . jeg trykker inn bremsepedal. trykker deretter på linlock knappen for deretter å slippe opp bremsepedalen uten å slippe linelock knappen .. da skal den holde på forbremsen så lenge jeg holder inne knappen eller iallefall opptill 60 sekunder tror jeg det var ;)


Det blir ikke noe morrosluring av det... :mrgreen:
Monter den "feil vei" på røret til bakbrensene, så kan du skli rundt å tegne svart streker med full kontorll uten å slite på bremsene bak... =D>

Bilde


hehehe ser den ;)

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 19. Mar 2013 22:42 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Jepp da var løftere og vippearmer kommet... men det var nokså stor forskjell på løfterne så støtstengene må nesten være 1 cm ++ lengre hehe..
Men siden eg trur de gamle løfterne er i orden så monterte eg de igjen og sjekka at det passa med lengden på støtstengene med de nye vippearmene og d så bra ut.
Montert og starta opp , det er littegrann lyd men eg tippe det gjerne er helt normalt... ta på ventildeksla og høre hvordan det er da.


Vedlegg:
DSC_0001.JPG
DSC_0001.JPG [ 196.39 KiB | Vist 3861 ganger ]
DSC_0002.JPG
DSC_0002.JPG [ 214.14 KiB | Vist 3861 ganger ]
DSC_0003.JPG
DSC_0003.JPG [ 230.59 KiB | Vist 3861 ganger ]
DSC_0004.JPG
DSC_0004.JPG [ 169.35 KiB | Vist 3861 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 20. Mar 2013 21:30 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
hm var visst ikke gull alt som glimrer haha eller DVS ikke noe gale med vippearmene da men ser ut som eg må bytte løfterne likavel da det fremdeles er ganske markant ulyd enda.. litt bedre men ikke mye.

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 20. Mar 2013 21:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
kjekt med nye motordeler uansett, gjor seg med litt gullfarge der, skulle hatt gjennomsiktige toppdeksel no #-o :P

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 20. Mar 2013 22:03 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Mai 2009 00:05
Innlegg: 116
hvor mye forspenn setter du på løfterene når du justerer inn vippetøyet? Med disse symptomene bør fjæringen i løfterene dine være kaputt eller feil lengde på støtstengene dine i forhold til de nye vippene..

_________________
67 mustang
79 mustang


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 20. Mar 2013 23:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Å nei så kjedelig.

må du også skifte camshaft?

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 21. Mar 2013 00:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
sorhaug skrev:
hvor mye forspenn setter du på løfterene når du justerer inn vippetøyet? Med disse symptomene bør fjæringen i løfterene dine være kaputt eller feil lengde på støtstengene dine i forhold til de nye vippene..



3/4 omdreining har gjort sånn eg alltid har gjort som Frodster forklarte meg..
er nok løfterne som er kaputski men eg har nye liggende da mekaniske men da trenger eg lengre støtstenger for det var steikje store forskjell på disse løfterne hehe

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 21. Mar 2013 00:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
grogei skrev:
Å nei så kjedelig.

må du også skifte camshaft?


ikke kambytte det e fint det

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 21. Mar 2013 00:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
OldisEinart skrev:
kjekt med nye motordeler uansett, gjor seg med litt gullfarge der, skulle hatt gjennomsiktige toppdeksel no #-o :P

tenkte det samma hehe :mrgreen:

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 22. Mar 2013 14:02 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 22. Okt 2009 11:21
Innlegg: 493
Crazy Horse skrev:
3/4 omdreining har gjort sånn eg alltid har gjort som Frodster forklarte meg..
er nok løfterne som er kaputski men eg har nye liggende da mekaniske men da trenger eg lengre støtstenger for det var steikje store forskjell på disse løfterne hehe

Skal du bruke mekaniske løftere på en hydr. kam ?? Da ville jeg sjekket med de som har laget kammen først !!
Er ikke lenge til 20 april og street legal på Forus. Da kan du teste sakene :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 22. Mar 2013 15:13 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
holeshot skrev:
Crazy Horse skrev:
3/4 omdreining har gjort sånn eg alltid har gjort som Frodster forklarte meg..
er nok løfterne som er kaputski men eg har nye liggende da mekaniske men da trenger eg lengre støtstenger for det var steikje store forskjell på disse løfterne hehe

Skal du bruke mekaniske løftere på en hydr. kam ?? Da ville jeg sjekket med de som har laget kammen først !!
Er ikke lenge til 20 april og street legal på Forus. Da kan du teste sakene :D


ja skal bruke det med hydr kam , skulle ikke være noe problem visstnok i flg motorkyndih :)
frister med street legal ja men tvile på at det blir så tidlig uansett :|

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 22. Mar 2013 17:42 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 24. Okt 2009 16:48
Innlegg: 74
Crazy Horse skrev:
holeshot skrev:
Crazy Horse skrev:
3/4 omdreining har gjort sånn eg alltid har gjort som Frodster forklarte meg..
er nok løfterne som er kaputski men eg har nye liggende da mekaniske men da trenger eg lengre støtstenger for det var steikje store forskjell på disse løfterne hehe

Skal du bruke mekaniske løftere på en hydr. kam ?? Da ville jeg sjekket med de som har laget kammen først !!
Er ikke lenge til 20 april og street legal på Forus. Da kan du teste sakene :D


ja skal bruke det med hydr kam , skulle ikke være noe problem visstnok i flg motorkyndih :)
frister med street legal ja men tvile på at det blir så tidlig uansett :|


Mekanisk rulle løftere på en hydraulisk rulle kam. Altså ikke flat tapet mekanisk på en hydraulisk rulle kam.

*edit*
Hydrauliske rullekammer har ikke en grinding som gjør at klaringen mellom vippearm og ventil bli "bygget opp" i grindingen til kammen, da hydrauliske løftere alltid har full kotakt (fjærer jo i oljen) så på en hydraulisk kam grind blir denne klaringen ganske brått redusert når vipparmen skal presse ned ventilen,,ved bruk av mekaniske rulle løftere.Krever god justering av ventil klaringer for å ikke gi for mye ventil bråk eller varmeutvikling, Men det går ann å bruke mek. rulleløftere med rullekam med hydraulisk grind, men det annbefales ikke. Tror jeg har tolket infoen jeg fant rett?


Sist endret av LatSaab den Lør 23. Mar 2013 02:01, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 22. Mar 2013 20:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
LatSaab skrev:
Crazy Horse skrev:
holeshot skrev:
Crazy Horse skrev:
3/4 omdreining har gjort sånn eg alltid har gjort som Frodster forklarte meg..
er nok løfterne som er kaputski men eg har nye liggende da mekaniske men da trenger eg lengre støtstenger for det var steikje store forskjell på disse løfterne hehe

Skal du bruke mekaniske løftere på en hydr. kam ?? Da ville jeg sjekket med de som har laget kammen først !!
Er ikke lenge til 20 april og street legal på Forus. Da kan du teste sakene :D


ja skal bruke det med hydr kam , skulle ikke være noe problem visstnok i flg motorkyndih :)
frister med street legal ja men tvile på at det blir så tidlig uansett :|


Mekanisk rulle løftere på en hydraulisk rulle kam. Altså ikke flat tapet mekanisk på en hydraulisk rulle kam.


stemmer det...

har fått tak i 2 sett med støtstenger i dag 1 sett med 8.400" og 1 sett med 8.550" så jeg håper ett sett av de er rette lengden :)
så da blir de mekaniske løfterne montert i helga tipper jeg :)

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1523 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 102  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support