Har lagt ut alle bildene på en ny side.
http://www.chevy-caprice.com/medlemmer/robin_hBilder av bilen da jeg kjøpte den

Bilder av bilen fra 4 Juli.

Blir kjempegla for tilbakemeldinger!
Denne kjøpte jeg når jeg var 17 og cruiset rundt i denne frem til jeg var 19 før jeg bestemte meg for å gjøre noe med vannlekasjer, rusthull, rådebank, girkassehavari m.m.
Det viste seg å være en del rust og ikke minst sparkel under en relativt pen lakk. Bilen var omlakkert et par år før jeg kjøpte den, skjønner først nå hvorfor de skulle bli kvitt den! Med rådebank og dårlig oljetrykk var det likegodt å få rakleverket ut av bilen
Med annet du kjenner noen som kjenner noen som kan hone/borre osv for deg blir det fort dyrt å overhale en blokk, veiv etc, kjøpte derfor en longblock fra USA fra GM performance parts 290hk 350cid 4 bolt. Satte på Edelbrock performer innsug (2101), samt edelbrock 1406 forgasser og forøvrig alt annet en trenger kjøpte jeg nytt. Bensinpumpe, servopumpe, dynamo osv.
Bilen ble plukket ned så langt som det var nødvendig for å få tatt rust i karroseriet, gulv, hjulbuer og tak/vindusåpninger.
Takluken som satt i bilen var kast, både plate og boks var rustet i filler, skinner var bøyd å rustet osvosv. Mye av rusten overalt i bilen hadde i utgangspunktet kommet pga en dårlig pakning rundt takluken. Pakningene er vanskelige å få tak i, men et firma i trondheim skaffet ny til meg. Original pakning i flg. dem i allefall, kostet meg i overkant av 3500kr...
Etter et halvt år med demontering, sparkling, hosting, tett nese begynte bilen å ta form igjen. BTW, min første skikkelige rettejobb. Begge bakskjermene hadde masse småbulker pga løse ting i bagasjerom. Taket var dårlig pga rust, så her sveiset jeg inn nye biter og sparklet opp hele taket på nytt, samt dører og forskjermer.
Bilen fikk 4 lag med epoxy, samt tak og gulv innvendig er sptrøytet med epoxy. Alle sveiseskjøter er sprøytet med epoxy og dekket over med Sika\Marinteknikk (ikke sillikon).
Jeg kan ikke huske å ha sett striper på en caprice med denne chassitypen og var innstilt på å prøve dette.