AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 22:21

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Pontiac
InnleggSkrevet: Tir 13. Feb 2007 19:46 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 09. Feb 2007 11:20
Innlegg: 21
Bosted: kyrksæterøra
Hallo.Jeg er 35 år og kommer fra Kyrksæterøra.En liten plass 10 mil sør for Trondheim.Kjøpte meg en 67 Catalina 2 Drs.Ht.sommeren 06 som jeg nå så smått har begynt å pusse på.Den Fungerer ganske ok men jeg må nok belage meg på å legge ned masse timer for å få den til den standaren som jeg vil.Skal starte med full over haling av motor,/gir til neste vinter .Så blir det kosmetiske tatt etterhvert(Må ta hensyn til familie og pængboka :) )Er veldig glad for at jeg fant dette forumet :) Kan finne litt av hvert her som jeg kan få nytte for.Er veldig takknemmelig for alle opplysninger om denne bilen hvis noen er inne på det.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 13. Feb 2007 20:30 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
velkommen til forummet.

min steddatter har en pontiac laurentian, 63 som kommer til norge til sommeren.
men er der en ting, jeg har lært herinde,
det er her visdommen er.

velkommen
pappa wolf

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Pontiac
InnleggSkrevet: Tir 13. Feb 2007 21:12 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 09. Feb 2007 11:20
Innlegg: 21
Bosted: kyrksæterøra
Ja det er det jeg har oppdaget også :) helt topp forum for alle som er glad i gode gamle amcars :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 13. Feb 2007 21:23 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Hei
Og velkommen hit.
Er det en gammel Norsk bil eller er det nyere import.
Det gikk en sånn på Helgeland i mange år.

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: pontiac
InnleggSkrevet: Tir 13. Feb 2007 22:00 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 09. Feb 2007 11:20
Innlegg: 21
Bosted: kyrksæterøra
kjøpte den i Mo i rana jeg.Den er antaglivis impotert i 68.Første eier er ihvertfall registrert i 1968.Ellers vet jeg veldig lite om bilen.I registret til Amcar er det tre stk.som er på norske hender.Ettersom jeg kan finne ut er 2 drs.ht produsert i 7241ex.Men Amcar sier at det er prod.over 70000 stk av den.Jeg vet ikke om de da tar med alle varianter av modellen eller om det er 2drs.ht.de mener er laget i så mange exemp.En ting jeg ihvertfall har funnet ut er at det ikke er enkelt å skaffe deler til den :(


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 13. Feb 2007 22:06 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Ja, da er den bilen jeg tenker på, den gikk i Mosjøen i mange år, før den havnet ut i Leirfjord og deretter til Mo, tror jeg.
Den var hvit, når den gikk i Mosjøen.

På dette forumet finnes det mye deler til salgs og mye folk med peiling.
http://forums.performanceyears.com/forums/

1967 Pontiac Catalina Production Numbers
4-door sedan 80,551
4-door hardtop 37,256
2-door sedan 5,633
2-door hardtop 77,932
2-door convertible 10,003
4-door 6p station wagon 18,305
4-door 9p station wagon 11,040

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: pontiac
InnleggSkrevet: Tir 13. Feb 2007 22:16 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 09. Feb 2007 11:20
Innlegg: 21
Bosted: kyrksæterøra
Jepp.Det stemmer det.Den var hvit originalt.Nå er den sølvmetalikk men grunnarbeid og lakkering er mildt sagt dårlig.Synd at det blir sånn når de først går til det skrittet å koste på lakk :)vet du noe mer om akkurat denne bilen så er jeg veldig glad for alle opplysninger :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 14. Feb 2007 11:50 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 25. Nov 2006 12:53
Innlegg: 111
Bosted: sandnes
fins masse deler på ebay,og på forumet nevnt ovenfor


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support