AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 00:18

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 93 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 26. Jun 2006 00:39 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 25. Feb 2006 18:16
Innlegg: 221
Bosted: Tiggerstaden
widing skrev:
Har jo egentlig ingen betydning da. For reglen er veldig åpen. Så de kan ikke hindre meg å kjøre rundt uannsett.

Jeg fikk valget mellom Spesielle Anledninger, og vanlig registrering.
Da jeg spurte om de praktiske forskjellene, så ble jeg fortalt at med spesielle anledninger, så trengte jeg ikke å få meg orange blinklys, altså å "eurofisere" bilen, men jeg kunne ikke kjøre på den hver dag.
Det måtte være spesielle anledninger, merkedager, bryllup, etc.
At det var en merkedag bare fordi jeg hadde lyst til å kjøre bilen ville ikke være godt nok. Om dette blir nevneverdig håndhevet tviler jeg på.
Uansett valgte jeg vanlig registrering, siden jeg der og da var jeg litt i villrede mtp forsikring og kjørelengde på en "spesiell anledning" bil.

_________________
(OO/=====\OO)

'72 Challenger Rallye


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: godkjenning
InnleggSkrevet: Man 26. Jun 2006 20:10 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 06. Feb 2006 15:22
Innlegg: 215
Bosted: mosjøen
hei
veit at det er et problem på vestlandet rundt bergens traktene med inskriving i vognkortet at den kun skal brukes i spesielle anledninger.men som det også står i teksten"eller når det ikke er til til hinder eller ulempe for den øvrige trafikken".kor i f... kan en bil fra 50-70 tallet va til hinder i trafikken.det må jo va det einaste hvis det er en som trur han sku spare bensin v og ligg i 60 i 80 sonen eller?har solgt noen biler i løpet av noen år og har fått tlf fra vestlandet der jeg blir spurt om det står innskrevet i vognkortet.der blir man stadig stoppet og får kjør heim igjen.nei kjør trygt alikevel.lykke til :D

_________________
1971 cuda prosjekt 6.1 hemi

1934 plymouth coupe hot rod
1934 plymouth sedan prosjekt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 29. Jun 2006 21:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 04:09
Innlegg: 239
Bosted: Skedsmokorset
Her i Oslo har jeg aldri blitt stoppet pågrunn av veteran skilter når jeg hadde Chargern. Så jeg tror ikke det er noe problem. Er vel kanskje i rushtiden de mener da ;) Så jeg ser ikke på merknad som noe problem. Fikk endelig satt på skiltene idag :D

_________________
- Jørgen


1970 Plymouth 'Cuda 383 727 8 3/4
http://cuda.widing.biz/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 93 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support