AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Apr 2024 01:04

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 85 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 04. Des 2022 15:03 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
De beste julegavene er de du kjøper selv! Da vet du at du får noe du vil ha!

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 16. Des 2022 15:21 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Sep 2015 09:14
Innlegg: 68
Jobbet litt med rådene i går og i dag. Har fått tilpasset ARP2000 bolter samt vektbalansert store og lille enden. Rådene er nå balansert i vekt innenfor 0,2-0,3 gram. Altså 0,15 gram pluss/minus

Det neste på rådene blir honing av den lille enden fordi jeg går fra 0,943" til 0,945" krysspinner.BildeBildeBildeBildeBildeBilde

Sent fra min IN2023 via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Jan 2023 16:04 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Sep 2015 09:14
Innlegg: 68
Lommeboken ser ut til å være tom en stund nå, så da ble det litt stopp i prosjektet (arbeidsgivere med interessante stillinger å tilby til en praktisk anlagt erfaren offshorearbeider (over og under vann med mye kurs og ledererfaring begge steder) må gjerne ta kontakt )

Bestilte for en tid tilbake turteller fra Camaro Central med Z28 merkinger som støtter både gamle og nye tenningssystemer, så jeg har fått montert denne i dag.

BildeBildeBilde

Sent fra min IN2023 via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 16. Feb 2023 14:34 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Sep 2015 09:14
Innlegg: 68
Råder og stempler ferdig vektbalansert, målt ut, samt honet råder til den nye pinnestørrelsen. Og jeg monterte de sammen i dag.

Mangler nye lagre for å balansere veiva.BildeBilde

Sent fra min IN2023 via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Sep 2023 15:13 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Sep 2015 09:14
Innlegg: 68
I dag har jeg balansert veiva. BildeBilde

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 23. Sep 2023 17:40 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Sep 2015 09:14
Innlegg: 68
Så satt inn foring der jeg hadde sprukket sylinder.

Forøvrig driver jeg med en annen blokk nå, så denne blir muligens for salg når den er ferdig maskinert (dvs 6,0 blokk boret i 4,030 og ferdig planet og honet på begge sider. Samt syrevasket. Bilde

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 31. Okt 2023 19:32 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Sep 2015 09:14
Innlegg: 68
Da var veiven montert og momentert. Blokka er ferdig maskinert og dekket. Samt fått et par strøk med Chevy engine orange.

Nå kommer resten av bunndelen til å bli montert og klaringer sjekket fortløpende. Bilde

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 02. Nov 2023 15:45 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Sep 2015 09:14
Innlegg: 68
Da var alle råder og stempler i. BildeBilde

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 05. Nov 2023 09:34 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Sep 2015 09:14
Innlegg: 68
Da har jeg fått maskinert den ene toppen helt ferdig, og jeg har gitt den et par strøk lakk.

Planet ned forbrenningskammeret til ca 67cc. Så da ender kompresjonen min nå på ca 11,6:1

Tar trolig og topp nr2 i dag. Eller iallfall som et minimum monterer ventiler i denne som er klar.
Får dog ikke satt toppene på blokka enda, ettersom jeg mangler løftere. BildeBilde

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 06. Nov 2023 00:10 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Sep 2015 09:14
Innlegg: 68
Testet hvordan det ser ut med ventiler i den ene toppen. Men får ikke montert enda ettersom jeg trenger ca 1,5mm ekstra underlagsshims for å få de ønskede 400 lb "open load" eller da presset på fjærene ved maks løft. Så jeg må bestille disse.

Jeg gikk da på med å plane og måle forbrenningskammeret på den andre toppen og, til jeg da nådde de ønskede 67cc på denne som den første. Og så lakket jeg den.

Vedlagt er det litt fler bilder som viser prosessen, og målet på "installed load" samt "open load" uten shimsene jeg trenger. Og ferdig planet topp nr 2 før lakk av denne. BildeBildeBildeBildeBildeBildeBilde

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 06. Nov 2023 00:17 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Sep 2015 09:14
Innlegg: 68
For egen info er "installed height" 45mm og maks løft på 29,10mm komprimert fjær uten ekstra underlagsshims. Med 0,060" shims ender jeg på 398 pund "open load" og 165 pund "closed load".


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 10. Nov 2023 13:37 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
Nice.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 17. Nov 2023 13:08 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Sep 2015 09:14
Innlegg: 68
Da er toppene ferdig sammensatt og jeg har polert noen plugger som skal i blokka.

Endelig "open load" ble 402 pund på fjærene.


Spesifikasjonene så langt på motoren er følgende (på engelsk ettersom jeg har dette dokumentert internationalt og):

Stock Gen 3 crank
Gen 4 rods with ARP Pro series 2000 bolts
Forged Wiseco 4cc domed pistons
ARP main studs
Competition main bearings
Dura-Bond high performance coated camshaft bearings
Stock rockers with trunnion upgraded bronze bushings
Summit Pro LS Stage 4 238/246 @0,050 and 626/605 lift
Ferrea Racing 6000 series stainless steel intake valves
Manley Race series stainless steel exhaust valves
Tick performance springs sett to 165lb installed and 402 open load.
Heads are ported by me and intakes has a 33 degree back cut.
LS6 ported intake manifold and TB.

Liggende har jeg: Maxxecu V1
Hooker LSSwap headers I 1 3/4"
Pace performance kitt med 12" clutch til...
En Autogear M22 girkasse
Hurst Competition pluss shift kitt
Siemens Deca 660 dyser


Mangler nå et sett med link bar løftere og 0,071 toppaknigner innen jeg kommer videre.

Dersom noen har noe egnet, så rop gjerne ut. BildeBildeBildeBilde

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 17. Nov 2023 13:10 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Sep 2015 09:14
Innlegg: 68
Et sett løftere eller andre interessante deler kan alternativt byttes i maskinering dersom noen skulle ha behov for det.

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 20. Nov 2023 21:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 825
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Bra "ruggig" kam du skal bruke da :) Blir sikkert bra med effekt i denne tenker jeg...

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 85 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 40 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support