AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 14. Apr 2021 07:57

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1677 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 108, 109, 110, 111, 112
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 16. Jan 2021 15:05 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7060
Bosted: Åsa
Har endelig fått stemplene i motoren, med god hjelp av kaffe og tid.
Og har begynt å preppe toppene til porting. (Har sagt det før, men likevel)
blir ikke noe voldsom porting, men selv litt, hjelper masse, med tanke på restriksjonene det er i de originale toppene.
Skal se om ikke den største gutten min, kan lage eksosflens til meg på videregående.
Og skal se om ikke det blir bestilt litt mer godteri fra summit.

Skal lage meg en girkasse holder, så jeg kan få åpnet og sjekket opp på den.
Måtte kjøpe en ny neutral safety switch, da den som skulle sitte i kassen var borte.


Bilde
Bilde

_________________
Det er bedre med en gammal bil i garasjen, enn gammel garasje i bilen.

Ja den var teit, men sann!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 26. Jan 2021 22:22 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7060
Bosted: Åsa
skiftet simring på timing coveret. måtte bruke et eksosrør, da det var det eneste jeg hadde, som hadde stor nok diameter.

Bilde
Bilde

Portet toppene, og det var litt å ta av.

Bilde

Måtte tenke på at støtstengene jo skal bevege seg der, så kunne jo ikke bare grave dypt, men ble ganske fornøyd med resultatet.

Bilde

så etter en times sliping så det anderledes ut.

Bilde
Bilde
Bilde

Fik også så smått begynt på forgasseren,

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Finner ikke bildene av ventilene etter backfacingen, men de dukker nok opp.

_________________
Det er bedre med en gammal bil i garasjen, enn gammel garasje i bilen.

Ja den var teit, men sann!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 10. Feb 2021 10:06 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7060
Bosted: Åsa
"The devil is in the details" Sier ordtaket.
Og det er helt riktig.

Har brukt mange timer på å porte topper. Overhale forgasser og porte innsuget. Fordelen med Edelbrock er at de ofte har ganske store runners, så det er bare åpningen som må tilpasses og resten som poleres.

Bilde

Ville ikke bruke penger på nytt hode spesielt til aluminium, så endte opp med å lage en regulator til "hyleren"

Bilde

Fikk på topper og innsug.

Bilde

Og naturligvis den ny overhalte Holley 750 DP

Bilde

Bilde

Og fikk de nyblåste og lakkerte toppdeksler på plass.

Bilde

Fikk lagt duken over og gjort klart til neste etappe.

Bilde

Girkassen.

Opp på benken og ned med panna. Lite til intet grums, og oljen var ren og fin.
Har et overhalingskitt liggende, men tar sjangsen på at denne er bra, så da var det bare å begynne preppingen av huset.

Bilde

Bilde

Jeg har et vanskelig forhold til støpeskjegg, og derfor må det bort. Kassen skal naturligvis lakkeres den også.

_________________
Det er bedre med en gammal bil i garasjen, enn gammel garasje i bilen.

Ja den var teit, men sann!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 10. Feb 2021 19:51 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 11. Jun 2006 21:08
Innlegg: 249
Bosted: Buskerud
Bra arbeid Wolf.

Kjøpte et overhalings kit til min 727, og vurderer på ta jobben i vinter, ser ikke så ille ut ifølge diverse YT videoer.

Noe spesiell grunn til å lakkere girkassa?

_________________
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 11. Feb 2021 18:18 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7060
Bosted: Åsa
Charger440 skrev:
Bra arbeid Wolf.

Kjøpte et overhalings kit til min 727, og vurderer på ta jobben i vinter, ser ikke så ille ut ifølge diverse YT videoer.

Noe spesiell grunn til å lakkere girkassa?


Ingen spesiell grunn, annet enn at lakkerte flater er penere, og oksiderer ikke så lett,
Og når jeg nå har vært igang med både fil, vinkelsliper og sandpapir, så har jeg allerede utsatt den rå aluminiumen for oksygen, og da er det like greit å lakkere.

Fant et overhalingskitt på Summit til 690,- med alt, så da jeg likevell måtte handle litt smådeler, så gikk den med i handlekurven.

Har planer om å overhale kassen neste vinter og samtidig gi den et shiftkitt, og en ny bunnpanne.

_________________
Det er bedre med en gammal bil i garasjen, enn gammel garasje i bilen.

Ja den var teit, men sann!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 12. Feb 2021 13:09 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2499
Bosted: Tromsø
Grønn, er det siden bilen er grønn eller er dette en originalfarge på motor? Skal du kjøre samme farge på automaten?

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1978 Dodge Ramcharger 5,2
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 14. Feb 2021 12:41 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7060
Bosted: Åsa
AW-100 skrev:
Grønn, er det siden bilen er grønn eller er dette en originalfarge på motor? Skal du kjøre samme farge på automaten?


Nope, og Nope, og yup.

Hvis det er noen som husker Maverick'en til min ex svigersønn, så hadde motoren hans samme farge, nesten.

Jeg ble aldri ferdig med den bilen, og den endte sine dager som spiker.
Men jeg falt for fargen, og de ideene jeg hadde omkring bilen.

Så etterhvert som jeg ventet på å få Dodgen hjem, begynte ideene å komme tilbake, og jeg husket at noen ideer ble forkastet, da de ikke kunne la seg gjøre den gangen.

Men i dag, er det meste av det jeg ønsker å gjøre med bilen, gjennomførbart, så derfor vil jeg gjerne prøve det ut, og Dodgen er kanvassen, som det blir gjort på.

Tro meg, dette blir KULT.

Jeg gleder meg til å vise dere det ferdige resultatet, men dere skal også få lov å være med på reisen.

_________________
Det er bedre med en gammal bil i garasjen, enn gammel garasje i bilen.

Ja den var teit, men sann!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 26. Feb 2021 10:31 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7060
Bosted: Åsa
Fikk grunnet girkassen.

Bilde

Bilde

Demontert forstillingen.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Gadd ikke bygge en motortester enda, så la K-framen på en liten tralle, og bruker den som teststand i første omgang.
Kommer sikkert et motorbygge siden, så bygger en ordentlig motortester da.
Men motor og gir er boltet sammen, converter er skrudd, og jeg husket locktite.
Motorfester kom i posten, og ble kjapt sandblåst, lakkert og montert.
Og så begynte moroa, med å lete opp en HiPo Coil, og ledninger, montere diverse ekstra utstyr.
Finne en jekk til stumpen på girkassen.
Og lete frem kontrollboksen, så jeg kan sjekke de vitale når jeg skal fyre motoren.

Motoren er montert med den gamle kammen og løftere, da jeg bare vil sikre meg at kinafordeleren funker.
Når den er testet, og alt er på stell, så bytter jeg til den nye kammen og de nye løfterne.
Men håper dog at dette holder lenge nok til at jeg kan få bilen gjennom en PKK

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Jeg håper på at få en time eller to i garasjen i dag, så jeg kan få testet.

_________________
Det er bedre med en gammal bil i garasjen, enn gammel garasje i bilen.

Ja den var teit, men sann!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 28. Feb 2021 21:25 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7060
Bosted: Åsa
Jaja. det måtte jo komme. den dagen jeg glemmer meg helt bort, og ikke skjønner noe som helst.

Prøvde å fyre motoren i dag, men måtte stoppe ganske fort, da jeg ikke fikk opp oljetrykket.
Jeg skjønte ingenting, kunne det være tett en plass, jeg hadde jo ute alle plugger, og renset alle kanaler med børste, bremserens og trykkluft.
Jeg var ganske i villrede, da jeg jo faktisk ikke skjønte noe.

Så vippet av et ventildeksel, og sjekket igjen, null trykk.

Ut med fordeleren, og opp med drevet til oljepumpen. Så begynte jakten på noe som var langt nok, og tynn nok til å nå ned til oljepumpen. Inntil flere forlengere, sikret med gaffa, og en 8 mm umbrako i enden, og koblet på drillen.
Fikk trykt på avtrekkeren, og måtte deretter gi meg selv inntil flere panneklask.

Jeg hadde glemt en blendplugg, rett ved siden av drevet til oljepumpen. så når jeg spant pumpen, kom det litegrann opp til ventilene, mens resten rant ut av plugghullet.

Da var det bare å demontere starteren, skru av converteren, og girkassen. Løfte girkassen bort, og ta ut den ene blendpluggen bak.
Finne en ny plugg. få på litt locktite, og så snike den inn på plass, og strammet til.
Bolte alt tilbake, og koble på strømmen.
Spant motoren på starteren, og vipps så var oljetrykket der det skulle være.

Så med litt flaks, så kan jeg se om jeg får fyr på motoren i neste helg.

Men ny jobb fra i morgen, så blir det ikke mye tid til overs.

_________________
Det er bedre med en gammal bil i garasjen, enn gammel garasje i bilen.

Ja den var teit, men sann!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 13. Mar 2021 09:26 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7060
Bosted: Åsa
Siden jeg begynte i den nye jobben, har jeg hatt ca 25 minutter sammenlagt i garasjen.
Og de har blitt brukt godt.

De første 15 minutter gikk med å verifisere at sylinder 1 var på TDC eller på vei dit.
I tilfelle du ikke vil montere fordeleren 180 grader feil, og ha litt skyting i forgasseren og litt ekstra knotetid, så kommer det en kjapp liten oppskrift på hvordan du unngår det.
Skru ut tennpluggen på sylinder 1. sett en finger foran hullet, og bump motoren på starteren, til du kjenner trykket mot fingeren i hullet.
Da er ventilene stengte og motoren på vei mot TDC. Verifiser at rotoren peker mot sylinder 1. montèr fordelerlokk, tennplugg. tennkabel.
Vri fordeleren litt mot rotasjonsretningen, gi forgasseren en liten skvett bensin. slå på tenningen, trykk på startknappen.

Deretter hopper du en halv meter opp og bakover, når den faktisk starter, og skremmer vettet av deg med 15 cm stikkflammer ut av eksosen. for du har jo selvfølgelig ikke satt på manifoldene enda.

Men starter, det gjør den.

Nå nærmer det seg påske, og jeg vet av erfaring, at vi får travelt på jobben, når nu alle skal ha deler til bilene sine.

_________________
Det er bedre med en gammal bil i garasjen, enn gammel garasje i bilen.

Ja den var teit, men sann!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 05. Apr 2021 11:05 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 11. Jun 2006 21:08
Innlegg: 249
Bosted: Buskerud
Fått gjort litt i påska Wolf?

_________________
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 07. Apr 2021 09:40 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7060
Bosted: Åsa
Charger440 skrev:
Fått gjort litt i påska Wolf?


Dessverre ikke så mye som jeg hadde håpet. Planen var å bli ferdig med forstillingen og få den boltet tilbake under bilen.
Men slik gikk det ikke. De fleste delene ligger fortsatt i Drøbak, og med litt flaks, så skal jeg hente de i helgen.
Planen har dog hele tiden vært å få motoren til å gå greit, innen påske. Håpet var å kunne ta en prøvetur.
Måtte nøyes med å skremme vettet av venner og naboer, for den motoren er ganske potent, og det er før jeg har byttet kam.
Driver på med gjerde, bed rundt huset. Båtene, (prøver å selge den ene!) og en masse oppussing inne.
Så ny plan er å få forstilling og motor i bilen innen bursdagen min i Juni.
Skal legge en link ved, til youtube, så dere kan se og høre motoren.

_________________
Det er bedre med en gammal bil i garasjen, enn gammel garasje i bilen.

Ja den var teit, men sann!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1677 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 108, 109, 110, 111, 112

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support