| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| interiør krom https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=29&t=4997 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | firebird67 [ Man 07. Jul 2008 10:29 ] |
| Innleggets emne: | interiør krom |
Hei! Er det noen som har tips til hvordan man skal få litt slitne interiør detaljer i krom/metall til å bli pent igjen? Fins det noen kromlakk eller noe som hadde funka? Mvh Ronny |
|
| Forfatter: | krømib [ Man 07. Jul 2008 10:51 ] |
| Innleggets emne: | |
Prøvde en gang biltemas kromlakk, det ble ikke annet en sølv metallic så den bør du ikke ha store fårhåpninger til. Det var på innv. armlener i plast jeg brukte det på. |
|
| Forfatter: | firebird67 [ Man 07. Jul 2008 11:07 ] |
| Innleggets emne: | |
Noen som har prøvd denne fra Gasolin.no? kromspray |
|
| Forfatter: | krømib [ Man 07. Jul 2008 12:03 ] |
| Innleggets emne: | |
Kjenner ikke til denne men jeg bruker andre produkter fra VHT som f.eks lakk til støpejerns eksos manifoiler og det funker veldig bra. |
|
| Forfatter: | firebird67 [ Man 07. Jul 2008 12:30 ] |
| Innleggets emne: | |
krømib skrev: Kjenner ikke til denne men jeg bruker andre produkter fra VHT som f.eks lakk til støpejerns eksos manifoiler og det funker veldig bra.
Ok, tror jeg skal kjøpe en slik boks for å se hva resultatet blir. kan jo være at det gir en grei finish, og 125 kr er ikke sååå mye å kaste bort |
|
| Forfatter: | grovetussen [ Man 07. Jul 2008 16:34 ] |
| Innleggets emne: | |
Det kjem jo sjølvsagt litt an på kor mykje crom som skal lakkast, men f.eks kantane på luft-ventilane, og små tynne striper vart eg anbefalt å bruka sølvpenn, som folk brukar å skriva på bursdagskort med, det var visst veldig vanskelig å sjå forskjell, med mindre det er mykje som skal lakkast. |
|
| Forfatter: | kaidyb [ Ons 20. Aug 2008 20:14 ] |
| Innleggets emne: | Har prøvd ur endel krom sprayboxer. |
den beste jeg har prøvd til nå er Dupli-color sin du får dem på thorsov. den ga virkelig en krom glans.men husk altid å pusse deler helt ned tørk av med tynner å legg grå grunning først. |
|
| Forfatter: | Hotrodder [ Tor 21. Aug 2008 08:12 ] |
| Innleggets emne: | |
Husk også at denne cromlakken ikke tåler å bli berørt særlig etterpå. Da blir den grå temmelig fort. Også Gasolin sin er slik. Jeg ringte de og sjekket. Dermed vil det ikke funke på ting man tar på, men f.eks ringen rundt et speedometer kan sikkert holde seg lenge. Helt til du glemmer deg og støvtørker den med Jif på kluten... |
|
| Forfatter: | nutte123 [ Man 08. Sep 2008 23:09 ] |
| Innleggets emne: | |
ei i stedet for grå legg på et lag gull farge ikke mye |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Tir 09. Sep 2008 07:39 ] |
| Innleggets emne: | |
jeg kjøbte en skikkelig alu tape, som tåler å blive poleret, og en sprayboks med klarlakk til bart metal! det tok mig et par TBE`er, men sluttresultatet blev ganske fint! |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|