| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Demontere speedomater i 62 impala https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=29&t=20659 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | 62impala sportscoupe [ Tor 16. Aug 2012 16:36 ] |
| Innleggets emne: | Demontere speedomater i 62 impala |
Kan noen forklare hvordan man får ut speedometeret fra dashen?? Er deffekt og må byttes.. Skal bestille nytt på ebay.. Dette er en 62 impala sports coupe Håper noen kan hjelpe
|
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Tor 16. Aug 2012 18:15 ] |
| Innleggets emne: | Re: Demontere speedomater i 62 impala |
hvorfor er speedometret defekt? viser det feil hastighet, eller viser det ingeng hastighet i det hele tatt? Velkommen på forummet i øvrigt! hehehe |
|
| Forfatter: | 62impala sportscoupe [ Tor 16. Aug 2012 21:12 ] |
| Innleggets emne: | Re: Demontere speedomater i 62 impala |
Har ikke prøvd å koble det inn igjen.. Kjøpte bilen forrige tirsdag.. Han jeg kjøpte den av sa det var speedometeret som hadde feilen.. Han har byttet wire også.. Ble en veldig ulyd i det før nåla spratt på fullt og så tilbake til 0 igjen.. Siden dødt.. Nå er wiren frakoblet bak meteret.. Slik jeg fikk det forklart.. Er en 350 motor med en 700TH kasse.. Har det no å si?? Takk for respons:) |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Fre 17. Aug 2012 16:12 ] |
| Innleggets emne: | Re: Demontere speedomater i 62 impala |
nei, har ikke noe å si, med motor og gir. Ditt spedometer er drevet av en U-formet stålkjerne, som roterer rundt en magnet Jo fortere kjernen roterer om magneten, jo høyere hastighet viser spedometret. Du ser den her. ![]() Her er selve spedometret tilbake på plass, etter en rengjøring. ![]() Du må ta spedometret ut, og ta en masse bilder mens du demonterer, så skal jeg hjelpe så godt jeg kan. Det er fristende å spekulere i hva som er feil, men umuligt å si, innen man får sett etter! |
|
| Forfatter: | 62impala sportscoupe [ Fre 17. Aug 2012 16:48 ] |
| Innleggets emne: | Re: Demontere speedomater i 62 impala |
Ok skjønner.. Men må man ta det ut fra baksiden eller må man demontere hele dashen?? Og hvor starter man?? |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Fre 17. Aug 2012 17:56 ] |
| Innleggets emne: | Re: Demontere speedomater i 62 impala |
Du må nok ut med hele instrumentpanelet. På datterens 61 pontiac, satt det med 8 muttere, var bare å demontere ledninger og speedokabel, løsne mutrene, og vippe instrumentpanelet ut. På hennes er det masser av plass under dashen. tenker at det er nogenlunde det samme på din. men igen, bilder hjelper! |
|
| Forfatter: | 62impala sportscoupe [ Søn 19. Aug 2012 12:56 ] |
| Innleggets emne: | Re: Demontere speedomater i 62 impala |
Da er hele dashen og speedometeret ute av bilen.. Blir nok kjøpenes et annet speedometer da tallene på telleverket begynner å morkne Iitillegg så ble hylsene til blinklys indikatorene bare pulver da jeg demonterte det.. Trur dette må ha vært slik en stund siden speedometert kun står på 020543. Tenkte jeg skulle lakkere dashen mens den nå var ute.. Må ut med alle komponenter, men sliter med tenningslåsen og bryteren til lyset.. Noen som vet hvordan dette løsnes? Fått løsnet mutterne på begge men får det ikke gjennom hullet i dashen..Ser det er to hull ved siden av der du stikker inn nøkkelen på tenningslåsen.. Er det noe med de som må gjøres?? Lysbryteren får jeg heller ikke løs pga samme måtte.. Får ikke av den cromtuppen ytterst.. Hadde det bare vært på samme måten som på vindusbryteren.. (flat liten låse skrue på siden). Hjelp meg:) |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Søn 19. Aug 2012 15:56 ] |
| Innleggets emne: | Re: Demontere speedomater i 62 impala |
bilder hjælper, da ikke alle biler er like! På lysbryteren i min, sitter det en liten knapp, som må presses inn, så kan jeg dra hele "knotten" ut! |
|
| Forfatter: | 62impala sportscoupe [ Søn 19. Aug 2012 20:19 ] |
| Innleggets emne: | Re: Demontere speedomater i 62 impala |
Fikk til tenningslåsen.. Prøvde å legge til bilde istad men filen er for stor får jeg beskjed om.. Har du mail?? |
|
| Forfatter: | 62impala sportscoupe [ Søn 19. Aug 2012 21:31 ] |
| Innleggets emne: | Re: Demontere speedomater i 62 impala |
Nå fikk jeg til bryteren også:) Må ikke gi opp Var en fjærbelastet knapp som måtte trykkes inn samtidig som jeg dro ut bryter hendelen.. |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Søn 19. Aug 2012 22:38 ] |
| Innleggets emne: | Re: Demontere speedomater i 62 impala |
javist, pappa_wolf@hotmail.com |
|
| Forfatter: | 62impala sportscoupe [ Ons 24. Okt 2012 21:02 ] |
| Innleggets emne: | Re: Demontere speedomater i 62 impala |
Da funker speedometeret igjen.. Bestillte et brukt et på ebay.. Samme feilen med det.. Leverte begge til Oslo speedometer service, slik at de kunne lage et av to. Da ble det i orden.. Alt var sletent inni.. Kostet med 3500kr men da har jeg speedometer en stund:) |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|