AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 26. Jul 2026 15:48

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Gode og dårlige BT
InnleggSkrevet: Ons 29. Apr 2009 02:18 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Ser at folk har en del forskjellige erfaringer med BT når det gjelder både godkjenning av bil for 1. gang i norge,og når det gjelder ombygninger.

Hva med å lage oss en liten lite over hvilke BT stasjoner man helst burde ta turen til for å møte hyggelige og hjelpsomme folk, som faktisk forstår oss AmCar frelste?
Selv har jeg null erfaring med BT og gammle biler, kun vert med og vist en gammel skropel med nyere og kraftigere motor,noe som den gang gikk greit (ca 8-9 år siden) på BT i Mysen.

Man skal ikke se bort ifra at BT for lengst har fått opp øynene for dette forumet, og garantert sitter og leser
hva vi pjatter om her,men hva betyr vel det?

Kom med erfaringene deres om BT rundt om i landet, så skal jeg forsøke å lage en positiv/negativ liste her i 1.post ut fra det dere skriver. :)

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Gode og dårlige BT
InnleggSkrevet: Ons 29. Apr 2009 14:33 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Jeg har hørt at BT i Stavanger (Forus) skal være vanskelige å ha med å gjøre, at folk sliter med å få bilene godkjent. Men min erfaring er at det gikk knirkefritt og greit. Møtte på en meget forståelsesfull mann som kun la seg opp i lys, dekkdimmensjon, milesteller, belter eller ikke og at chassienummeret stemte med papirene. Ikke noe teknisk sjekk av bremser, styring, drivverk eller annet :) Ifølge han var det ikke BT sin oppgave å ta teknisk kontroll av importerte biler, det er eiers plikt å holde bilen sikker. Teknisk kontroll tar EU-kontrollen seg av ifølge ham. BT skulle bare se til at bilen var lovlig og sjekke at bilen er den den blir registrert som.

Hadde håpet på å få godkjent orange blinklys/parklys, men det fikk jeg ikke. Han fant fram skrujern til meg slik at jeg raskt kunne skifte over til hvite blinklysglass før kontrollen var ferdig. De røde markeringslysene på siden bak måtte enten skiftes ut med orange eller blendes. "Det gjør du når du kommer hjem" sa han, var ikke snakk om at jeg måtte ta en ekstra tur ut til BT for å få godkjent den lille detaljen. Kjempeservice!

BT Stavanger får :thumbsup: av meg i alle fall :D

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Gode og dårlige BT
InnleggSkrevet: Tor 14. Mai 2009 22:10 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Var og viste en bil i dag 78 pontiac trans am original TA bil med stabstag utav den andre verden ( kraftige),
Ble møtt av 2 hyggelige karer hos BT og de kjørte den rett på bremsetesteren og bremsene var helt perfekte. Så tok de en runde rundt bilen, og da hørte jeg den ene si det er slik en trans am skal se ut og være ( ikke slik som den vi fikk her om dagen).
Alle dekaler sitter på original plassen ennå med vekt og dimensjoner. Løftet bilen opp i været og igjen sier den ene, "ser du her slik skal det være med innfestninger til stabstaga og det andre, dette er korrekt" og eksos annlegget er korrekt sa han ( da ble jeg litt imponert for dette er en TA og den har ikke den vanlige crossover potta bak og annlegget er større i dimensjon).
Så summa summarum bilen gikk rett igjennom og hele visningen var en sann glede.
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: for de gutta ihvertfall.

Så dette var moro.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet