Er det mulig å få godkjent ombygging fra bensin til diesel? Og fra bakhjulstrekk til firehjulstrekk?
Leter etter en Chevy Big Dooley, og kombinasjonen 6.2 diesel og 4x4 ser ut til å være ytterst sjelden. Så da lurer jeg selvfølgelig på om det er mulig å få tak i en med 454 og/eller 2wd, og bygge om? Det er jo samme bilen (bremser osv er vel likt?), er vel allerede hull i ramma til stiv aksel og bladfjører? Og etter hva jeg har skjønt, skal 6.2'n være ganske bolt-on for å erstatte 454'n. 6.2'n er jo en motor som er både mindre i volum, har mindre hk og som veier mer eller mindre det samme.
Tenkte jeg skulle høre med vegvesenet og Amcar etterhvert som jeg får tid, men kjekt å høre her inne også. Noen som har prøvd noe liknende eller vet noe om dette?
Er en del som har sagt til meg at jeg burde hente en fra statene, men der har de jo nesten kun 454 og 2wd. Diesel er jo mangelvare. Og ved import av noe slikt kan den vel ikke bygges om heller, så da er jeg vel like langt?
Og hvis jeg skulle være så heldig å finne en med diesel og 4wd på andre siden av dammen, er det egentlig mulig i det hele tatt å få importert noe slikt? Siden de er lastebilregistrert?
Mange spørsmål og litt rotete, men jeg er litt desperat etter drømmebilen.