AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 28. Apr 2024 17:32

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 26. Sep 2013 15:07 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 28. Sep 2011 13:46
Innlegg: 25
Sendte mail til tilsynet og fikk svar at jeg måtte bestille time til visning så skulle vist dette ordne seg. Så skreiv han hvor mye kontrollen kostet å ikke noe mer en det...? Ble ikke klokere...Jeg forklarte grundig i mailen 71 mod, bevaringsverdig osv.
Skal til trafikkstasjonen personlig neste uke. Så får man se hva de sier da...

Amcar svarte at dette ikke lot seg gjøre.

Forvirret. Ja!
Regner med amcar har rett men skal prøve alikevel:)

Fostsettelse følger... :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 26. Okt 2013 19:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 21. Sep 2011 11:34
Innlegg: 103
Bosted: Eidsdal, rett ved Geiranger i Møre og romsdal
For og gi deg ett enkelt svar, glem det, det er førstegangs registrering som gjelder, jeg kunne dokumentere at min 1971 modell var produsert 9/8-70 og det hjalp ikke.
Men noe positivt er det, du kan f.eks få lov til og bruke lite skilt hvis den er tatt inn til Norge hvis det står 1/1 71 i tolldokumentene, dette fordi den nye kjøretøyforskriften gjalt fra april 1971 mener jeg.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 26. Okt 2013 20:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Loffen, din bil skulle blitt regnet som en 70. Men du må jo krangle med dem og vise dem hvor det står. Har selv gjort det. Krangling med både biltilsynsjefen og diverse ansatte, men etter noen timer ringte de og sa det var greit. Dette var ved førstegangsregging, kansje mer styr å få endret i ettertid.Men de fablet om at tollvesenet kansje ikke ville godta dette årstallet, noe som er tull. Det er biltilsynet som slår fast hvilken årsmodell bilen skal regnes som ikke tollvesenet.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 31. Okt 2013 23:38 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 20. Feb 2009 03:26
Innlegg: 113
Bosted: ULSTEINVIK
19camaro71 skrev:
v8power skrev:
Prduksjonsdato har stått på klistrelappen i døren som sikkert er borte? Vet ikke om bodyplaten sier byggedato på de Camaroene der?



Fant klisterlappen å der sto det 2-71 :(


Mulig eg husker feil,..men eg meiner å ha høyrt at dei seinare reglane gjelder frå biler nyere enn Mars -71????
...jah altså "registrert" før Mars-71 ....

Lykke til uansett...

_________________
INGEN JOBB ER SÅ ENKEL AT DEN IKKJE KAN GJERAST FEIL !!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 01. Nov 2013 22:06 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Skiltforskriftene kom april 71 men de nye kjøretøyforskriftene kom 1 Jan 71.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 08. Jan 2014 00:05 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Dette er ikke min sterke side (godkjenning og regler). Men hvis dette er samme bil mener jeg vi sjekket og at bilen var registrert i USA eller produsert etter skillet kom i Norge og vi hadde ikke noe valg. Mulig vi kunne ha kranglet mer, men på det tidspunktet hadde vi vært inne og blitt rævkjørt av tilsynet tre ganger og var bare glad for at vi kunne få skilter på den uten å måtte bygge tilbake til manuell og kjøpe nytt panser. Det gikk såvidt igjen, men egenlagd hulltetter som var lakkert og lånt luftfilter, og en liten plate under gassern som redusert lyden noe alvorlig men gjorde at bilen ikke gikk over 80km/t på sletta hehe.
Kjipt man ikke får bygge om lovlig.
Hadde allerede bygd om eksos, byttet innsug, ordnet lys, fiksa ledninger under dashen, lånt oss visningsdekk fra Z28 Camaro - som var HELT korrekte men biltilsynet godtok dem ikke alikevel fordi dem så for fancy ut, pluss mer som jeg ikke kommer på i farten.

Husker ikke hvordan vi fant datoen, men mener det var Juni 1971. Du finner det hvis du sjekker vin nr, og title, og de papirene som var med. Var bare det vi sjekka.

Mitt forslag er at du ikke bryr deg noe om det. Bygger om det du vil, men ta vare på originaldelene i tilfelle det blir noen spørmål. Du får si fra hvis du trenger å låne noen visningsdekk engang. Endte opp med å måtte kjøpe noen originale rally wheels.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 08. Jan 2014 02:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Er sjelden noe problem i praksis . Er jo veldig få som virkelig kjører orginalbiler. Når det er sagt så er kravet at bilen skal være TILNÆRMET orgial. Enkelte biltilsyn er ALT for pirkete.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 13. Jan 2014 01:50 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 02. Mai 2011 09:23
Innlegg: 198
Bosted: Valderøy
Eg har en 79 modell Trans Am. Denne har originale markeringslys og røde blinkers i baklyktene. Denne blei importert i midten av 80 tallet tror eg. Hos meg står det ikkje i vognkortet at den er bevaringsverdig. Burde den vært det?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 13. Jan 2014 02:56 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Nei, den er sikkert tatt inn som flyttegods.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 17. Jan 2014 09:06 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:03
Innlegg: 192
Bosted: Herøy (M&R)
19camaro71 skrev:
Sendte mail til tilsynet og fikk svar at jeg måtte bestille time til visning så skulle vist dette ordne seg. Så skreiv han hvor mye kontrollen kostet å ikke noe mer en det...? Ble ikke klokere...Jeg forklarte grundig i mailen 71 mod, bevaringsverdig osv.
Skal til trafikkstasjonen personlig neste uke. Så får man se hva de sier da...

Amcar svarte at dette ikke lot seg gjøre.

Forvirret. Ja!
Regner med amcar har rett men skal prøve alikevel:)

Fostsettelse følger... :wink:



Noe nytt i denne saken? :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 01. Mar 2014 00:19 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 28. Sep 2011 13:46
Innlegg: 25
Hei! Beklager sent svar. Var innom tilsynet på stjørdal og traff en likanes kar på teknisk der som viste hva han pratet om. Jeg kan som flere tidligere har nevnt bare glemme det.
Må ha dokumenter fra fabrikken som ikke går an å framskaffe.
Bilen er og blir reg som bevaringsverdig motorvogn.
Har hatt og kjørt denne i 5 år og har aldri blitt stoppet.

Har lagt ut en tråd på prosjekter her inne på forumet.Kommer tilbake der når jeg har tenkt.... å etter hvert skrudd litt:)

Skal få bilen til å se orginal ut...)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support