Hei, noe dr*** med C1 og full bompengeavgift og ikke 7-seter bil med B-sertifikat.
Min Dodge Durango Tri-Star 2002 4,7 SLT ble nedregget i 2012 ved at jeg fikk ny original 'downgrade sticker'/doortag fra Tri-Star Canada. Bilen fikk nå tilatt vekt endret fra 3505 til ca 2950, som skal være original Dodge vekt. Den fysiske modifikasjonen var enkel:
På min bil var hele modifikasjonen kun en bladflær ekstra på hver side på bakaksel. Til og med bolten som holder fjærene sammen var den samme. Jeg har beholdt de to ekstra bladfjærene og vurdert å skru dem på igjen, men bilen ligger nå bedre på veien enn før, så jeg har ikke gjort det.
Mange fine turer med 6 mann i bilen og diverse forfriskninger, det er som å ha en ny bil
Chr. Gundersen solgte meg min bil fra Tri-Star via gamle Colosseum Bil as Oslo, som gikk konkurs.
Gundersen driver nå Fornebu Bil AS. Gundersen er som en propell, med mange baller i luften, men veldig OK. Han tok 8500 kr for papirjobben i 2012, via telefon og mail. Jeg fikk gjort selve modifikasjonen på et annet verksted for ca 10.000. Tok ca 1 mnd med diverse telefoner og mail.
Tips: Har benyttet Glitre Bil Gol, for alle service'r. De kjenner bilen. De gjorde jobben. Vegg i vegg holder jo Gol BT til (de er sikkert på fornavn).
OBS: Man må ha baksetebelter godkjent i EU: Kjøp disse hos Loyds Industri as, 1739 Borgenhaugen. De sender i posten.
Tipset nettopp en annen Durango eier med lett Lastebil om dette. Mener derfor at dette er mulig for disse, men det som er vanskelig er å få en ny sticker fra original ombygger (her Tri-Star) + vite nøyaktig hva modifikasjonen bestod I.
Lykke til der ute.