AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 30. Jun 2026 12:29

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 47 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 21. Apr 2007 13:17 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hei. Har prøvd å få godkjent bilen(e) med lite skilt bak. (Chevolet Astro og Mazda MX-5 Miata). Er laget plass for lite skilt fra fabrikk på begge to. Var hos biltilsynet i Bergen, men de ville ikke godkjenne noe sånt :x . Så nå kjører jeg rundt med TRAKTOR skilt på begge!!!!! Hva lover å regler gjelder egentlig når det gjelder lite skilt?? Noen som vet?? Skulle hatt noe å vise til hvis jeg skal prøve å få de godkjent en gang til.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 21. Apr 2007 13:24 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Får ikke godkjent med små skilt lengre,Blitt nye regler på det :cry:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 21. Apr 2007 16:59 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

trodde det gikk for amcars fremdeles... en kompis fikk ihvertfall lite skilt på camaroen for ikke mange månedene siden. så lenge det ikke er plass til et stort skilt, og man må brette og eller bøye i dette så skal det gå an å få små skilt. men bare bak.

Bilde

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 21. Apr 2007 18:26 
Avlogget
Rookie
Rookie

Ser no nye biler med lite skilt både foran og bak til dagen!! Kanskje Bergheim AS har spesialavtaler med biltilsynet? På Mazdaen(konebilen)ser det helt J***%& ut!!!! Skiltet ligger bøyd utover støtfangeren bak. :x

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 21. Apr 2007 19:06 
Avlogget
Get going
Get going

Dette er noe jeg har prøvd og få til også. Tror det er stor forskjell fra biltilsyn til biltilsyn...da jeg hadde en 86 Camaro for noen år tilbake fikk jeg de skiltene jeg ønsket meg både foran og bak, så kom jeg med 78 T\A `n min i 2005 og fikk ingenting av det jeg ville ha av skilt...mensom nevnt over...mulig dethar kommet nye regler:)

Meget irriterende og kjøre rundt med et skilt foran som er større enn selve fronten på bilen omtrent...sjenerende og stygt. Man kan jo prøve og lage sineegne da:) :D ...vet noen somhargjortdet også..hehe

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 21. Apr 2007 20:17 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Er det spesielle regler for veteranbil? En kompis kjører baja-bug og fikk nye skilter i fjor - små, både foran og bak.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 21. Apr 2007 21:23 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Hælvetes byråkrati...! Skjønner ikke hva som er problemet...!

På førstebilen min, en 1980 Chevrolet Malibu, skulle jeg ha nye, og fortrinnsvis små skilter, da dette ville se best ut på bilen min. Nei, det gikk ikke, for da måtte jeg bestille time til visning, så de kunne finne ut at bilen ikke var ombygd for å få små skilter, men at den var sånn originalt.

Er det mulig! Hva i h******* er det som er så nøye om man har små skilt? Man bør da kunne få velge det selv! :evil:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 22. Apr 2007 09:47 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Er bilen førstegangsreg før mars/april 1971 kan du ha gamle norske "veteranskilter", typen med èin bokstav (eller Oslo-skilter med bare tall).
Men dei er blitt strikse med formatet på skiltet her også, Skiltfabrikken på Økern leverer ikkje amerikansk størrelse 15x30 cm lenger fordi det ikkje er tillatt. :? Denne størrelsen fekk eg derimot bestillt uten problemer fra Lator i Bergen :D
Så Lator har mine beste referanser på amcar-skilt 8) 8)

Angående nyere biler som 80/90-tals Corvette, TransAm og Camaro der det ikkje finnes plass til svære norske skilter har eg hørt og sett fleire som monterer disse i underkant av fronten. Med det til resultat at skiltet smått om senn bøyes bakover under bilen og delvis slipes ned ettersom det blir det laveste punktet på bilen. Dermed blir det jo vanskelig leselig, da, i fotobokser o.l. :roll: Ikkje pent, men effektivt på sin måte :wink:
Lovligheten er diskutabel, men firkantregelverket er tydeligvis lagd for å få protester :twisted:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 22. Apr 2007 10:04 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

det har seg slik at eg har levert inn skiltene mine på min 74 camaro som hadde STORE skilt både framme og bak...er det mulig å få små skilter på denne? koster det noe ekstra? får eg et annet nummer enn det eg hadde?
har sett et par 74 camaroer til salgs som har et lite skilte på siden av støtfangeren framme og det ser rimlig orginalt ut!

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 22. Apr 2007 16:08 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Hvis du har nyere/vanlig reg.nr ala AA12345, får du ikke små skilter, tror jeg. Og siden bilen din ikke er førstegangsregistrert før mars/april 1971, kan du sannsynligvis heller ikke velge deg "veteranskilter".

Det du kan gjøre, er å ordne skilter selv, og satse på at det går greit hvis du blir stoppet.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 22. Apr 2007 19:23 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Hvis du skal forsøke å få små skilter er ikke biltilsynet i bergen den rette plassen å forsøke seg ihvertfall. Dei har alltid vert og er svært vanskelige når det gjelder slikt. For et par år siden sto jeg og en kompis og kranglet med dei for å få lite skilt bak på en 71 camaro. Dei stappa et stort skilt ned mellom støtfangeren og rota masse på nylakka bil. Vi krangla oss til et lite bak, men måtte ta et stort fremme. Bilen var nettop godkjent på et lokalt verksted, men måtte til bergen for å få små skilter. Når vi var ferdig begynte dei å gå igjennom bilen og det vart nesten mangellapp igjen fordi dei meinte bilen støya for mye. Bilen har 2 1/2" eksos met to trimpotter. Snakka med verkstedet som godkjente etterpå, og dei var heilt i sjokk over det som hadde skjedd hos biltilsynet.
Nei, styr unna biltilsynet i bergen hvis du kan.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 22. Apr 2007 20:03 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hvor er det best å gå med bilen da? Må nesten vere i Hordaland for mitt vedkomne.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 22. Apr 2007 20:51 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

esj!!! eg holder på å lage 3" anlegg med trimpotter!!!
får vel kjøpe enn sånn desibel innsats når den skal godkjennes da!!!

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 22. Apr 2007 21:11 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hvor får en tak i en slik insats?? Har 3" på min og med kun en liten "After burner" potte fra Steinar Stolen. Er nok litt for mye desibel her ja. Tror ikke naboene mine er så mye begeistret for gromlyden lenger :lol:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 26. Apr 2007 13:46 
Avlogget
Get going
Get going

eg sa på traffikkstasjonen att eg skulle ha de minste skiltene som er mulig og få på vår 82 camaro det var ikke noe problem for damen i fyllingsdalen og skrive det på rekvisisjonen og lator skiltfabrikk i kong oscarsgate fikset biffen for meg....ka var det 460 kr eg betalte for to små skilt????det var no rett før jul i 2006 så de nye reglene det må isåffall være på østlandet tihi :D :D

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 47 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support