|
jeg kunne ikke dy mig, for at kontakte skatteetaten i Danmark, og høre med de ang. nedregging av min sub.
I danmark, har man ikke C1 klassen, her er den enten personbil eller lastebil. jeg sagde at min var registreret som let lastebil, og at der var plads til fem personer i bilen!
jeg fikk beskeden, at den mulighet, ville jeg ikke kunne få i Dk. den ville blive registreret som personbil. okay, sagde jeg, "er der noget jeg skal ændre på bilen, for at få den nedregget?"
Såsom hvad? spurgte han
ja, her i norge, krever de at vi demonterer et blad i fjedrene bak, og monterer E-merkede bilbelter i bilen.
jeg fikk en meget lang pause i telefonen, og en forskrekket skatteansat, spurgte om de var rablende gale i norge!
"De E-merkede belter er en god ide, da de lever op til nordiske standarter, men at fjerne et blad i fjedrene bak, er vanvitigt, det ødelægger bilens kjøreegenskaber, og gjør den livfarlig, i trafikken!"
jeg kan tage bilen med til danmark, uten problemer, og få den nedregget, deretter kan jeg tage bilen med til norge igjen, og den vil stadig være nedregget! men det vil koste en 75.000,-, da der skal betales avgifter begge steder!
_________________ 1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse. Bursdagsgaven fra min kone.
|