| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Trebunn https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=7998 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | 66 Chevy Truck [ Tor 07. Mai 2009 11:09 ] |
| Innleggets emne: | Trebunn |
Hei, hvilken tresort egner seg best når jeg skal lage ny trebunn i planet på Pick-Up'en. |
|
| Forfatter: | gMcnut [ Tor 07. Mai 2009 14:37 ] |
| Innleggets emne: | Re: Trebunn |
Originalt er det brukt Yellow Hard Pine, som er en amrikansk furusort. Vår nordiske furu er litt for myk i veden syns jeg. Mange som restaurerer bruker amerikansk eik (norsk like god) og ask. Jeg har og engang brukt lerk. For eik og lerk er det best hvis du får tak i planker med bare kjerneved (den mørkeste delen av planken), den er naturlig impregnert så den råtner veldig seint. Foe show er det lekkert med klar, blank lakk (båtlakk), ellers kan du olje dem. Originalt var de lakkert med samme lakk som bilen, eller svart. www.horkeyswoodandparts.com i Minnesota har allt du trenger for å restaurere "dekket", og det er kjempegreie folk! |
|
| Forfatter: | 66 Chevy Truck [ Tor 07. Mai 2009 14:40 ] |
| Innleggets emne: | Re: Trebunn |
Ok. Jeg tenkte å lage det selv, så jeg tror jeg tar turen til en trebåtbygger borti strøket her - kanskje han har liggende god ved... Hvis det blir til at jeg går for den enkle løsningen, så skal jeg ta kontakt med de på linken - takk for den! |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|