AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Understell
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=7456
Side 1 av 1

Forfatter:  Olav [ Søn 22. Mar 2009 14:29 ]
Innleggets emne:  Understell

Ka har dokker brukt under på bilane?
Nå va eg så "heldig" at eg brukte sort idustri epoxy coat men ser ut som det må gjøres på ny, sprekker!!!!! Lurer på om den blir for hard i forhold til " tynnplatene" i gulvet. Men det er en annen sak :(

Legg ut ka dokker har brukt, eg tenkte ikkje å bruka understellsmasse men lakk som er lett å holde rent!

Olav

Forfatter:  Roar [ Søn 22. Mar 2009 16:37 ]
Innleggets emne:  Re: Understell

sanblåsing-2 strøk ca primer- 2 strøk arcanol. så svart industrilakk på toppen( eventuellt bill hirsch lakken avhengig av bygge=
Så sprøyer jeg inn ovatrol i alle hulrom og slikt. La tørke noen dager og en omgang til. .

Forfatter:  Olav [ Søn 22. Mar 2009 20:33 ]
Innleggets emne:  Re: Understell

Roar skrev:
sanblåsing-2 strøk ca primer- 2 strøk arcanol. så svart industrilakk på toppen( eventuellt bill hirsch lakken avhengig av bygge=
Så sprøyer jeg inn ovatrol i alle hulrom og slikt. La tørke noen dager og en omgang til. .



Sandblåste, Zinka og primer deretter svart industri epoxy. Det er toppstrøket som sprekker... Men lurte på å bruke en mer elastisk for toppstrøket. Har 2 komp tankmaling som brukes i tankene på båter, den skal være mer elastisk. Alternativet er vanlig lakkmaling tilsatt Owatrol.

Olav

Forfatter:  amcarfreak [ Søn 22. Mar 2009 21:44 ]
Innleggets emne:  Re: Understell

bruk god gammel tectyl eller understelsmassen fra biltema.. funker glimrende! som grunning, bruker jeg rustbeskyttelses primer. funkert utmerket.. holder seg rustfritt.. bare husk og slip ned til stål og fjern alt av oljesøl

Forfatter:  st-remy [ Søn 22. Mar 2009 21:50 ]
Innleggets emne:  Re: Understell

:) Sandblåst og sprøyta med epoxy grundings primer :)

Forfatter:  Olav [ Søn 22. Mar 2009 22:11 ]
Innleggets emne:  Re: Understell

Nå er ikkje eg ute etter "Tectyl looken" :D

Har sandblåst og Zinka og alt det der, men er yte etter et bra toppstrøk. Eastwood har div produkter. Chassis black f.eks.

Olav

Forfatter:  Bead-lock [ Man 23. Mar 2009 11:55 ]
Innleggets emne:  Re: Understell

hvorfor ikke helt vanlig 2K lakk?

Forfatter:  Olav [ Man 23. Mar 2009 22:12 ]
Innleggets emne:  Re: Understell

Bead-lock skrev:
hvorfor ikke helt vanlig 2K lakk?


Kanskje det greieste.....

Olav

Forfatter:  svein [ Tir 24. Mar 2009 09:17 ]
Innleggets emne:  Re: Understell

Som toppstrøk utenpå epoxy primer brukte jeg enn 2 komp lakk fra PPG. Denne heter Delfleet (husker ikke nr nå i farten) og er en sterk lakk brukt på lastebiler.
Veldig bra resultat.

Forfatter:  59 Coronet [ Tor 02. Apr 2009 12:39 ]
Innleggets emne:  Re: Understell

Olav skrev:
Bead-lock skrev:
hvorfor ikke helt vanlig 2K lakk?


Kanskje det greieste.....

Olav

Bruk vanleg 2K lakk innblanda 50% matnings middel,har bruk det noen ganger,og det blir fint. :mrgreen: :mrgreen:

Forfatter:  guppi [ Man 04. Mai 2009 06:43 ]
Innleggets emne:  Re: Understell

pulverlakkering må jo vera tingen her

Forfatter:  Pappa Wolf [ Man 04. Mai 2009 21:24 ]
Innleggets emne:  Re: Understell

guppi skrev:
pulverlakkering må jo vera tingen her


kan blive problematisk, at få bilen ind i kjøkkenovnen! :roll: :D :D :D

Forfatter:  Olav [ Fre 22. Mai 2009 20:43 ]
Innleggets emne:  Re: Understell

guppi skrev:
pulverlakkering må jo vera tingen her


Har pulverlakk på div løse deler og samme epoxy som under. Holder greit der....

Olav

Forfatter:  Pappa Wolf [ Lør 23. Mai 2009 07:31 ]
Innleggets emne:  Re: Understell

bare husk at alle biler vrir sig, enten når man accelerere. bremser, kjører over kantstein mm.
hvis bilen din flexer mye, dvs. hullede veier, fartdump og lign. ville jeg nok være gået for noget som beholder elastisiteten.

men når det er sagt, så er spørgsmålet jo, hvor mange gange om året bruker du bilen!

vi har jo osse en tendens, til at passe bedre på vores amcars, end på euroskrammelet

Forfatter:  Olav [ Ons 27. Mai 2009 08:13 ]
Innleggets emne:  Re: Understell

Pappa Wolf skrev:
bare husk at alle biler vrir sig, enten når man accelerere. bremser, kjører over kantstein mm.
hvis bilen din flexer mye, dvs. hullede veier, fartdump og lign. ville jeg nok være gået for noget som beholder elastisiteten.

men når det er sagt, så er spørgsmålet jo, hvor mange gange om året bruker du bilen!

vi har jo osse en tendens, til at passe bedre på vores amcars, end på euroskrammelet



Tror ikke den gir seg med aluforinger på sub framen, sub frame connectors, G-brace kit og bilen min har heldigvis IKKE t-top. Eller mye km som og gjør en bil mykere..

Olav

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/