AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Hvordan gjør de dette?
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=7075
Side 1 av 2

Forfatter:  alfaalfa [ Tir 10. Feb 2009 19:32 ]
Innleggets emne:  Hvordan gjør de dette?

8)
Jeg spør enkelt og greit: Hvordan får de til dette resultatet på Chromen.?
Er de børsta eller lakka eller no??

Bilde

Bilde

alfa

Forfatter:  Roar [ Tir 10. Feb 2009 20:01 ]
Innleggets emne:  Re: Hvordan gjør de dette?

Fattigmannskrom- lakk. Koster vel sånn cirka 40 kroenr for å krome en fanger med chromelakken til biltema.På avstand ser det ok ut, men nothing like the real thing.

Forfatter:  alfaalfa [ Ons 11. Feb 2009 00:29 ]
Innleggets emne:  Re: Hvordan gjør de dette?

Ja jeg syntes det så litt snålt ut. kanskje greit dersom chromen er så elendig og kassa er tom. :)

Forfatter:  The Cowboy [ Ons 11. Feb 2009 01:20 ]
Innleggets emne:  Re: Hvordan gjør de dette?

ser ut som at det er lakka.. slik at det er står i stil med taket..
så jeg tror (les: min egen lille 5 cent mening) at det er gjort med vilje slik.. lakket i en eller annen form for matt sølv!

Forfatter:  Bead-lock [ Ons 11. Feb 2009 01:56 ]
Innleggets emne:  Re: Hvordan gjør de dette?

Er nok bare en gjerrig svensson som har lakket crom delene sine... #-o

Forfatter:  pontchief [ Ons 11. Feb 2009 05:24 ]
Innleggets emne:  Re: Hvordan gjør de dette?

Jeg synes denne er kjempetøff , det er forresten jeg som har tatt bildene :wink:

At det skal være krom på en originalbil er jeg enig i , men på en gjennomført soft custom som denne , synes jeg det kler bilen, her er både taket og diverse andre kromdeler lakkert i samme farge.

Kjempetøff bil , spør du meg. 8)

Bilde

Forfatter:  Hotrodder [ Ons 11. Feb 2009 09:49 ]
Innleggets emne:  Re: Hvordan gjør de dette?

Helt enig.
Dette Bling-bling greiene har tatt helt av.

Spesielt med så dominerende felger, er det knalltøft å bryte av med sølvlakkerte støtfangere ol.

Forfatter:  alfaalfa [ Ons 11. Feb 2009 17:12 ]
Innleggets emne:  Re: Hvordan gjør de dette?

8)
Jeg er enig med det at bilen er tøff. Det at fangerne eller faktisk all chromen er lakkert på denne gjør det til at den får en egen "charme" stil...Men hvorfor da ikke avslutte med felger i samme stil?
Men å diskutere dette med smaken og baken og alt det der er vel egentlig ingen vits i :D
Det såg ut for meg som fangerne var børstet og ikke lakkert 8)

alfa

Forfatter:  Mr Fox [ Ons 11. Feb 2009 23:53 ]
Innleggets emne:  Re: Hvordan gjør de dette?

Bead-lock skrev:
Er nok bare en gjerrig svensson som har lakket crom delene sine... #-o


Veit du om ein plass der det er billig å få ny crom på ein 50 taller då :?: :roll: :roll: :roll:

Forfatter:  Bead-lock [ Tor 12. Feb 2009 01:40 ]
Innleggets emne:  Re: Hvordan gjør de dette?

Billig cromingsjobb vil nok vise seg ganske fort at ikke er kvalitet og resultat man vil ønske... #-o

men har man en hel bil med deler som skal crommes,
er det nok en tlf til Moparfolket i Drangedal, telemark..som er tingen

De organiserer sending av conteiner med deler tilbake til USA...Det meste derfra ser meget bra ut,
og prisene virker meget fordelaktige...

Om ikke så får man seg en tur til Br. Backman i Eskilstuna, sverige... :wink:

Forfatter:  Mr Fox [ Tor 12. Feb 2009 19:46 ]
Innleggets emne:  Re: Hvordan gjør de dette?

Bead-lock skrev:
Billig cromingsjobb vil nok vise seg ganske fort at ikke er kvalitet og resultat man vil ønske... #-o

men har man en hel bil med deler som skal crommes,
er det nok en tlf til Moparfolket i Drangedal, telemark..som er tingen

De organiserer sending av conteiner med deler tilbake til USA...Det meste derfra ser meget bra ut,
og prisene virker meget fordelaktige...

Om ikke så får man seg en tur til Br. Backman i Eskilstuna, sverige... :wink:


Er klar over dette 8) men er det rett å kalle dei som ikkje tar kostnaden med å få ny crom på ein 50 taller for gjerrige :?:

Forfatter:  Bead-lock [ Tor 12. Feb 2009 21:37 ]
Innleggets emne:  Re: Hvordan gjør de dette?

gjerrige... nja...

:lol:

Du vet, at har man vært endel sammen med svensker,
så kan man vel si at endel av den eldre garde er litt forsiktige... :^o

Forfatter:  Hotrodder [ Fre 13. Feb 2009 09:39 ]
Innleggets emne:  Re: Hvordan gjør de dette?

Blir nok litt sølv metallic istedefor chrome på hot rodden min også, og det er fordi jeg er gjerrig.

Jeg bruker penger på den etter prinsippet: Hva gir mest moro pr krone?
For eksempel: Hva er mest moro av 8000kr i chrome og 8000 kr til Vortec topper og en mer aggressiv kam? 8)

Forfatter:  Galaxie [ Fre 13. Feb 2009 12:13 ]
Innleggets emne:  Re: Hvordan gjør de dette?

Roar skrev:
Fattigmannskrom- lakk. Koster vel sånn cirka 40 kroenr for å krome en fanger med chromelakken til biltema.På avstand ser det ok ut, men nothing like the real thing.


Lakka frontfangeren på PV`n min med Biltemas chromelakk.
Kunne vel strengt tatt brukt sølv metallic isteden og fått samme effekt... :roll:
Men ble klart bedre enn den brune svenskekrommen som var der da :lol:

Forfatter:  Håvard [ Fre 13. Feb 2009 16:32 ]
Innleggets emne:  Re: Hvordan gjør de dette?

Nå skal ikke jeg være bastant her, men tror trådstarter er ute etter noe annet enn lakka chrome. Usikker på om bilen på bildet er lakka eller ikke, men jeg har sett Chip Foose få til denne effekten med å bruke jævlig fint sandpapir og nøysommelig mattet ned chromen. Det var vistnok ganske vanskelig og trengte litt trening for å få jevnt, fint, og uten "rare" mønster. Det blei jævlig tøft ihvertfall. Hmm kanskje jeg skal prøve det på fangeren min..

Side 1 av 2 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/