AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Lakk og lakkutstyr..forhandlere.
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=6881
Side 1 av 2

Forfatter:  alfaalfa [ Fre 23. Jan 2009 15:34 ]
Innleggets emne:  Lakk og lakkutstyr..forhandlere.

8)
Tjenare.
Håper noen gidder lime inn noen gode linker her.
Oppdaget nå at jeg har lite inker til slike forhandlere.
Er på jakt etter en god vannutskiller. Er det noen som har link til noen bra. Vet at biltema og C-Olson har...men må da finnes noe som er bedre.
fantastiko om dere slenger fra dere en link eller 10.

tada.

alfa

Forfatter:  alfaalfa [ Fre 23. Jan 2009 21:58 ]
Innleggets emne:  Re: Lakk og lakkutstyr..forhandlere.

Virkelig ingen som har en god link?
Lakkering nærmer seg, og jeg kan bare finne dette filtreret her...

http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... d=53573795

alfa

Forfatter:  Pappa Wolf [ Lør 24. Jan 2009 09:29 ]
Innleggets emne:  Re: Lakk og lakkutstyr..forhandlere.

Nesten alle store byggemarkeder, har den slags!

men den jeg skal ha tak i, kjøper jeg på bauhaus!
den fra biltema, funker greit nok, og jeg kjenner flere som har kjøp to, og satt i forlængelse av hverandre!

Forfatter:  alfaalfa [ Lør 24. Jan 2009 12:23 ]
Innleggets emne:  Re: Lakk og lakkutstyr..forhandlere.

Pappa Wolf skrev:
Nesten alle store byggemarkeder, har den slags!

men den jeg skal ha tak i, kjøper jeg på bauhaus!
den fra biltema, funker greit nok, og jeg kjenner flere som har kjøp to, og satt i forlængelse av hverandre!


Det tenkte jeg faktisk ikke på...
kjøpe 2 stk :roll:

alfa

Forfatter:  st-remy [ Lør 24. Jan 2009 12:37 ]
Innleggets emne:  Re: Lakk og lakkutstyr..forhandlere.

:) Tess har det du trenger alfa :wink:

Forfatter:  Olav [ Lør 24. Jan 2009 14:23 ]
Innleggets emne:  Re: Lakk og lakkutstyr..forhandlere.

Tips....


Når dere bruker vannutskiller på kompressorlufta og en liten tank som de flest hobby kompressorer har så har eg 2 tips som funker bra. Du vil og få mer kapasitet om kompresssren er for liten eller på grensen.

1: Få tak ien ekstra trykktank. dette kan vøre en gammel statrteluftflaske fra skipsopphogging, varmtvannsbereder, eller lignenede. men husk å TRYKKTESTE før bruk og montere sikkerhetsventil ventil .

2: Kjøle den varme lufta fra komressoren før du kjører inn på utskilleren. Dette kan gjøres med en gammel radiator fra AC eller annet kjøleutstyr. En kveil med kopperrør i en vannpøs funke og.... Du vil få ut MYE mer vann prøv og se :D

Olav

Forfatter:  Pappa Wolf [ Lør 24. Jan 2009 16:07 ]
Innleggets emne:  Re: Lakk og lakkutstyr..forhandlere.

den skal jeg huske!

men siden de fleste lakker, i dag er vannbaseret, har det så, så mye å sige?

Forfatter:  alfaalfa [ Lør 24. Jan 2009 20:23 ]
Innleggets emne:  Re: Lakk og lakkutstyr..forhandlere.

Fikk litt å tenke på her nå etter at Roar kom med tipsene sine......
Har en 100 L og dersom jeg kjøler ned lufta..og så igjennom 2 seriekoblede vannavskillere..Så tenker jeg at det kanskje skal bli greit nok.

Til pappa W..
Det er vel greiest med reinest mulig luft uansettt egentlig..er det ikke?? man er i allefall sikker da mener jeg iallefall på at det ikke kommer mere fukt enn det som er i lakken fra før.. Eller tenker jeg feil her nå..?

alfa

Forfatter:  alfaalfa [ Lør 24. Jan 2009 20:31 ]
Innleggets emne:  Re: Lakk og lakkutstyr..forhandlere.

Det er foresten 2 av disse jeg tenker på da...

http://www.clasohlson.no/Product/Catego ... 027;251625

Men det finnes jo ingen reduksjonsventil på disse. så da bør jeg vel kanskje handle inn denne i tillegg fra biltema??

http://www.biltema.no/products/producti ... emId=80442

alfa

Forfatter:  st-remy [ Lør 24. Jan 2009 20:42 ]
Innleggets emne:  Re: Lakk og lakkutstyr..forhandlere.

alfaalfa skrev:
Det er foresten 2 av disse jeg tenker på da...

http://www.clasohlson.no/Product/Catego ... 027;251625

Men det finnes jo ingen reduksjonsventil på disse. så da bør jeg vel kanskje handle inn denne i tillegg fra biltema??

http://www.biltema.no/products/producti ... emId=80442

alfa


Syns kansje den vannav skiller`n såg litt pinglete ut :-k , når det gjelder regulator så har e en rett føre sprøyta , vann avskiller`n sitter etter stor kompressor tank (400l) står på høykant, har 2 stk , 1 stk olje avskiller , funker :wink:

Forfatter:  Olav [ Lør 24. Jan 2009 20:57 ]
Innleggets emne:  Re: Lakk og lakkutstyr..forhandlere.

alfaalfa skrev:
Fikk litt å tenke på her nå etter at Roar kom med tipsene sine......
Har en 100 L og dersom jeg kjøler ned lufta..og så igjennom 2 seriekoblede vannavskillere..Så tenker jeg at det kanskje skal bli greit nok.

Til pappa W..
Det er vel greiest med reinest mulig luft uansettt egentlig..er det ikke?? man er i allefall sikker da mener jeg iallefall på at det ikke kommer mere fukt enn det som er i lakken fra før.. Eller tenker jeg feil her nå..?

alfa



Roar ???

Forfatter:  alfaalfa [ Lør 24. Jan 2009 22:38 ]
Innleggets emne:  Re: Lakk og lakkutstyr..forhandlere.

Olav skrev:
alfaalfa skrev:
Fikk litt å tenke på her nå etter at Roar kom med tipsene sine......
Har en 100 L og dersom jeg kjøler ned lufta..og så igjennom 2 seriekoblede vannavskillere..Så tenker jeg at det kanskje skal bli greit nok.

Til pappa W..
Det er vel greiest med reinest mulig luft uansettt egentlig..er det ikke?? man er i allefall sikker da mener jeg iallefall på at det ikke kommer mere fukt enn det som er i lakken fra før.. Eller tenker jeg feil her nå..?

alfa



Roar ???


:mrgreen: Gliser bredt og ber om unskyldning Olav :mrgreen:
Takk for tipset..

alfa

Forfatter:  Bead-lock [ Lør 24. Jan 2009 23:11 ]
Innleggets emne:  Re: Lakk og lakkutstyr..forhandlere.

#-o

Dere gjør vel ei fjær til en struts her nå????

De fleste løper innom noen som driver med slanger/luft/verktøy...
Å kjøper seg en vannutskiller med trykk regulator...
koster vel alt fra 500 og oppover...

tess, wurth, proffpartner, byggvare greier, lokale jernvare handlere...

Min regulator står på MAX... men så har jeg gidde å handlet en lakksprøyte som jeg stiller luftmengden på sprøyta...

Har en olje i lufta,
så er det ett bevis på at man nå burde overhale eller kjøpe ny kompressor... :wink:

All lakkering liker ganske rein luft uten for mye vann,
enten det er vannlakk eller skikkelig tynnerbasert... :lol:

Forfatter:  Roar [ Lør 24. Jan 2009 23:16 ]
Innleggets emne:  Re: Lakk og lakkutstyr..forhandlere.

Takker og bukker for kreditten jeg fik for innlegget til Olav :lol:

Forfatter:  alfaalfa [ Lør 24. Jan 2009 23:26 ]
Innleggets emne:  Re: Lakk og lakkutstyr..forhandlere.

Bead-lock skrev:
#-o

Dere gjør vel ei fjær til en struts her nå????

De fleste løper innom noen som driver med slanger/luft/verktøy...
Å kjøper seg en vannutskiller med trykk regulator...
koster vel alt fra 500 og oppover...

tess, wurth, proffpartner, byggvare greier, lokale jernvare handlere...

Min regulator står på MAX... men så har jeg gidde å handlet en lakksprøyte som jeg stiller luftmengden på sprøyta...

Har en olje i lufta,
så er det ett bevis på at man nå burde overhale eller kjøpe ny kompressor... :wink:

All lakkering liker ganske rein luft uten for mye vann,
enten det er vannlakk eller skikkelig tynnerbasert... :lol:


Mulig noen strutser blir kreert..men nå syn's egentlig jeg da i mitt vedkommende at det er greit å spørre sånn for å få litt flere tips. Jeg vet jo sånn i hovedtrekk hvordan ting foregår, men vi lærte jo noe nytt fra Olav denne gangen som man ikke hadde lært om man ikke hadde spurt.(for å si det tungvindt :D )

Og så får man jo ikke tips uten å spørre...kanskje snike litt på hva de andre her på forumet har av utstyr :wink: :wink: :wink:

Husk...Dette kan man ikke snakke for mye om..Er som kvinnfolk det vettu..kan ikke snakke nok om det temaet heller :wink:

alfa

Side 1 av 2 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/