AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

BS- Strip
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=6854
Side 1 av 1

Forfatter:  shelby1422 [ Ons 21. Jan 2009 19:01 ]
Innleggets emne:  BS- Strip

Eg har vurdert å dyppe karosseriet hos BS-teknikk for å få fjernet ALT før bilen bygges opp igjen.
Er det noen som har erfaring med dette og som er interessert i å dele litt tips/ råd?

Forfatter:  joern-eo [ Ons 21. Jan 2009 21:22 ]
Innleggets emne:  Re: BS- Strip

Ikke mye erfaring, men leverte inn et aluminiumspanser der sist høst for fjerning av tidligere lakk. Ble meget bra, tidsfristen ble overholdt og det ble rimelig...

Studerte da en Mustang som var ferdig behandlet der. Mye rart som kom fra der ja...som du aldri ville funnet ellers...

Lykke til....

Forfatter:  st-remy [ Ons 21. Jan 2009 22:02 ]
Innleggets emne:  Re: BS- Strip

:-k hmmmm er nok litt skjeptisk til detta e da , greit at man får strippa karosseriet , men da må den dyppes i grunding eller noe også etter på , eller`s så ruster det som f.. , har mere tro på sand blåsing e da , men der er no meg :)

Forfatter:  59 Coronet [ Ons 21. Jan 2009 22:18 ]
Innleggets emne:  Re: BS- Strip

En må være forsiktig med å sandblåse på flater på karosseriet,det slår seg.
Det en kan bruke,det er kalk,det har eg høyrt mykje bra om. =D> =D> =D>
Det koster ikkje så mykje heller :mrgreen:

Forfatter:  v8power [ Ons 21. Jan 2009 23:30 ]
Innleggets emne:  Re: BS- Strip

Blåsing er skummelt!
En kompis av meg brukte dem med engang de startet opp. Var litt misfornøyd fordi det tok lengre tid en avtalt og det kom en bulk i taket de mente var der fra før. Men har hørt mye positivt senere.

Forfatter:  st-remy [ Ons 21. Jan 2009 23:43 ]
Innleggets emne:  Re: BS- Strip

:) Sandbåsing er helt ok , må bare bruk litt vett :wink: så lenge det selges regulatorer så en kan skruv ned trykket så er detta ingen problem , men viss en drar til med 10 bar og 10mm dyser på store flater , jaaa da blir det ikke greit :wink:
når det gjelder sand så bruker e for min del olevin og kalk , møbel sand er også bra :wink:

Forfatter:  Gasman [ Tor 22. Jan 2009 19:45 ]
Innleggets emne:  Re: BS- Strip

Leverte mitt panser på BS strip og ble kjempefornøyd. =D>

Forfatter:  PTA [ Tor 22. Jan 2009 20:35 ]
Innleggets emne:  Re: BS- Strip

Jeg var hos en som hadde dyppet bilen der, Det var i hvertfall helt rent.
Men jeg mener han sa att prisen kommer litt ann på hvor mye dritt det er på bilen, men det skal jeg ikke si helt sikkert.
Men må vel ha på god grunning eller primer etterpå.

Forfatter:  black_CUDA [ Fre 30. Jan 2009 19:14 ]
Innleggets emne:  Re: BS- Strip

Jeg hadde cudaen min hos BS ved nyttår, og fik dyppa den. fikk beskjed om at prisen skulle være FRA 15.000,- +mva for et tomt karosseri dvs. uten dører, skjermer osv. det ville komme tillegg for mye sparkel, understellsmasse, dritt og møkk.

når jeg hentet bilen betalte jeg 18750,- som er på øret det de først sa. :)

resultatet ble vel forsåvidt bra det, det eneste jeg kan utsette på jobben de gjorde er at de har borret 4 små hull i taket, og et hull i hver innerskjerm bak. dette har de antakelig gjort for å få ut lufta som blir liggende her. men de kunne da sagt i fra om dette først! uansett er dette overkommelig å fikse på, men litt ergelig! taket var jo strøkent. :?

men, det viktigste av alt; bilen ble ren, og de holdt prisen de sa, så sånn generelt er jeg da fornøyd, er mye mye mye kosligere å jobbe på bilen nå. :wink:

Forfatter:  st-remy [ Fre 30. Jan 2009 23:52 ]
Innleggets emne:  Re: BS- Strip

black_CUDA skrev:
Jeg hadde cudaen min hos BS ved nyttår, og fik dyppa den. fikk beskjed om at prisen skulle være FRA 15.000,- +mva for et tomt karosseri dvs. uten dører, skjermer osv. det ville komme tillegg for mye sparkel, understellsmasse, dritt og møkk.

når jeg hentet bilen betalte jeg 18750,- som er på øret det de først sa. :)

resultatet ble vel forsåvidt bra det, det eneste jeg kan utsette på jobben de gjorde er at de har borret 4 små hull i taket, og et hull i hver innerskjerm bak. dette har de antakelig gjort for å få ut lufta som blir liggende her. men de kunne da sagt i fra om dette først! uansett er dette overkommelig å fikse på, men litt ergelig! taket var jo strøkent. :?

men, det viktigste av alt; bilen ble ren, og de holdt prisen de sa, så sånn generelt er jeg da fornøyd, er mye mye mye kosligere å jobbe på bilen nå. :wink:


:) Kjedeli med de hulla da , fikk du på grunding der også da for den prisen eller, tok du den heim blank :?:

Forfatter:  black_CUDA [ Lør 31. Jan 2009 00:31 ]
Innleggets emne:  Re: BS- Strip

jeg tok den hjem, eller... jeg fikk den transportert hjem med transportselskap helt blank, er den del sveising som skulle utføres, så jeg ville ta det før jeg grunna den. men når jeg har et tørt, varmt g lyst verksted selv, med alt jeg trenger av utstyr så gjør ikke det noe. :)

Forfatter:  Bead-lock [ Søn 01. Feb 2009 03:21 ]
Innleggets emne:  Re: BS- Strip

Har sett ett par biler som kommer derfra... :roll:

og ja, det er vel ikke så mye igjen på jernet...
men de jeg har sett, måtte det sandblåses endel da det fortsatt var graverust...

og det tøt ut syre/vann/guffe fra skjøter...

Jeg kommer nok aldri til å duppe bil... :?

Å for 15-20 lapper kan jeg få blåst 2-3 hele biler..OG fått på skikkelig med Zink... =D>

Forfatter:  black_CUDA [ Søn 01. Feb 2009 12:51 ]
Innleggets emne:  Re: BS- Strip

Bead-lock skrev:
Har sett ett par biler som kommer derfra... :roll:

og ja, det er vel ikke så mye igjen på jernet...
men de jeg har sett, måtte det sandblåses endel da det fortsatt var graverust...

og det tøt ut syre/vann/guffe fra skjøter...

Jeg kommer nok aldri til å duppe bil... :?

Å for 15-20 lapper kan jeg få blåst 2-3 hele biler..OG fått på skikkelig med Zink... =D>


ja, jeg var inne på den tanken der jeg og, men du kommer aldri til inni hulrom og div med sandblåsing. det er fordeler og ulemper med alt, men jeg kom frem til at det var det beste alternativet ettersom jeg da får tatt gammel, hard tectyl og smårust inni kanaler, og innimellom alt. med sandblåsing så greier du ikke det uansett hvor hardt du prøver, og i tillegg skader man stålet.
det lille som kommer ut fra skjøter o.l. etterpå kommer etter kort tid, så når man er ferdig å sveise o.l. så er det faktisk ikke værre enn å bruke matteklut og vaske over bilen så er den helt gullende rein. :wink: jeg ser poenget ditt, og er forsåvidt enig i dine argumenter, men jeg har hatt flere biler her som er sandblåst, og det kan ikke sammenliknes.
8)

Forfatter:  Mr.Camaro [ Søn 01. Feb 2009 13:16 ]
Innleggets emne:  Re: BS- Strip

Når man dypper en bil må de borre huller for at luft skal komme ut og syra skal komme til i alle kringker og kroker... Hm?

Hvis du da ikke dypper den i grunningn som kommer til på samme måte, men man sprøyter alt så det ser fint ut. da vil det altså bli områder i ulike kanaler og doble plater som IKKE blir beskyttet???

Ser for meg mange biler som ruster som ut av helvete innenfra og ut etter som tiden går... Blir bilen dyppet for å fjerne alt, må den dyppes i grunning etterpå for å få grunningen til å dekke like godt som det var. Det ser man jo på alle filmer i fra bilfabrikker også, bilene dyppes i grunningsbad før de går til lakkering

Forfatter:  black_CUDA [ Søn 01. Feb 2009 14:30 ]
Innleggets emne:  Re: BS- Strip

grunning kan hives i en tectyl-sprøyte og føres inn i hulrom med slange, og gjør en skikkelig jobb med tynnstoffet etterpå så skal du se at det blir bra. :nod: evt så kan du som tidligere nevnt få den zink-behandlet. men forutsetrningen for et bra resultat er at det er reint overalt eller så legger man bare bekyttelsen over den gamle dritten, og da er det helt bortkastet. :wink: det hjelper så lite å behandle en del som har gammel rust, hard tectyl, o.l. da er ikke bilen noe bedre enn den var når du begynte, den bare ser bedre ut fra utsiden. første pri er å få bort alle ulumskheter og deretter behandle det på nytt. det stiller selvfølgelig store krav til personen som skal gjøre etterarbeidet, men heller det enn å bruke masse tid og krefter på noe som ikke er helt rent i utgangspunktet. men ja, med syredypping så fjerner man alt, også de plassene det er bra. men det er deilig å lyse inn i kanalene med lommelykt og se at det er HELT rent og ser ut som om det er nytt! =P~
er det noen her som har skiftet kanal på en restaurert gammel bil som tilsynelatende er "strøken"? inni der er det ikke gjort noen ting siden bilen var ny, og det er rust, hundre ganger tectyl som er tykk og hard, osv. plateskjøtene er tette av dritt, og når man skal sveise på nye deler så smelter man den gamle tectylen og den renner ut i sveisen og lager et helvete for deg. jeg har også opplevd biler som har hatt spillolje i kanalene. :shock: hvis du har vært borti dette så vet jeg at du kjenner deg igjen. om du står å sandblåser aldri så lenge så kommer du aldri til å få bort dette, med mindre du tar å skjærer av alle deler på bilen og blåser de hver for seg, og deretter sveiser de på bilen igjen. men når det er sagt, alle har sine egne meninger om hva som er best, og jeg tror ikke det er noen som har fasiten. men jeg mener da at dette er det beste alternativet for min del, og jeg angrer ikke for at jeg gjorde det jeg gjorde. :D

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/