| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| bruke orginal panser som form, støpe nytt i glasfiber TIPS? https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=25896 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | coilen [ Lør 03. Jan 2015 07:13 ] |
| Innleggets emne: | bruke orginal panser som form, støpe nytt i glasfiber TIPS? |
Hei. eg skal støype eit glassfiber panser vi skal bruke det orginale panseret som form, men hva bruker dere til og dekke over orginal panser før dere støyper det? |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Lør 03. Jan 2015 12:55 ] |
| Innleggets emne: | Re: bruke orginal panser som form, støpe nytt i glasfiber TI |
Det kommer litt an på fremgangsmåten. Sist jeg lagde en glassfiber avstøping, ble originalen, pusset, sparklet å lakkert, til den så ut som ny. deretter ble den grundig polert, og et godt lag glassfiber voks ble lagt på. Den voksen gjør at glassfiberen slipper lakken. deretter la jeg på tre lag med glassfiber, støpte inn avstivninger, og la på et par extra lag med glassfiber. lot det tørre i et par dager, og brukte trykkluft til å få delene delt. Deretter var det bare å pusse avstøpningen ren, legge på glassfiber voks, legge på gelcoat, og lage en avstøpning. Bare husk at de stresspunkter du har på originalen forsterkes på kopien. mener den malen fortsatt står i Viborg en eller annen plass, med mindre Kaj har kastet den. |
|
| Forfatter: | coilen [ Søn 04. Jan 2015 14:27 ] |
| Innleggets emne: | Re: bruke orginal panser som form, støpe nytt i glasfiber TI |
Vi vil bare bruke det orginale panseret som form. Men er det nok med og polere det og ha på eit godt lag med glassfibervoks og da løsner det greit? |
|
| Forfatter: | coilen [ Søn 04. Jan 2015 14:28 ] |
| Innleggets emne: | Re: bruke orginal panser som form, støpe nytt i glasfiber TI |
Vi vil bare bruke det orginale panseret som form. Men er det nok med og polere det og ha på eit godt lag med glassfibervoks og da løsner det greit? |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|