| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| sandblåsing. https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=25830 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | bureg [ Lør 13. Des 2014 13:04 ] |
| Innleggets emne: | sandblåsing. |
Skal fjærne lakken helt til stålet på et panser, skal jeg bruke sand eller glass til "sandblåsing" ? har hørt at sand kan ødrlegge stålet, stemmer det? |
|
| Forfatter: | kristian s [ Lør 13. Des 2014 13:27 ] |
| Innleggets emne: | Re: sandblåsing. |
Slip det ned til stålet med rondell eller bruk malingsfjerner. Er mere jobb, men da risikerer du ikke at det slår seg. Men hvorfor skal du ha bort malinga? Så lenge det ikke er lakkert mange ganger holder det å slipe ut rustflekker, riper og steinsprut. |
|
| Forfatter: | BigDooley [ Lør 13. Des 2014 14:45 ] |
| Innleggets emne: | Re: sandblåsing. |
Er i grunnen enig i forrige kommentar, om det hadde vært en plastbil, da stiller det seg annerledes. Om du allikevel velger å fjerne gammel lakk, heller da sodabåsing. eller bruke kjemikalier, som man pakker inn med plast, for at det ikke skal fordampe. |
|
| Forfatter: | bureg [ Lør 13. Des 2014 15:08 ] |
| Innleggets emne: | Re: sandblåsing. |
kristian s skrev: Slip det ned til stålet med rondell eller bruk malingsfjerner. Er mere jobb, men da risikerer du ikke at det slår seg. Men hvorfor skal du ha bort malinga? Så lenge det ikke er lakkert mange ganger holder det å slipe ut rustflekker, riper og steinsprut. Panseret har slått seg pga sveising av scoop og det har bare blitt sparklet over, er nødt til å fjærne all lakk nelt inn til stålet for å komme til bulkene. ommrisset etter sveisen rundt scoopet kommer mer og mer fram å. |
|
| Forfatter: | kristian s [ Søn 14. Des 2014 12:16 ] |
| Innleggets emne: | Re: sandblåsing. |
Med rondell og 120 papir får du slipt bort all sparkelen og malinga. Ikke noe problem. |
|
| Forfatter: | BigDooley [ Søn 14. Des 2014 19:38 ] |
| Innleggets emne: | Re: sandblåsing. |
Helt vanlig å bruke vinkelsliper på slikt. |
|
| Forfatter: | bureg [ Man 29. Des 2014 18:53 ] |
| Innleggets emne: | Re: sandblåsing. |
Ønsker tips til den beste lakkfjærner.... |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|