| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Vinterforberedelser https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=25788 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | Nemesis83 [ Fre 28. Nov 2014 12:45 ] |
| Innleggets emne: | Vinterforberedelser |
Ønsker litt meninger rundt hva som bør/kan/anbefales å brukes som midlertidig beskyttelse av gulv og ramme i vinter. Ramchargeren skal brukes nå og da denne vinteren, ikke nødvendigvis daglig, men ofte nok til at jeg føler meg ukomfortabel om jeg ikke gjøre en bitteliten innsats før saltsørpa får lov å herje. Bilen er forholdsvis fin under per dags dato og tanken var å ha på noe som ikke nødvendigvis skal være varig, da det sannsynligvis blir et lite rammeløft til sommeren. Har fått diverse innspill fra min over middels interesserte onkel om å bruke en 50/50 blanding med maskinfett og spillolje, som både er forholdsvis enkelt og greit å påføre og visstnok er knall i forhold til motstandsdyktighet for fuktighet og salt. Men det blir jo et klin uten like å skru på senere.. Så.. Fyr løs med all kunnskap, setter virkelig pris på alle innspill |
|
| Forfatter: | BigDooley [ Fre 28. Nov 2014 17:22 ] |
| Innleggets emne: | Re: Vinterforberedelser |
Da kan jeg anbefale jotun treolje, koster 150 kr for 3 liter, fåes på alle trelast-handeler. Denne "oljen" størkner til en glassklar hinne, som er lett å slipe på til våren. Dette er det beste jeg vet om, har prøvd dette ut i flere år. |
|
| Forfatter: | T-7 [ Fre 28. Nov 2014 19:35 ] |
| Innleggets emne: | Re: Vinterforberedelser |
Spillolje er ikke å annbefale, da den er nokså forurenset av drivstoffrester, vann fra kondens etc, da er det bedre å bruke ny og ren olje |
|
| Forfatter: | Nemesis83 [ Fre 28. Nov 2014 19:37 ] |
| Innleggets emne: | Re: Vinterforberedelser |
Takker T-7 og BigDooley |
|
| Forfatter: | BigDooley [ Fre 28. Nov 2014 19:42 ] |
| Innleggets emne: | Re: Vinterforberedelser |
Nemesis83 skrev: Takker T-7 og BigDooley stemmer, skulle nevnt owatrol egentlig, blir driiitbra som du ser på fotoet ("olje" blir på en måte feil utrykt)
|
|
| Forfatter: | Nemesis83 [ Fre 28. Nov 2014 19:45 ] |
| Innleggets emne: | Re: Vinterforberedelser |
Men om man skal bruke owatrol, må det renses og slipes på forhånd? Dette er som sagt ment som midlertidig og tanken er å guffe det ned fort og gæli så det ihvertfall ikke ruster bort i vintersaltet |
|
| Forfatter: | BigDooley [ Fre 28. Nov 2014 19:49 ] |
| Innleggets emne: | Re: Vinterforberedelser |
Nemesis83 skrev: Men om man skal bruke owatrol, må det renses og slipes på forhånd? Dette er som sagt ment som midlertidig og tanken er å guffe det ned fort og gæli så det ihvertfall ikke ruster bort i vintersaltet nei, det er derfor dette er så bra, midlertidig beskyttelse, som man påfører uferdig arbeid for å unngå rust, det beskytter til til våren kommer. Bra også på steder der man ikke kommer til også. |
|
| Forfatter: | Nemesis83 [ Fre 28. Nov 2014 19:50 ] |
| Innleggets emne: | Re: Vinterforberedelser |
Takker og bukker |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|