| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Karosseri-arbeid 68 Charger https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=25528 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | ph4ntom [ Søn 21. Sep 2014 18:58 ] |
| Innleggets emne: | Karosseri-arbeid 68 Charger |
Hei. Har begynt restaurering på min Charger jeg kjøpte fra USA i sommer. Bilen er helt nedplukket og skal opp på karosserisnurre snart for mediablåsing. Av det jeg ser idag så må begge bakskjermene byttes, da disse har både rust, bulker og flere USA-reparasjoner under sparkelen. Platen mellom bakrute og bagasjelokk, høyre innerskjerm foran og cowlpanelet (mellom frontrute og panser) må også byttes pluss bagasjeromsgulvet. Nye deler er å få kjøpt hos AMD metals i USA. MEN: Skal man gå på dette selv? Jeg har ikke kjøpt inn sveiseapparat ennå, og for å være helt ærlig er jeg rimelig uerfaren som sveiser. Men vil gjerne "bygge bilen selv" og ta med lærdommen, en gang må man jo begynne. Eller skal jeg sette det bort til et karosseriverksted? Vil tro det er litt kostnads-svingninger fra sted til sted, men hva ligger slikt på i jobb ca? Cowlpanelet og innerskjermen er fjernet ved at jeg borret vekk punktsveisene og slo de av med meisel. Bakskjermene har jeg ikke begynt på ennå. Gulvet i bagasjen skal jeg også fjerne selv. Vil tro jeg skulle klart å bytte disse panelene selv, men av det jeg ser på Youtube om bakskjermbytte, så er det jo en stor jobb i seg selv å finne hvor kappen skal bli, og påføre dette over på nye plater, pluss at man bør ha en "flange-tool", altså et verktøy som lager en brett der hvor ny plate skal ligge inntil. Kanskje like greit å sende bort bakskjerm-jobben? Er svindyrt å feile og begynne på nytt |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Søn 21. Sep 2014 19:12 ] |
| Innleggets emne: | Re: Karosseri-arbeid 68 Charger |
Hvorfor ikke høre med noen av våre medlemmer herinne, om de kan lære dig? |
|
| Forfatter: | grogei [ Søn 21. Sep 2014 19:24 ] |
| Innleggets emne: | Re: Karosseri-arbeid 68 Charger |
Hvor I lande bor du ? er bilen trillbar? |
|
| Forfatter: | grogei [ Søn 21. Sep 2014 20:00 ] |
| Innleggets emne: | Re: Karosseri-arbeid 68 Charger |
Flotte biler 68 charger. Det var litt langt unna for at leieboeren min kunne gjort jobben, det er I Stavanger. kan tenke meg han hadde tatt ca 20.000 for noe slik. + vist det er dårlig tilpassing på delene. sikkert noen I nærområde der oss deg som kan gjøre det. |
|
| Forfatter: | Bippe [ Søn 21. Sep 2014 20:15 ] |
| Innleggets emne: | Re: Karosseri-arbeid 68 Charger |
Klarer du å frakte bilen til Horten, så kan jeg ta jobben. viewtopic.php?f=3&t=2484 |
|
| Forfatter: | ph4ntom [ Søn 21. Sep 2014 23:37 ] |
| Innleggets emne: | Re: Karosseri-arbeid 68 Charger |
Bippe skrev: Klarer du å frakte bilen til Horten, så kan jeg ta jobben. viewtopic.php?f=3&t=2484 Du har PM |
|
| Forfatter: | grogei [ Tir 23. Sep 2014 00:21 ] |
| Innleggets emne: | Re: Karosseri-arbeid 68 Charger |
Det var jo kjedelig. men er bare stål, så alt kan fikses |
|
| Forfatter: | blupp [ Fre 16. Jan 2015 21:48 ] |
| Innleggets emne: | Re: Karosseri-arbeid 68 Charger |
Hei. Har det skjedd noe i vinter? Satt du igang selv ? |
|
| Forfatter: | ph4ntom [ Tor 12. Feb 2015 18:24 ] |
| Innleggets emne: | Re: Karosseri-arbeid 68 Charger |
blupp skrev: Hei. Har det skjedd noe i vinter? Satt du igang selv ? Hei. Har laget en tråd her, skal gjøre jobben selv viewtopic.php?f=3&t=25764 |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|