| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Bevaring av solbrent karrosseri https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=25352 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | skogbjørn [ Man 11. Aug 2014 12:11 ] |
| Innleggets emne: | Bevaring av solbrent karrosseri |
Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg en 1970 Buick Estate Wagon med fin patina og solbrent lakk. Hvordan bevarer jeg denne uten at rusten får utvikle seg? Noen som har noen tips?
|
|
| Forfatter: | bad luck [ Man 11. Aug 2014 12:17 ] |
| Innleggets emne: | Re: Bevaring av solbrent karrosseri |
Matt klarlakk....er det som blir brukt,om dette stopper rust vet jeg ikke |
|
| Forfatter: | skogbjørn [ Man 11. Aug 2014 19:35 ] |
| Innleggets emne: | Re: Bevaring av solbrent karrosseri |
Jeg mener å huske at bilene smøres med en slags olje? |
|
| Forfatter: | grogei [ Man 11. Aug 2014 20:06 ] |
| Innleggets emne: | Re: Bevaring av solbrent karrosseri |
Noen bruker ovatrol på rustflekkene. en type penetrerende olje Problemet er at rust lever og sprayer du klarlakk over, vil det ikke holde. Du må være flink å holde bilen tørr |
|
| Forfatter: | tommys [ Tir 12. Aug 2014 06:35 ] |
| Innleggets emne: | Re: Bevaring av solbrent karrosseri |
owatrol rustpenetrerende olje. Smør inn hele bilen, så stopper rusten og den blir svart der rusta er,,kjempebra greier |
|
| Forfatter: | skogbjørn [ Tir 12. Aug 2014 12:43 ] |
| Innleggets emne: | Re: Bevaring av solbrent karrosseri |
Noe man påfører med en fille? Hvordan blir det seende ut der man fra før ikke har rust, men patinert lakk? |
|
| Forfatter: | bad luck [ Tir 12. Aug 2014 13:01 ] |
| Innleggets emne: | Re: Bevaring av solbrent karrosseri |
tommys skrev: owatrol rustpenetrerende olje. Smør inn hele bilen, så stopper rusten og den blir svart der rusta er,,kjempebra greier blir ikke det jævla klisete |
|
| Forfatter: | tommys [ Tir 12. Aug 2014 13:03 ] |
| Innleggets emne: | Re: Bevaring av solbrent karrosseri |
Ikke no problem. Bare gni det på..det tørker etter hvert.. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|