| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Sparkel spm https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=25315 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | bureg [ Søn 03. Aug 2014 15:15 ] |
| Innleggets emne: | Sparkel spm |
Har lurt litt på hvor mann for tak i slikt sparkel som bilbyggene bruker i usa, feks Overhaling ? Når jeg skal sanblåse et panser helt til stålet, hva er fremgangmåten vidre, tenker da på syregrunning etc ? |
|
| Forfatter: | grogei [ Søn 03. Aug 2014 15:41 ] |
| Innleggets emne: | Re: Sparkel spm |
Hva er forskjell på det og det vi bruker i Norge ? Noe spesielle merker du tenker på ? Eller er det forde dem bruker under 12 timer fra sandblåsing til ferdig lakkert bil |
|
| Forfatter: | bureg [ Søn 03. Aug 2014 19:05 ] |
| Innleggets emne: | Re: Sparkel spm |
grogei skrev: Hva er forskjell på det og det vi bruker i Norge ? Noe spesielle merker du tenker på ? Eller er det forde dem bruker under 12 timer fra sandblåsing til ferdig lakkert bil Har ikke anelse på hva sparklet heter, men det ser tynnflytene ut..gått mulig det finnes i Norge å.. |
|
| Forfatter: | Chevy63 [ Man 04. Aug 2014 10:15 ] |
| Innleggets emne: | Re: Sparkel spm |
Prøv Combi-lett fra wurth, den er relativt tynn, og lett å slipe, men om den synker mye vet jeg ikke, kanskje andre har mer erfaring med den. |
|
| Forfatter: | T-7 [ Man 04. Aug 2014 16:09 ] |
| Innleggets emne: | Re: Sparkel spm |
Den er en god del mere tynntflytende den sparkelen dei bruker i usa, du kan kjøpe combi lett fra wurth, eller andre merker, og spe den ut med lakktynner for å få den mere tynntflytende |
|
| Forfatter: | Holden [ Tir 05. Aug 2014 08:33 ] |
| Innleggets emne: | Re: Sparkel spm |
Kan absolutt anbefale Combi-let en. Brukte den da jeg pusset opp prosjektet mitt for noen år tilbake. Registrerte ikke noe synking, men det gikk omlag 2 måneder fra siste sparkling til lakken kom på. |
|
| Forfatter: | Olav [ Tir 05. Aug 2014 10:34 ] |
| Innleggets emne: | Re: Sparkel spm |
Forsiktig med å blåse panseret, en kan lett miste spennet i metallet. Blås med kalk, soda eller kullsyre. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|