| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Buick Electra 1973 https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=23166 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | Electra73 [ Fre 19. Jul 2013 17:53 ] |
| Innleggets emne: | Buick Electra 1973 |
Hei. Jeg er ny i gamet når det gjelder US bil,og dermed også ny på dette forumet. Jeg har gått til anskaffelse av en 1973 Buick Electra Limited 4 dørs HT.Den er vel å anse som et restaureringsobjekt og deleinnkjøp blir dermed et tema.Når det gjelder karosseriet trenger jeg nytt vinyltak. Noen som vet om en god og pålitelig leverandør av deler til en slik bil? Gjerne en som "har alt"..Går ut fra at det beste er å bestille fra USA? Ser det er en del tilbydere over there-Noen som har noen erfaringer?? |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Fre 19. Jul 2013 19:31 ] |
| Innleggets emne: | Re: Buick Electra 1973 |
www.rockauto.com De har lang erfaring, og gjør deres beste for at ha fornøyde kunder. eneste er at frakten ofte blir høyere, fordi de sender fra forskjellige varehus, noe man kan undgå, ved å bestille varene fra samme varehus. Det er ofte slik, at den delen, som du egentlig ville ha, kan byttes med en dyrere, og fortsatt blir sluttsummen lavere end hvis du hadde kjøpt det du egentlig var ute etter! Skal du støtte en av våre norske butikker, kan jeg varmt anbefale Sarpsborg motor. de har peil, og som regel delene på lager, til omgående levering, og det de ikke har, skaffer de i løpet av en ukes tid! |
|
| Forfatter: | Electra73 [ Fre 19. Jul 2013 21:35 ] |
| Innleggets emne: | Re: Buick Electra 1973 |
Hei. Tusen takk for svar.Skal sjekke ut de alternativene du nevner.Jeg støtter gjerne opp om norske leverandører så lenge prisene ikke er hinsides. |
|
| Forfatter: | Hotrodder [ Fre 19. Jul 2013 21:56 ] |
| Innleggets emne: | Re: Buick Electra 1973 |
Sjekk også Summit Racing. Veldig bra nettbutikk. USA's største ettermarkeds forhandler, og etterhvert også store på vanllige slite- og erstatnings deler. |
|
| Forfatter: | jacmann [ Tir 06. Aug 2013 16:58 ] |
| Innleggets emne: | Re: Buick Electra 1973 |
hei kjøpte du den 73 i skien? |
|
| Forfatter: | Electra73 [ Ons 07. Aug 2013 16:21 ] |
| Innleggets emne: | Re: Buick Electra 1973 |
Stemmer at jeg kjøpte den i Skien ja. |
|
| Forfatter: | jacmann [ Ons 07. Aug 2013 21:33 ] |
| Innleggets emne: | Re: Buick Electra 1973 |
ok,var litt etter den selv.har en likedan.gir du opp så kan jeg være intressert i den |
|
| Forfatter: | Electra73 [ Ons 07. Aug 2013 22:13 ] |
| Innleggets emne: | Re: Buick Electra 1973 |
He he..Får vel forsøke å få den fin og i orden i løpet av vinteren.Den lekker bla vann fra blokken.Dvs ser ut som det bare kommer fra en sprekk i registerkjede deksel.Mulig det er sprekk i blokken bak dekselet men det finner jeg ut når jeg får det av.Er i full gang |
|
| Forfatter: | jacmann [ Tor 08. Aug 2013 02:49 ] |
| Innleggets emne: | Re: Buick Electra 1973 |
ok,har blokk til 455 og timing cover hvis du er intressert.mitt tlf nr er 41613256 |
|
| Forfatter: | jacmann [ Tor 08. Aug 2013 02:51 ] |
| Innleggets emne: | Re: Buick Electra 1973 |
i 73 var det vel bare 235 hk i 455 mener jeg |
|
| Forfatter: | Electra73 [ Tor 08. Aug 2013 15:48 ] |
| Innleggets emne: | Re: Buick Electra 1973 |
Ville vært interessert,men nå har jeg bestilt nytt cover fra Sarpsborg Motor og de har spesialbestilt fra USA så jeg tror ikke det blir så populært å avbestille..Men jeg trenger sikkert andre ting etter hvert hvis du skulle sitte på mye deler? Speedometer for eksempel.Mitt viser 70 miles/t konstant.Sparer på tlfnr ditt i tilfelle.Jeg har 97167475 |
|
| Forfatter: | jacmann [ Tor 08. Aug 2013 18:25 ] |
| Innleggets emne: | Re: Buick Electra 1973 |
ok,har da noe deler etter noen 70 talls buicker jeg har høgd |
|
| Forfatter: | Hotrodder [ Fre 09. Aug 2013 09:32 ] |
| Innleggets emne: | Re: Buick Electra 1973 |
Skal vel ikke være vann bak registerdekselet uansett? Er redd det kan være mere problemer der, bare sånn at du er litt forberedt... Sikker på at det ikke kommer fra vannpumpa, eller koblingene på vannpumpa? |
|
| Forfatter: | jacmann [ Fre 09. Aug 2013 10:01 ] |
| Innleggets emne: | Re: Buick Electra 1973 |
på den motoren der er register dekslet også sammen med vannpumpa og oljepumpa + fordeler.er støpt alu så en kan få vann lekkasje.har sett et deksel der aluminiumen har korrodert,gått i oppløsning oppe ved vannpumpe innfestninga |
|
| Forfatter: | Electra73 [ Fre 09. Aug 2013 14:49 ] |
| Innleggets emne: | Re: Buick Electra 1973 |
Stemmer det Jacman.Dekselet er sveiset i på et par steder fra tidligere og det er der vannlekkasjen kommer fra-og Hotrodder; foreløpig er jeg ikke sikker på noe som helst annet enn at vann lekker ut i en gammel sveis på toppen av dekslet,helt ute i kanten der dekselet ligger an mot blokka.Holder på å demontere dekselet og har plukket av fordeler,vannpumpe mm.I tillegg sitter oljepumpe og forkant av bunnpanne sammen med registerdekselet.Holder nå på med å få av veivhjulet men det er visst lettere sagt enn gjort.Senterbolten som holder det på plass sitter som om den skulle vært sveiset..Noen som har noen tips der?? |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|