AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Amerika på rutene..
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=22977
Side 1 av 2

Forfatter:  vain [ Lør 22. Jun 2013 10:46 ]
Innleggets emne:  Amerika på rutene..

Hei.

Har akkurat kjøpt meg en ranchero, og når jeg fikk den ser jeg at rutene har no guffe på seg (atageligv is tresyre), dette har vært forsøkt polert bort så det kjennes ikke i overflaten..

Noen vært borti lignende og vet hvordan jeg kan ta det uten å måtte kjøpe 4 nye ruter?
sitrusspray var ikke tess... ikke rubbing til lakk heller..

kan se om jeg får tatt ett vettu bilde av det å lagt ut ikveld..

Forfatter:  Ranchero [ Lør 22. Jun 2013 22:37 ]
Innleggets emne:  Re: Amerika på rutene..

Jeg er stor Ranchero fan,så jeg vil veldig gjerne se bilder av din Ranchero 8) . Er altfor få folk som har slike biler,godt det finnes noen her på forumet som har samme bil som jeg,jeg er nesten aleine vettu...hehe :) .

Forfatter:  Pappa Wolf [ Søn 23. Jun 2013 11:06 ]
Innleggets emne:  Re: Amerika på rutene..

acetone, er min første tanke!

Evt, kan du prøve med almindelig matolje, smør ruten inn, og vent noen timer, vask så med varmt vann og såpe. Gjenta om nødvendig!

Er det etset inn i rutene, kan du prøve dig med Rhodite rutepolering!!

http://www.eastwood.com/pro-glass-polishing-kit.html

Ta dig GOD tid, hvis du vil polere, glass er ikke like fornøyd med en rubbing som lakk er! hehehe

Forfatter:  vain [ Søn 23. Jun 2013 15:19 ]
Innleggets emne:  Re: Amerika på rutene..

prøvde rubbing og det uten hell.. våtslipte ett ar steder for å teste men det tror ikke det er så bra for psyken :p

her ett bilde av det jeg klarte å få av rutegreiene.. er ok godt etset inn i ruta ja..
bilen er blaut men du ser jo sjollene..

Bilde

Bilde

Forfatter:  Hotrodder [ Tir 25. Jun 2013 11:21 ]
Innleggets emne:  Re: Amerika på rutene..

Prøv aceton som Wolf foreslår.
Eller Lynol.

Vær obs på selvantennelses-faren ved Lynol.

Forfatter:  vain [ Tir 25. Jun 2013 22:44 ]
Innleggets emne:  Re: Amerika på rutene..

Åkei, vi får prøve på det... ;)

Forfatter:  bad luck [ Tir 25. Jun 2013 23:31 ]
Innleggets emne:  Re: Amerika på rutene..

kul bil =D> litt av en snute på den der :unibrow:

Forfatter:  v8power [ Tir 25. Jun 2013 23:45 ]
Innleggets emne:  Re: Amerika på rutene..

Merkelig fenomen.

Forfatter:  Ranchero [ Ons 26. Jun 2013 01:37 ]
Innleggets emne:  Re: Amerika på rutene..

Flott bil og veldig artig å se andre sin ranchero,ikke bare sine egne..hehe :) !

Forfatter:  vain [ Tor 15. Aug 2013 18:23 ]
Innleggets emne:  Re: Amerika på rutene..

Enda ikkeno som har biti på dritten på rutene... MEN har sveisa gulv, plan og lakka tak da :p skulle bare begynte den historia med... klarer ikke å holde finga av fatet vøtt...

Nå er snart vintern her så da må vi handle litt understell da...

Forfatter:  Hotrodder [ Man 19. Aug 2013 14:28 ]
Innleggets emne:  Re: Amerika på rutene..

-Bensin?
-Bremserens?
-Kaustisk soda?

Kan være at noe av dette virker først etter å ha fått ligge på dritten en tid. Er vanskelig å få det til uten at det renner nedover eller fordamper, men fukt en fille og legg fillen på glasset, kanskje?

Har du prøvd å rett og slett skrape det av med et barberblad?

Forfatter:  vain [ Man 26. Aug 2013 13:08 ]
Innleggets emne:  Re: Amerika på rutene..

Alt er testa uten hell.. og ingenting som kjennes som det ligger utenpå.. mulig det rett og slett er i mellom lagene av glasset?

Jeg aner ikke, men nå har jeg heldigvis funnet ett rutefirma som så seg villig til å bytte frontruta hvertfall... så får man se hva man gjør med side og bakruter..

Forfatter:  Hotrodder [ Tir 27. Aug 2013 09:23 ]
Innleggets emne:  Re: Amerika på rutene..

Er bare frontruta som er laminert. Sideruter er ikke i flere lag.

Sjekk på Ebay om det dukker opp en delebil, kanskje? Finn ut om den deler sidevinduer med andre årsmodeller så er det lettere å lete.
Vil tro sidevinduene ikke deles av andre karosserityper..?

Forfatter:  challenger [ Tir 27. Aug 2013 11:06 ]
Innleggets emne:  Re: Amerika på rutene..

Clay / leire?

Forfatter:  Nitro66 [ Tir 27. Aug 2013 21:53 ]
Innleggets emne:  Re: Amerika på rutene..

Litt vanskelig å se på bildet, men kan bilen ha vært utsatt for sur nedbør over lengere tid?
Google "acid rain windshield damage"og se om du kjenner igjen skaden.

Side 1 av 2 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/