| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Trenger akutt hjelp med valg av farge! https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=22743 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | Arnstein [ Tor 16. Mai 2013 16:33 ] |
| Innleggets emne: | Trenger akutt hjelp med valg av farge! |
Finbilen er straks klar for lakk og skal lakkeres snarest. Jeg var på lakkverkstedet i dag og skulle velge lakk men det var ekstremt vanskelig! ALT for mye og forvirrende! Jeg har en farge i hodet som jeg ikke helt klarer å plassere på de små fargekartne og dermed trenger jeg en fargekode ut i frå en konkret bil jeg kan relatere til. Jeg ser for meg en mørk lillafarge (gjerne metallic) som er litt mørkere enn Dodge fargen, plum cracy men det skal fremdeles ikke være noen tvil om at dette er en lilla bil. I stummende mørke ser jeg for meg at bilen vil bli seende nesten(!) sort ut. Er MEGET takknemlig for alle forslag! |
|
| Forfatter: | Arnstein [ Tor 16. Mai 2013 16:34 ] |
| Innleggets emne: | Re: Trenger akutt hjelp med valg av farge! |
Ser for meg noe lignede denne bare for å gi en pekepinn: http://25.media.tumblr.com/tumblr_m4ejc ... 1_1280.jpg |
|
| Forfatter: | Mads H [ Tor 16. Mai 2013 17:44 ] |
| Innleggets emne: | Re: Trenger akutt hjelp med valg av farge! |
Eneste jeg kommer på i farten er en klassisk japsebilfarge som heter midnight purple. Google den og se på den, ser lilla/blåaktig ut i direkte sollys, mørk, mørk lilla til sort i mørket |
|
| Forfatter: | Hotrodder [ Tor 16. Mai 2013 20:04 ] |
| Innleggets emne: | Re: Trenger akutt hjelp med valg av farge! |
Hva med lilla-fargen som brukes en del på Dodge Prowler? Vet ikke navn eller kode, men det kan man sikkert Google seg frem til. Link: http://www.pbase.com/image/84553093 |
|
| Forfatter: | Gengahl [ Fre 17. Mai 2013 22:41 ] |
| Innleggets emne: | Re: Trenger akutt hjelp med valg av farge! |
Jeg hadde en S4 med denne fargen tidlgiere: ![]() Den heter vag deep purple. Såg lilla ut i sollys om sort om natten |
|
| Forfatter: | Arnstein [ Man 20. Mai 2013 16:05 ] |
| Innleggets emne: | Re: Trenger akutt hjelp med valg av farge! |
Tusen takk for gode svar! Den Prowler lillafargen var akkurat slik jeg hadde sett for meg så jeg ender nok opp med den Legger ut noen bilder når bilen er ferdig lakkert. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|