| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Grunning av hel bil https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=22720 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | gasserx [ Tir 14. Mai 2013 07:54 ] |
| Innleggets emne: | Grunning av hel bil |
Jeg trenger tips til en rimelig og god grunning som jeg kan ha på bilen inntil jeg har bestemt meg for farge og hellakkering. Hadde ikke tenkt å ta hele bilen ned til bart stål, men sliper den grundig ned, og der det er behov ned til bart stål. Bilen har fortsatt mesteparten av original lakk fra 1954 inntakt (dog slitt). Der hvor jeg har slipt ned til stålet har jeg nå hatt på ett enkelt strøk med 1-komponent rustbeskyttelse (type rød som er å få kjøpt på Mekonomen m. flere). Trenger altså noen form for grunning som jeg kan sprøyte hele bilen med utvendig, og som kan sitte på ett års tid for så å slipes lett ned og lakkes over når den tid kommer. Bilen er en racebil, og vil kun bli eksponert for vær og vind 5-6 helger neste sommer - og da forhåpentligvis kun helger med fint vær siden vi snakker dragrace...blir det dårlig vær så vil den stå under tak. |
|
| Forfatter: | gasserx [ Tir 14. Mai 2013 09:21 ] |
| Innleggets emne: | Re: Grunning av hel bil |
Jeg har forresten 1 liter 2-komp Standox filler, kan jeg bruke denne på hele bilen...og bør jeg evt ha noen form for grunning oppå denne, eller er den god nok til å lakke rett på? |
|
| Forfatter: | Hotrodder [ Tir 14. Mai 2013 21:51 ] |
| Innleggets emne: | Re: Grunning av hel bil |
Epoxy-grunning. |
|
| Forfatter: | Olav [ Tor 16. Mai 2013 12:21 ] |
| Innleggets emne: | Re: Grunning av hel bil |
Hagmanns CA primer. Den gule. Dette er Epoxy. |
|
| Forfatter: | gasserx [ Tor 16. Mai 2013 12:49 ] |
| Innleggets emne: | Re: Grunning av hel bil |
Takker for svar |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|