AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Lakkere over owatrol?
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=22231
Side 1 av 2

Forfatter:  Rockabilly [ Fre 15. Mar 2013 00:42 ]
Innleggets emne:  Lakkere over owatrol?

Nå som påsken nærmer seg er det tid for å planlegge litt jobbing på grombilen.
Forrige eier pusset ned en god del overflaterust og påførte owatrol. Har sett at det har kommet igjen noen rustflekker og må derfor pusse ned igjen der. Skal bare flekklakkere bilen foreløpig, men lurer på om det går bra å lakkere over owatrolen da jeg ikke vet om han har brukt det over større deler av bilen. Hvordan bør jeg gå fram? Pusse overflaterusten, grunne og lakkere? Holder det?

Vedlegg:
Filkommentar: Her ser dere flekkene jeg snakker om.
word 2.jpg
word 2.jpg [ 48.12 KiB | Vist 11037 ganger ]

Forfatter:  tommys [ Fre 15. Mar 2013 09:43 ]
Innleggets emne:  Re: Lakkere over owatrol?

du kan polere oppå Owatrolen å kjøre med den blank og fin-som den er men flekkene...Er ikke det tøft a ?
Tommys

Forfatter:  Rockabilly [ Fre 15. Mar 2013 10:41 ]
Innleggets emne:  Re: Lakkere over owatrol?

Hehe jo har vurdert å kjøre som den er, men vil uansett ta noe av det. Bakskjermen f.eks som er grunnet. Takker for svar!

Forfatter:  Letmolie [ Fre 22. Mar 2013 22:55 ]
Innleggets emne:  Re: Lakkere over owatrol?

2k grunning og lakk koker på Owatrol..

Forfatter:  Toro81 [ Fre 22. Mar 2013 23:02 ]
Innleggets emne:  Re: Lakkere over owatrol?

Må vel være bedre å polere som tommys sier
Flekking blir ikke pent

Forfatter:  bad luck [ Lør 23. Mar 2013 01:24 ]
Innleggets emne:  Re: Lakkere over owatrol?

ta bort rust flekkene og lakk den matt sort inntilvidere =D>

Forfatter:  Bead-lock [ Lør 23. Mar 2013 11:27 ]
Innleggets emne:  Re: Lakkere over owatrol?

Bilen er jo "ødelagt" i lakken alikevel, så det er bare å trå til og demontere 2 dager, slipe vekk ovatrolDRITEN og ta grunnarbeidet noen dager, så sende den til lakk... =D>

Forfatter:  wictor jr sbc [ Lør 23. Mar 2013 12:51 ]
Innleggets emne:  Re: Lakkere over owatrol?

eller selge den i deler.

Forfatter:  bad luck [ Lør 23. Mar 2013 23:30 ]
Innleggets emne:  Re: Lakkere over owatrol?

wictor jr sbc skrev:
eller selge den i deler.



Hallo :shock: hva det der seriøst :?: :?: :?: :?:

Forfatter:  bad luck [ Lør 23. Mar 2013 23:31 ]
Innleggets emne:  Re: Lakkere over owatrol?

Bead-lock skrev:
Bilen er jo "ødelagt" i lakken alikevel, så det er bare å trå til og demontere 2 dager, slipe vekk ovatrolDRITEN og ta grunnarbeidet noen dager, så sende den til lakk... =D>



kan jo vær flere uker med rustsveising på denne :?

Forfatter:  wictor jr sbc [ Lør 23. Mar 2013 23:54 ]
Innleggets emne:  Re: Lakkere over owatrol?

nei det var ikkje seriøst i heile tatt.kul bil som er tøff anten som strøken el som patinera,

Forfatter:  Bead-lock [ Søn 31. Mar 2013 21:13 ]
Innleggets emne:  Re: Lakkere over owatrol?

bad luck skrev:
Bead-lock skrev:
Bilen er jo "ødelagt" i lakken alikevel, så det er bare å trå til og demontere 2 dager, slipe vekk ovatrolDRITEN og ta grunnarbeidet noen dager, så sende den til lakk... =D>



kan jo vær flere uker med rustsveising på denne :?


Man trenger ikke alltid å legge sjela i en bil for at den skal se litt bedre ut... [-X

Hadde den vært min hadde jeg småfiksa det værste, sparkla, lagt fyller, og lakket...
max 5 dagers jobb ville målet vært...Kjapt? Fordi jeg kan og har alt utstyr ... :mrgreen:
Ta av absolutt minimum, maskere 110% strøkent resten...
Å selvsagt, vært superåpen om at det som er gjort,
er overmaling så det skulle se litt bedre ut...

Forfatter:  Rockabilly [ Søn 14. Apr 2013 21:56 ]
Innleggets emne:  Re: Lakkere over owatrol?

Her har det vært aktivitet siden sist jeg var innom!

Har rett og slett vært opptatt med Pontiac. Som jeg ser flere har skrevet, ble hele bilen demontert, pusset ned, rettet, sveist osv i påsken. Fikk god hjelp av brodern! Vi hadde på fyller og pusset ned og lakkerte helga etter. Så har montering stått for tur og det begynner å likne en bil igjen! :D Nye hjul ++ så er den klar for visning ;)

Vedlegg:
Filkommentar: Demontering pågår
1.jpg
1.jpg [ 45.63 KiB | Vist 10585 ganger ]
Filkommentar: Pussing...
2.jpg
2.jpg [ 37.59 KiB | Vist 10585 ganger ]
Filkommentar: Så og si rustfri!
4.jpg
4.jpg [ 25.08 KiB | Vist 10585 ganger ]
Filkommentar: Det eneste hullet ;)
5.jpg
5.jpg [ 31.31 KiB | Vist 10585 ganger ]
Filkommentar: Fyller
3.jpg
3.jpg [ 32.63 KiB | Vist 10585 ganger ]

Forfatter:  Rockabilly [ Søn 14. Apr 2013 22:02 ]
Innleggets emne:  Re: Lakkere over owatrol?

Taket er for bulkete til at jeg orker å begynne på det nå. Det kommer vel en påske til? Brunt eller hvitt?
Her er ihvertfall bilen lakkert og nesten ferdig montert. : )

Vedlegg:
6.jpg
6.jpg [ 32.9 KiB | Vist 10581 ganger ]
7.jpg
7.jpg [ 35.54 KiB | Vist 10581 ganger ]
8.jpg
8.jpg [ 35.04 KiB | Vist 10581 ganger ]

Forfatter:  tommys [ Man 15. Apr 2013 07:10 ]
Innleggets emne:  Re: Lakkere over owatrol?

så inn i helvetes rå bil.......

Side 1 av 2 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/