trbo0le skrev:
da har du ikke sveiset eller så har de faktisk gjort noe med apparatene sine til det bedre.
tenker det første er tilfellet så langt.
er vel bare 3-4 år siden jeg satt og regnet på det.
biltema sitt nest største kunne da sveise på full styrke i 0,23 sekund eller noe. på 3mm stål... for dårlig...
gjør deg noen regnestykker selv så ser du veldig fort om det bare er deg eller om feilkjedene faktisk har gjort noe.
billigst og null bruks garanti er skjeldent og aldri godt nok om man skal gjenta bruken mere enn en gang. enda der feiler feiltema på stort sett alt.
kjøp for eks., renovert eller nytt:
linkoln/esab/telwin/kemppi apparat.
Jeg vil mene at du tar feil, kort og kontant.
i 90% av tilfellene, vil de som kjøper de små apparatene, sveise på tynnplate, (0,7-1,2mm) og derfor vil biltemas sveise apparater, fungere glimrende, Har selv hatt et, og det ble stort sett brukt på bil og tynnplate.
Er jo ikke et spørgsmål om full guffe kontinuerligt, men om korrekt innstillt maskine, og gjennombrenning!
De fleste som vil sveise ramme og stål tykkere end 2,5mm kjøper som regel større maskiner.
Og de store hardcore folk (Offroad. 4X4. Racere!) kjøper maskiner som kan klare det, (som regel trefaset!)
Og jo, biltemas maskiner er blitt bedre med årene, (for 10 år siden hadde de kun tre typer, pinne, gassløs og mig) nå kan du jo stort sett velge hva du vil, og prisene har droppet. Og jeg har til dags dato aldrig hatt problemer med garantien! selv på varer som de ikke lengere har i sortimentet.
Hvad angår gassløs sveisning/rørtråd, har jeg brukt det, med forskjellige resultater, men det funker, også når man holder uten for alfarvei, og trenger en kjapp reperasjon.
personligt foretrekker jeg MIG, fremfor gassløs, men jeg har da en rulle tråd liggende, til nødrepp! hehe
Nu skal jeg ikke starte en krangel om hva som er de bedste maskinene, men vil si, at uansett hvem man er, så starter man nesten altid med en liten maskine, og jobber sig opover, til man har funnet den man liker.