AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Man 24. Aug 2026 20:43

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 08. Feb 2012 20:39 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

som jeg fortalte ifjor i en tråd her da jeg fiksa rusthullet nederst i baskjermen over eksosen og sparklet og lakket sidene på bilen, det ble meget bra. men for en liten stund siden la jeg merke til at sparklet har sprukket. mulig det ble brukt for mye herder.
lurer på om jeg skal slipe ned det som er sprukket og sparklet over det på nytt eller skjære bort hele nederste del av baksjermen fra lista og helt ned og sveise på baskjermene som står på delebilen for de er rustfri. har tenkt også å lakke hele sia på nytt. sist ble det bare lakka fra lista på døra og opp til den blåstripa på sidene. og lakken er fortsatt bra. men ikke noe særli glans i den.

-planen min er å bytte bakskjermen eller slipe ned og sparkle på nytt.
- ta av dørlåsene,stigtrinnene, ta av alt av lys på sidene, frontfanger og bakfanger,chrome hjulbuelistene og listene som er på sidene.
- matte den ned, grunne, matte grunninga lett med 1200 og vann, kjøpe meg lakksprøyte og lastebillakk og lakke med det. lastebillakk er jo mye bedre enn vanlig lakk. hvor mye lakk tror dere at det går til begge sidene? skal lakke fra nederste på dørene og nesten opp til dørhåndtaket, hele siden begge sider av bilen. skal med tiden også lakke panseret. men må ta det av og mattes ned og sparkle steinsprang og noen små bungler. noen ide om hvor mye det går? og hva tror dere om dette da?

skal kjøpe nye dørlåser,stigtrinn,skvettlapper og chromelister til hjulbuene også.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 08. Feb 2012 21:49 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Det er 2 ting som kan gjøre at sparkelet sprekker, bevegelse i underlaget, eller fuktighet og rust bak sparkelet.
Hvor mye lakk som vil gå med på den lakkeringen din er avhengig av hvilken farge du skal ha, hvor transparent den er, og hvilket lakkmerke du velger

MyGallery

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 08. Feb 2012 21:56 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

finnes ikke rust bak sparklet. ble slipt ned til stålet bak før det ble sparkling så det har ikke rustet. bare sprukket. og jeg vet at det var helt tørt før jeg sparklet. må være bevegelse og risting. pga bilen er jo ganske stiv. og med tankte på elendig vei og mye hull på grusveier må det være vibrasjonen.

så hva er best? bytte baksjerm eller slipe ned det som er sprukket og sparkle på nytt?

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet