AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Reproduserte/Originale karosserideler
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=1843
Side 1 av 1

Forfatter:  Mr.Malibu [ Fre 25. Mai 2007 09:26 ]
Innleggets emne:  Reproduserte/Originale karosserideler

Lurte på hvilke erfaringer forumets medlemer har med kjøp av reproduserte/Originale karosserideler.
Jeg har vært ute etter en et par deler i det siste, kjøpte en forskjerm fra Osbyskroten i Sverige for
700NOK som jeg sandblåste, sinket, sparklet og lakkerte. Den ble som ny og var definitivt verdt 700 kr.
I April bestilte jeg 2 stk. reproduserte quarter panels (bakskjermer) fra en produsent I USA med navnet
Goodmark Industries som jeg ennå venter på. Noen som har noen tips eller erfaringer innenfor dette
temaet som kan deles?

www.goodmarkindustries.com
www.bildelarosby.se

Forfatter:  madmax [ Fre 25. Mai 2007 12:45 ]
Innleggets emne: 

har aldri hatt noe problemer med repro deler,kan hende noen små justeringer på passformen på karosseri deler men ellers er reprodeler helt topp........

Forfatter:  Roar [ Fre 25. Mai 2007 14:07 ]
Innleggets emne: 

Ingenting slår en original del.
Det er mye dårlig repro deler ute på markedet, passform er stort sett et fremmedord. Tynnplåt er helt vanlig. Men det finnes også bra deler.
For en uerfaren så er det ikke å anbefalle å kjøpe slike deler på nettet selv. Hør rundt med folk som har tatt inn selv hvordan passform og slik var på de delene de kjøpte.
Generelt så henger det ihop med prisen. Og alt som er billig er som regel veldig dyrt da det som regel ender i søplekassa.

Forfatter:  madmax [ Fre 25. Mai 2007 14:58 ]
Innleggets emne: 

det er HELTklart att der ikke er noenting som slår en orginal del,men derrimot der det er komplett umulig og få tak i orginaldeler der må man takke seg til repro,har ett godt eksempel,lykteringene til camaroen min var stygge og bulkete bestilte ett par repro fra usa.....kvalitetsmessig er det helt sikkert mye mere blikk i en leverposteiboks,dem var så tynne og lett bøyelig att jeg bare sendte i retur i håp om og få tak i noe annet,så det er med repro som med alt annet mye bra og mye dårlige ting på markedet...

Forfatter:  T-7 [ Fre 25. Mai 2007 19:05 ]
Innleggets emne: 

Goodmark kjøpte vel opp dei gamle originale pressene til GM, om jeg ikke husker helt feil, så delene er vel reprodusert i originale presser da :D en reprodusert originaldel kan man vel kalle det da :wink:

Forfatter:  Mr.Malibu [ Fre 25. Mai 2007 22:23 ]
Innleggets emne: 

Dette var jeg ikke klar over, gode nyheter for min del da jeg har deler
på vei fra Goodmark as we speak. Noe som har erfaring med Goodmark?

Forfatter:  Bippe [ Fre 25. Mai 2007 23:48 ]
Innleggets emne: 

Har ingen erfaring med Goodmark selv, men har hørt at de har mye bra deler.

Det at de bruker orginale press verktøyene til Chevrolet er ingen garanti for pasformen, da verktøyene blir slitt under bruk, Det hender også at de får skader og må repareres. Til de fleste masseproduserte biler går det med flere verktøy får å presse samme del. De blir byttet ut etterhvert som de blir slitt.

Forfatter:  Mr.Malibu [ Lør 26. Mai 2007 01:12 ]
Innleggets emne: 

Selfølgelig, pressene blir jo slitt etc. Men jeg bestilte delene via
summit racing som er forhandler for Goodmark og har stor tro
på at summit vil ta ansvar hvis delene bare er bogus.

Forfatter:  Mr.Malibu [ Lør 26. Mai 2007 03:14 ]
Innleggets emne: 

Jeg får sikkert en god del arbeid siden det er quarter panel "skins"
jeg har bestilt, som er uten ramme. Jeg må vel kutte av rammene
på de jeg har og så sveise dem fast på de nye panelene.. grrr..
skal sinke de så godt at de ikke kan ruste på 50 år!

Forfatter:  st-remy [ Lør 26. Mai 2007 20:33 ]
Innleggets emne: 

Malibu74 skrev:
Jeg får sikkert en god del arbeid siden det er quarter panel "skins"
jeg har bestilt, som er uten ramme. Jeg må vel kutte av rammene
på de jeg har og så sveise dem fast på de nye panelene.. grrr..
skal sinke de så godt at de ikke kan ruste på 50 år!

bruk gjærne falsetang når skal montere plata, lett at det slår seg når du sveiser :wink:

Forfatter:  Mr.Malibu [ Man 28. Mai 2007 19:41 ]
Innleggets emne: 

Hva er falsetang? Kanskje teit spørsmål, men jeg har ikke gjort dette før.

Forfatter:  Bead-lock [ Man 28. Mai 2007 23:54 ]
Innleggets emne: 

Sånn her er en false tang...

Bilde

For å lage en nedfeldt kant...

Ville ha valgt en Butt i butt sveis... :wink:

Forfatter:  Bead-lock [ Tir 29. Mai 2007 00:01 ]
Innleggets emne: 

Hvorfor ?

Jo fordi det da er lettere....å rette etter at en er ferdig sveiset...

ville ha lagt den nye platen oppå den gamle å så kutte gjennom begge to med en karosserisag eller kutte med en 1mm kutteskive i 45 grader...

Da får en perfekte åpninger mellom platene! :wink:

Forfatter:  Mr.Malibu [ Lør 02. Jun 2007 00:26 ]
Innleggets emne: 

Skal ikke nekte på at jeg kanskje har tatt meg litt vann over hodet her :DD
Første gang jeg skal gjøre dette, venter til delene er her og tar det som det
kommer. Blir sikkert mye masing på forumet.. :thumbsup:

Forfatter:  Mr.Malibu [ Lør 02. Jun 2007 00:27 ]
Innleggets emne: 

Når nye ord som false tang dukket opp ble jeg litt skremt :D

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/