AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 18:39

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 25. Mai 2007 09:26 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Lurte på hvilke erfaringer forumets medlemer har med kjøp av reproduserte/Originale karosserideler.
Jeg har vært ute etter en et par deler i det siste, kjøpte en forskjerm fra Osbyskroten i Sverige for
700NOK som jeg sandblåste, sinket, sparklet og lakkerte. Den ble som ny og var definitivt verdt 700 kr.
I April bestilte jeg 2 stk. reproduserte quarter panels (bakskjermer) fra en produsent I USA med navnet
Goodmark Industries som jeg ennå venter på. Noen som har noen tips eller erfaringer innenfor dette
temaet som kan deles?

www.goodmarkindustries.com
www.bildelarosby.se


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 25. Mai 2007 12:45 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 22. Mar 2006 00:20
Innlegg: 283
Bosted: bergen
har aldri hatt noe problemer med repro deler,kan hende noen små justeringer på passformen på karosseri deler men ellers er reprodeler helt topp........

_________________
one hot camaro man 70 camaro 65 cadillac fleetwood brougham 89 modell chevrolet g-20


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 25. Mai 2007 14:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Ingenting slår en original del.
Det er mye dårlig repro deler ute på markedet, passform er stort sett et fremmedord. Tynnplåt er helt vanlig. Men det finnes også bra deler.
For en uerfaren så er det ikke å anbefalle å kjøpe slike deler på nettet selv. Hør rundt med folk som har tatt inn selv hvordan passform og slik var på de delene de kjøpte.
Generelt så henger det ihop med prisen. Og alt som er billig er som regel veldig dyrt da det som regel ender i søplekassa.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 25. Mai 2007 14:58 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 22. Mar 2006 00:20
Innlegg: 283
Bosted: bergen
det er HELTklart att der ikke er noenting som slår en orginal del,men derrimot der det er komplett umulig og få tak i orginaldeler der må man takke seg til repro,har ett godt eksempel,lykteringene til camaroen min var stygge og bulkete bestilte ett par repro fra usa.....kvalitetsmessig er det helt sikkert mye mere blikk i en leverposteiboks,dem var så tynne og lett bøyelig att jeg bare sendte i retur i håp om og få tak i noe annet,så det er med repro som med alt annet mye bra og mye dårlige ting på markedet...

_________________
one hot camaro man 70 camaro 65 cadillac fleetwood brougham 89 modell chevrolet g-20


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 25. Mai 2007 19:05 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Mai 2006 13:58
Innlegg: 570
Bosted: Ved siden av naboen
Goodmark kjøpte vel opp dei gamle originale pressene til GM, om jeg ikke husker helt feil, så delene er vel reprodusert i originale presser da :D en reprodusert originaldel kan man vel kalle det da :wink:

_________________
'68 Cougar XR7

MyGallery


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 25. Mai 2007 22:23 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Dette var jeg ikke klar over, gode nyheter for min del da jeg har deler
på vei fra Goodmark as we speak. Noe som har erfaring med Goodmark?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 25. Mai 2007 23:48 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:16
Innlegg: 970
Bosted: Horten
Har ingen erfaring med Goodmark selv, men har hørt at de har mye bra deler.

Det at de bruker orginale press verktøyene til Chevrolet er ingen garanti for pasformen, da verktøyene blir slitt under bruk, Det hender også at de får skader og må repareres. Til de fleste masseproduserte biler går det med flere verktøy får å presse samme del. De blir byttet ut etterhvert som de blir slitt.

_________________
BEEN`S GARAGE
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 26. Mai 2007 01:12 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Selfølgelig, pressene blir jo slitt etc. Men jeg bestilte delene via
summit racing som er forhandler for Goodmark og har stor tro
på at summit vil ta ansvar hvis delene bare er bogus.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 26. Mai 2007 03:14 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Jeg får sikkert en god del arbeid siden det er quarter panel "skins"
jeg har bestilt, som er uten ramme. Jeg må vel kutte av rammene
på de jeg har og så sveise dem fast på de nye panelene.. grrr..
skal sinke de så godt at de ikke kan ruste på 50 år!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 26. Mai 2007 20:33 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
Malibu74 skrev:
Jeg får sikkert en god del arbeid siden det er quarter panel "skins"
jeg har bestilt, som er uten ramme. Jeg må vel kutte av rammene
på de jeg har og så sveise dem fast på de nye panelene.. grrr..
skal sinke de så godt at de ikke kan ruste på 50 år!

bruk gjærne falsetang når skal montere plata, lett at det slår seg når du sveiser :wink:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 28. Mai 2007 19:41 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Hva er falsetang? Kanskje teit spørsmål, men jeg har ikke gjort dette før.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 28. Mai 2007 23:54 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Sånn her er en false tang...

Bilde

For å lage en nedfeldt kant...

Ville ha valgt en Butt i butt sveis... :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 29. Mai 2007 00:01 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Hvorfor ?

Jo fordi det da er lettere....å rette etter at en er ferdig sveiset...

ville ha lagt den nye platen oppå den gamle å så kutte gjennom begge to med en karosserisag eller kutte med en 1mm kutteskive i 45 grader...

Da får en perfekte åpninger mellom platene! :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 02. Jun 2007 00:26 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Skal ikke nekte på at jeg kanskje har tatt meg litt vann over hodet her :DD
Første gang jeg skal gjøre dette, venter til delene er her og tar det som det
kommer. Blir sikkert mye masing på forumet.. :thumbsup:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 02. Jun 2007 00:27 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Når nye ord som false tang dukket opp ble jeg litt skremt :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support