Ny test (2) lyktepottene mine var rustet opp, og lignet mariekjeks + at lysåpning for pæra,og refleksjon er fraværende orginalt i disse lyktene! Roet ned temperaturen og holdt den jevnere, og litt kortere "steketid", og det ble endringer ja! Resultatet ble faktisk bra, selv om grunnlaget her ikke ehr slipt/polert osv, før pulverlakkering. Rettet sånn nogenlunde, slipt med slipestift, og 120 papir gir ikke et perfekt grunnlag for lakk, men om det kommer noen ekstra reflekjsoner her vil det bare være en fordel......

De glødepunktene som har vært her, er ikke mye effektiv mot stressete og morgentrøtte sjafører når jeg tenker svinge av veien... Tok en rørbøyle i samme slengen, og med godt resultat!
Krom er det nok ikke, men forholdsvis god erstatning, bedre enn hvilken som helst kromlakk på boks (uten den nye svindyre 3-sjikts spesiallakken som finnes noen steder, problemet der er vel at yttertse klarlakken som må være der ikke holder,og krom/sølv begynner korrodere etter noen mnd.)
Pulverlakken blir litt lysere, og med en tanke gråtone, i forhold til ekte krom. Kanskje black chrome powder kan være være mere naturtro?? (skal få tak i,og prøve..) Men er delene som er pulverlakket montert ikke nær vanlig krommede deler, kan nok mange tro det kan være "ekte" krom.
PR Bildene for flere av produsentene er nok vinklet perfekt i lysforhold for best mulig refleksjon....Mine bilder ble tatt ute i daglyset,riktig nok overskyet...uten forsøk på arrangement for lysforholdene!

)
På en "chromeskala" på 1 - 10, med chrome som 10, Biltema kromspray u/basefarge som 1, vil nok jeg si dette er en god 6´-7ér!!
Vedlegg:
0001.JPG [ 112.06 KiB | Vist 6750 ganger ]
Vedlegg:
0002.JPG [ 119.6 KiB | Vist 6750 ganger ]
Vedlegg:
0006.JPG [ 107.38 KiB | Vist 6750 ganger ]