Insubordination skrev:
Hei
Litt dumt spørsmål, men dette er noe jeg trenger å vite. Hver gang jeg skal bytte noe på bilen min (denne gangen hengslene til bakluka) har det vært noen der før meg og gjort ting halveis og veldig vanskelig for meg. Dette skjer HVER gang virker det som (hvis du som en gang gjorde dette leser her - takk for alt trøbbel).
Baklukehengslene er festet med fire boltskruer - ja jeg kaller det det - de har sekskanthode men gjenger som grove skruer. På den ene hengslen har noen skrudd inn vanlige skruer som "erstatning" en gang i tiden. Disse kan jeg bare glemme å få ut siden de har blitt helt runde, og løsningen er jeg ikke sikker på. Kappe de og borre de ut? Dette kan jeg ingenting om.
Her kommer jeg endelig til spørsmålet:
Hvor finner jeg korrekte erstatnings boltskruer (sikker ikke riktig navn) som passer inn akkurat her?
Jeg er rimelig lei av å reise rundt til alle butikker i manns minne for å finne riktige bolter. Vanlige tommerbolter klarer jeg vanligvis å finne, men disse boltskruene stiller jeg meg litt skeptisk til om jeg finner.
Jeg glemte å måle selve gjengene (fra den andre hengslen som ingen hadde tuklet med), men sekskanthodet var 3/8".
Takker for svar
Er sikkert
coach bolts (karosseri bolter/skruer) du tenker på.