AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Man 24. Aug 2026 17:28

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 35 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 20. Des 2010 01:32 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

blazerteam skrev:
57belair skrev:
blazerteam skrev:
Veldig miljøvennlige da...de forsvinner av seg selv :D .

[img]]

:shock: :shock: :!: Noe av det mest rust'ne jeg har sett.. uten å være skogsvrak. Bilde fra Norge :?:

Nei,den der var vel fra Michigan eller deromkring.Men jeg har da sett rustne Blazere her til lands..husker jeg så en i Harstad traktene for en 20 år siden..det var en 76-78 modell som sto bak et verksted..den var påbegynt restaurert,men de hadde nok gitt seg når de så hvor det bar...den så ikke bedre ut enn den på bildet :wink: .

Og angående rust og Østlandet..Har en 93 Silverado som har rullet her i Mo i Rana siden 95 eller noe sånt...ikke et rusthull eller antydning til rust noen plasser.Salt er no dritt :evil:

Og utskrotingen av Amerikanske biler her til lands er ganske lav i forhold til andre land...og det er for at vi vet at det koster blod å kjøpe en ny..Ny Suburban koster 1,8 mill..

http://www.bangshift.com/

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 20. Des 2010 22:11 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Tenkte kanskje den var fra USA ja.. :) Her så er de vel oftest enten reparert, eller skrotet før de blir så ille.
Ja, Norge er et sykt, sykt land.. hvertfall når det gjelder avgiftsnivået på nybil.. :roll: Men blir vel veldig OT det her :wink:

Chevrolet USA#1

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 06. Feb 2011 18:58 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Var på bedriftsbesøk på et bilskade verksted i skien, der hadde de fire 5 år gamle volvo XC90 som hadde rullet rundt. Bilene koster jo 300.000 kr i ok stand, så det de gjør er å rette opp taket, legge inn nye gulv, nye rammevanger og nytt tak, samt hel lakkering. Det var også en Peugeot Partner som var 2 år gammel som de hadde byttet begge sidene på. Dette er jo omfattende reperasjoner som koster skjorta, men de tjenner forsatt på det, og alt blir like rett, men enda mer sollid og holdbart, med mer lakk og bedre grunnarbeid en fabrikk nytt. Dette gjør de fordi nye biler koster penger og det lønner seg ikke å importere noe biler siden de blir uansett kostende mer enn brukt en av samme modellen her til lands.
Har bilder fra en XC90 som er halveis ferdig, men legger det ikke ut siden det kan være skadelig for det firma som jeg var på bedriftbesøk hos, fordi de kan ha eget egnet verktøy og metoder som er brukt.
Dere skjønner det sikkert og noen vet vel sikkert firma jeg snakker om! ;)

1978 Volvo 244 GL Prototype (Bruksbil/Langkjøring)
Lærling Tunge Kjøretøy ;)
Two Tone, Beige and Rust!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 15. Jun 2011 00:43 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Nå syns jeg i hvertfall ikke Belairn er rusten lenger hehe, å den som fyller 50 år i år :)
Men ho mor derimot har rust problemer på Merca si, 1999 430s, det ene jekkefeste holdt ikke til å jekke opp bilen engang, det bare knasa. fælt men, på så nye biler. er vel så å si sikkert ikke vedlikholdt under som tidligere nevnt her

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 15. Jun 2011 00:44 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Det er vel et kjent fenomen for folk som har hatt MB å, det med jekke festene !

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 35 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support