AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 07:09

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 08. Feb 2014 21:07 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 26. Okt 2012 02:50
Innlegg: 14
Bosted: Midt-Troms
Kan se ut til at jeg får tilslag på det migatronic apparatet på 3000. Han skulle plutselig ikke selge flaska med da reduksjonsventilen var defekt ifølge han.

_________________
1968 Mustang HT in the works
| TCP power R&P | Dart 427W | Street Or Track understell | T-56 Magnum | 9" Ford med 3.70:1 trutrac fra strange | 14" 6P Baer bremser |


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Feb 2014 01:11 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 26. Okt 2012 02:50
Innlegg: 14
Bosted: Midt-Troms
Ble rett og slett veldig skeptisk til hele fyren så det ble ikke noe kjøp.

Ellers så ser det svært dårlig ut med å finne noe brukende på bruksmarkedet. Så tenker litt på å kjøpe nytt.
Hva tenker dere om f.eks disse 2?

http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... e=40843978

og

http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... e=35724356

Kommer jeg til å klare meg i massevis med 170A apparatet (blir kun sveising på bil) eller er det like greit å gå for 200A når man først skal kjøpe?

_________________
1968 Mustang HT in the works
| TCP power R&P | Dart 427W | Street Or Track understell | T-56 Magnum | 9" Ford med 3.70:1 trutrac fra strange | 14" 6P Baer bremser |


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Feb 2014 01:29 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 19. Jan 2009 23:53
Innlegg: 773
Bosted: sula,møre og romsdal
kjøp den 200,den er automatisk innstilling på,stil inn platetykkelsen og resten ordner apparatet,her slipper du og føle deg fram.....vurderte denne sjøl...men lommeboka var tom :shock:

dette er et kjempe apparat ,har snakka med folk som har slike,og dem er meget fornøyde =D>

_________________
1988 CHEVROLET SILVERADO
1970 CHEVROLET MONTE CARLO,PROSJEKT FERDIG OM NOEN ÅR :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Feb 2014 01:12 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 26. Okt 2012 02:50
Innlegg: 14
Bosted: Midt-Troms
Hmm.

12000 for sveiseapparat
5000 for gassflaske
1000 for reduksjonsventil
1000 for sveisemaske
sveisetråd
++ div.

Blir litt i meste laget, sånn ca. 5000 for mye hvertfall. Noen plasser man kan spare? :)

_________________
1968 Mustang HT in the works
| TCP power R&P | Dart 427W | Street Or Track understell | T-56 Magnum | 9" Ford med 3.70:1 trutrac fra strange | 14" 6P Baer bremser |


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Feb 2014 11:17 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 31. Jul 2012 17:01
Innlegg: 77
Pris og kvalitet henger nok sammen her også, men om man kun skal sveise bil- og hovedsaklig plate (rustsveis), kan
man fikse dette med f.eks. Biltema sitt apparat til ca.3000,- (160 amp)
Ja, man får dårlig intermittens (kontinuerlig sveis frekvens) -men ved tynnplatesveis blir det uansett ikke særlig kontinuitet (pga hindre oppvarming av arb.område) ,og man får helt sikkert et mer brukervennlig apparat på alle måter - som også er mer anvendelig til flere typer sveisejobber ved å velge et apparat fra en av de kjente produsentene.
Men til en annen pris... :)

Jeg har brukt Biltema sitt en del på bil / tynnplate, funker fint for meg :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Feb 2014 13:17 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 19. Jan 2009 23:53
Innlegg: 773
Bosted: sula,møre og romsdal
Fjolsen skrev:
Hmm.

12000 for sveiseapparat
5000 for gassflaske
1000 for reduksjonsventil
1000 for sveisemaske
sveisetråd
++ div.

Blir litt i meste laget, sånn ca. 5000 for mye hvertfall. Noen plasser man kan spare? :)


Tools har et like bra apparat til 8400 eks moms,viss du tar kontakt med Tools og kjøper alt der så vil du få rabatt når du kjøper en "pakke" med slikt utstyr....

_________________
1988 CHEVROLET SILVERADO
1970 CHEVROLET MONTE CARLO,PROSJEKT FERDIG OM NOEN ÅR :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 21. Feb 2014 12:41 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
Har også testet biltema sitt og jo det sveiser jo ;-) men herregud for en forskjell til de større kvalitets apparater som kemppi og esab ;-) bare ikke fall for fristelsen til å prøve tråd som de sier du ikke trenger dekk gass til. Det er bare no dritt.. Ja sveiseapperat koster.. Men er så sykt verd det!! ;-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 22. Jun 2014 15:28 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 26. Okt 2012 02:50
Innlegg: 14
Bosted: Midt-Troms
Da ble det ikke kjøp av sveiseappart denne gang..

Fikk lånt meg et ESAB CaddyMIG C200i apparta samt 50kg gassflaske gjennom en i familien. TommelOPP!

_________________
1968 Mustang HT in the works
| TCP power R&P | Dart 427W | Street Or Track understell | T-56 Magnum | 9" Ford med 3.70:1 trutrac fra strange | 14" 6P Baer bremser |


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support