AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 10:52

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hva slags sparkel?
InnleggSkrevet: Lør 28. Feb 2009 14:24 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 14. Jan 2009 19:08
Innlegg: 53
Bosted: stavern
Skal sparkle noen bulker på chevella og vil ha en sparkel som er lett og jobbe med!er det noen forslag og erfaring med det?Det er noen år siden jeg har sparklet og da brukte jeg mye wurt glassfiber og lettsparkel!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Hva slags sparkel?
InnleggSkrevet: Lør 28. Feb 2009 16:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
wurth kombi-let er en av de beste på markedet idag... =D>

Prøvd det meste, men det jeg har kommet til at kombi-let funker bra... :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Hva slags sparkel?
InnleggSkrevet: Lør 28. Feb 2009 16:52 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 14. Jan 2009 19:08
Innlegg: 53
Bosted: stavern
Kan jeg bruke kombi let som grov og fin sparkel,eller er den kun til en av delene?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Hva slags sparkel?
InnleggSkrevet: Lør 28. Feb 2009 18:42 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
wurthen er helt nydelig å jobbe med. Helt enig med bead i den. Men ikke glem epoxy grunning på alle bare metallflater Og la IKKE sparkelen stå å suge fukt. Slå av varmen i garasjen i natta osv er FY SKAM. La ihvertfall en lityen varmeovn eller noe stå på helt til sparkelen er dekket ev epoxy igjen.Er mere i dette, men det tar nok bead


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Hva slags sparkel?
InnleggSkrevet: Lør 28. Feb 2009 23:36 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
glem skiten til Biltema og hagmans og det der...men grov og finsparkel..

Kombi-let brukes på alt...

untatt ved tilfeller der en ønsker hjelp fra fibrene i glassfibersparkel til første "oppfyllingen " om man velger det,
eller på plast/glassfibergreier....

Men der bruker jeg helst tinn, på sveiser og skjøter, da jeg ikke gidder å ta flere reklamasjoner...
Skikkelig med en gang er god butikk... :wink:

Epoxy eller syregrunning... #-o hard nøtt det der...jeg velger syre... :mrgreen:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Hva slags sparkel?
InnleggSkrevet: Lør 28. Feb 2009 23:46 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 14. Jan 2009 19:08
Innlegg: 53
Bosted: stavern
Takk for tips!Da er det bare og sette i gang!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Hva slags sparkel?
InnleggSkrevet: Søn 08. Mar 2009 10:07 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Feb 2006 19:12
Innlegg: 1303
Bosted: Brumunddal
Wurth sin kombi let er perfekt å jobbe med :D

_________________
Lazy rides brumunddal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Hva slags sparkel?
InnleggSkrevet: Søn 08. Mar 2009 22:06 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Skal jo sies at det finnes flere bokser med samme sparkelen oppi...
Boksen er rød og grå, husker ikke hva merket heter... #-o


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Hva slags sparkel?
InnleggSkrevet: Søn 08. Mar 2009 22:30 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 01. Okt 2008 18:44
Innlegg: 478
Bosted: notodden city
wuth er knallbra...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Hva slags sparkel?
InnleggSkrevet: Tir 17. Mar 2009 18:42 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Hvor selger de forresten wurth?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Hva slags sparkel?
InnleggSkrevet: Tir 17. Mar 2009 21:12 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Hos wurth holdt jeg på å si. Ring til nærmeste wurth forhandler og hør om de kan sende deg eller om de har en leverandør i nærheten av deg.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Hva slags sparkel?
InnleggSkrevet: Tir 17. Mar 2009 21:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Never mind, sjekk denne linken så sparer du telefonen.
http://www.wuerth.no/butikk

der finner du utsalga i Norge


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Hva slags sparkel?
InnleggSkrevet: Ons 18. Mar 2009 00:01 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Thank you Roar! Var vel egentlig på vei bort til biltema, men det er vist smekk på pungen :mrgreen:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Hva slags sparkel?
InnleggSkrevet: Ons 18. Mar 2009 00:19 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
Mr.Malibu skrev:
Thank you Roar! Var vel egentlig på vei bort til biltema, men det er vist smekk på pungen :mrgreen:


:) Ja, vist du har lyst te å ødlegge slipe pappiret ditt , så kan du jo skli innom der :lol:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Hva slags sparkel?
InnleggSkrevet: Ons 18. Mar 2009 00:28 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Såpass. Klumper det seg til eller?

Wurth viste seg å ligge omtrent vegg-i-vegg med arbeidsplassen til han jeg leier lokale av, jeg bor ved siden av amcar-senteret. Her er det praktisk!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support