
Eg for min del bruker kun o,6mm tråd i tynnplate , på ramme med litt tykkere gods så bruker e 0.8 mm . Å bruke 0,8 trå på tynn plate syns e blir for varmt , lett at det slår seg da ,

sveiser aldri butt i butt, bortsett fra en plass ,og det er vindus ramme mot tak , og aldri med over lapp (galskap) bruker 0,8 mm kappeskive og lage fuge med, og starter å sveie inn sveise delen fra mitten og ut , likt på begge sider

viktig at man får 100% gjenomsveising hele veien.
For å oppnå bra resultat på sveisinga , bruk rett kontaktrør, kontaktrør er forbruks vare , hold munnstykket reint ,ha nok strøm inn på maskina, og rett støm ut og rett mating , på 0,6 tråd er det viktig at man også har rett trykk på matehjulet0,6 trån er mjuk , samt at det er reint , en anen ting er att, på munningen på røret som går i fra materen og inn på slange pakka kan bli flisette etter mye bruk , kan fort bli ett stort problem på 0,6 trå

og ikke minst ha god gjording, hold gjordings klemma rein , slip kjeften på den av og til
Bland gass er blitt dyrt , og innen dørs så treng mann ikke mye av det heller , hold pistol`n ved siden av øret og juster , nokk viss man så vitt hører at det suser ,mellom 3-4 på manometret mitt.
Vell vell detta e no mine erfaringer
