|
Hallo igjen du, forgasseren er gullgod den, jeg har bestilt en kjempeladning fra summit nå, så nå blir det ny kam, ventilfjærer+++ , så blir det vel ordning tenker jeg.
Det spørs om jeg må ta meg en tur til min lokale biloppretter ja, for dette tror jeg ikke hadde blitt billig på verksted. Det er godt mulig at hele den "fotbrønnen" må skiftes for at dette skal bli skikkelig, er ikke sikker på om det lar seg rette opp i det hele tatt.
Den har blitt løftet med truck flere ganger, for da vi hentet den på TCT´s terminal i Jernbaneveien i Oslo sto den helt inneklemt med en bil foran og en bak. Etter at jeg hadde vært inne og fått nøklene pluss litt papirarbeid, sto den plutselig midt på plassen når jeg kom ut igjen. Da hadde de tatt en truck og løftet den frem....Jeg reagerte på dette, og sa at dette var ikke rette måten å flytte en bil på, men truckføreren sa at han hadde jo løftet på ramma, og den tålte dette. Jeg svarte at den har jo ikke ramme, den "subframe´n" går jo bare til midt på førerdøra. Da ble han sur, og sa at så stygg som denne bilen var, kunne vel ikke det gjøre noe fra eller til....Makan til "#&%¤¤.....
Uansett, det var skikkelig dårlig stemning der, så vi ville bare komme oss derifra så fort som mulig. Prøvde å starte den, for å kjøre den opp på hengeren, men det ville den ikke. Da vi omsider fikk sveivet den opp på hengeren så jeg at tanken hadde fått seg en skikkelig trykk. Det var tydelig at det var ferskt, for der tectylen var skrapet av, var det blankt stål. Prøvde å konfrontere disse karene med dette, men de bare lo av oss. "Måtte vel regne med såpass, bilen er jo et vrak uansett" var svaret.. Heldigvis var det en som tok det litt mer alvorlig, og ble med bort for å se. Da sa han at det måtte ha skjedd før den kom til terminalen, og at bilen hadde stått i 2.etasje i containeren.
Skadeomfanget så langt jeg har sett er: -1 punktert dekk+skadd felg -Skadd tank -Festebåndene er ikke slik som de en gang var -Tankmåleren er ikke helt iform, har sikkert fått seg en trykk oppi karosseriet. -Flatklemt eksosanlegg (ikke rart pottene var tette, de var jo nesten flate..) -Gulvet i baksetet ser ikke ut som det skal -Støtfanger bak er trykt inn på ene siden (har sikkert skjedd noe med ene demperen) -Innfestningen til ene bladfjæra har fått seg en trykk -Diverse rare merker på "framramma", sikkert etter gafler det også I tillegg til delene trengs jo noen smådeler til montering av ny tank, nye slangeklemmer, kanskje slanger, tetningsringer til påfyllingsrør o.l, -Selv om eksosanlegget var gammelt og skrøpelig, hadde det sikkert gått an å berge noe av det. Uansett bør jeg få dekt noe av det, pluss arbeidet med å skifte det. Dum som jeg er har jeg allerede fikset mesteparten av det, men har heldigvis tatt vare på det jeg tok av.
Skal bli spennede å se va takstmann sier, det som er dumt er at det er så vanskelig å få den på en grav eller bukk for å få sett skikkelig. Ikke kan den kjøres, og det er ikke gunstig å slepe så langt heller.
|