AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Turteller 1969 Camaro
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=8875
Side 1 av 1

Forfatter:  camarofreak [ Tir 28. Jul 2009 01:58 ]
Innleggets emne:  Turteller 1969 Camaro

Har kjøpt meg komplett ny turteller og konsollinstrumenter til min 69 camaro!(Orginal)Men når eg har koblet turtelleren får eg ikkje start på bilen,når eg kobler den fra starter den med ein gang :roll: .Er det nokon som har erfaring med dette?Er det nokon som har koblingsskjema?Takker for svar!

Forfatter:  Joda [ Tor 30. Jul 2009 18:12 ]
Innleggets emne:  Re: Turteller 1969 Camaro

Skal ikke være noe hokkus pokkus detta.
Vil tippe det er 3 ledninger ut fra turtelleren +dem til eventuelt lys.
Sort er som regel Jord. +en er oftest Rød, Orange eller hvit.
Den som skal kobles til tenningen er oftest grønn.
Du sier ikke om hvilken tenning du har, men vist det er orginal kan denne ledningen kobles på Coilen.(som oftest grønn ledning).
Noen turtellere krever Adapter for å fungere, da de trekker for mye strøm. Trenger mer info for å kunne gi deg mere hjelp.


Mvh. Joda

Forfatter:  camarofreak [ Fre 31. Jul 2009 20:41 ]
Innleggets emne:  Re: Turteller 1969 Camaro

Det er 3 ledninger ja!Orginal tenning og orginal turteller.Det er lys fra før av i dashbord.Har kobla både + og - på coil.Men det blir vell kanskje feil?Har hatt med meg ein elektrikar som har kobla.Me prøvde først med - på karrosoriet,men da trur eg ikkje det skjedde nokon ting.Men så prøvde me å koble til - på coil og da fekk me ikkje start på camaroen....

Forfatter:  Joda [ Fre 31. Jul 2009 21:07 ]
Innleggets emne:  Re: Turteller 1969 Camaro

Minus-ledningen fra Turtelleren, skal være koblet til Jord (karosseri).
Pluss ledningen fra turtelleren, skal tilkobles der en har spenning med tenningen på.
Den siste ledningen skal kobles inn på Coilen, der stifta er koblet til.
Skal sjekke litt mere, men tror dette skal fungere!

Mvh. Joda

Forfatter:  Joda [ Fre 31. Jul 2009 21:14 ]
Innleggets emne:  Re: Turteller 1969 Camaro

Here we go again!

http://www.rickscamaros.com/product.asp ... 5Fid=3158#

Sjekk Linken, har du en slik en i din Bil?

Forfatter:  camarofreak [ Fre 31. Jul 2009 22:38 ]
Innleggets emne:  Re: Turteller 1969 Camaro

Trur ikkje d nei!Men tusen takk for info :D Skal prøve å koble på ny når eg får tid!!

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/