| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Nå trenger jeg virkelig hjelp!???? https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=8113 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | Amunds_1 [ Lør 16. Mai 2009 22:34 ] |
| Innleggets emne: | Nå trenger jeg virkelig hjelp!???? |
på vanen min har jeg 318 og 4port forgasser, den var tett, så pella den opp og byttet pakninger, osv, satte den på igjen og bilen starta som en drøm, MEN så stoppa jeg den, da dro den utrolig tungt på startet og det slår gnist i den armen som gassen er koblet inn på, og batteriet er helt friskt, jord til motor og kaross er sjekket, og ser fint ut, bilen vil jo da ikke starte igjen, her er det noe galt ?? noen som har hatt lignende ?? hjelp ? Mvh Amunds_1 |
|
| Forfatter: | Zigma [ Lør 16. Mai 2009 22:58 ] |
| Innleggets emne: | Re: Nå trenger jeg virkelig hjelp!???? |
hei Tror nok definitivt det er dårlig jording mellom motor og karosseri her, sjekk en gang til Ps. om du måler spenning (volt) på batteri så forteller det ingen ting om tilstanden på batteriet....... |
|
| Forfatter: | dvil [ Lør 16. Mai 2009 23:00 ] |
| Innleggets emne: | Re: Nå trenger jeg virkelig hjelp!???? |
Tankene går til noe min far fortalte om sin Skoda. Alt var bra i lang tid, men plutselig røyk chokewiren - og da var bilen død. !!? Det viste seg at starteren hadde fått jord fra chokewiren, fordi den subbet til gods i torpedoveggen. Når du sier bilen ikke vil starte, mener du da at starteren ikke drar rundt? I så fall tror jeg starteren mangler skikkelig jord, selv om du sier du har sjekket det. Heeeelt sikker? |
|
| Forfatter: | Amunds_1 [ Lør 16. Mai 2009 23:14 ] |
| Innleggets emne: | Re: Nå trenger jeg virkelig hjelp!???? |
starteren drar, men motor går veldig tungt, har prøvd med 2 kliss nye batterier, så lite sannsynlig at begge er kaputt?? men trur dere er inne på noe, har jo nylig lakket opp motor og bare prøvestartet den ett par ganger, så dere mener "jord" er stikkordet her ?? Mvh Amunds_1 |
|
| Forfatter: | Camarogeddon [ Lør 16. Mai 2009 23:40 ] |
| Innleggets emne: | Re: Nå trenger jeg virkelig hjelp!???? |
hvis du har malt blokka, og malt jordingspunktene, og, og bare bolta det sammen igjen, så er sjansen for at du har dårlig jordet blokk stor. Sørg for at kabelskoen som jorder blokka ligger an mot rent metall. en måling du kan utføre er å måle volt mellom karosseri og blokk mens du prøver å starte.. spenninga here skal være lav... hvis den går opp i mange volt når du prøver å starte så har du dårlig kontakt et sted. |
|
| Forfatter: | Amunds_1 [ Søn 17. Mai 2009 16:43 ] |
| Innleggets emne: | Re: Nå trenger jeg virkelig hjelp!???? |
gjorde en slik måling som du sa "camarogeddon" målte fra toppen på forgasser til jord og der målte jeg opp mot 6 Volt :O noen tips her ?? trenger sårt hjelp med denne, er hvor kan dette komme fra ?? coil ?? Amunds_1 |
|
| Forfatter: | Amunds_1 [ Søn 17. Mai 2009 18:22 ] |
| Innleggets emne: | Re: Nå trenger jeg virkelig hjelp!???? |
velvel vel....... fant problemet, problemet var rett og slett starter`n som har kødda med meg, tok den ut og fant da ut at den ene terminalen var helt løs, tok og la opp ny hoved strøm ned til starter, og satt inn en annen starter jeg hadde liggende, og vips, bilen startet som en drøm, med en gang, sjekket og volt opp mot forgasser der hvor jeg da hadde 6 volt tidligere, og bang, -01 volt takk for all hjelp Mvh Amunds_1 |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|