| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Merkelig ladding https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=8092 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | Chevelle_68 [ Tor 14. Mai 2009 20:20 ] |
| Innleggets emne: | Merkelig ladding |
Har igrunnen alltid hatt litt problemer med laddinga på Capricen eg har. Har vel prøvt 3-4 dynamoer. Ladde måleren som er i bilen dett etterkvart som eg slår på ting i bilen. Slik som varmeapparat, lys, kjølevifter og stereo. Målte laddinga på batteriet tidligare i dag. Den viste 14,9V og seig sakte, so målte eg fra plussen på batteriet og innpå blokka då varierte det fra 0V til 19V hurtig opp og ned. So målte eg fra dynamoen til jord, og da var det samme greiene. Voltmeteret varierte hurtig fra 0V til 19V. Kva er det som gjer dette??? |
|
| Forfatter: | Bippe [ Fre 15. Mai 2009 01:03 ] |
| Innleggets emne: | Re: Merkelig ladding |
Lade måleren er ett ampere meter tenker jeg så det er helt normalt. De andre målingene skal ikke være mulig (0-19V), viss du da ikke har ett bateri som er totalt tomt for strøm. Regner med at det ikke er det siden du får startet bilen. |
|
| Forfatter: | Camarogeddon [ Fre 15. Mai 2009 08:09 ] |
| Innleggets emne: | Re: Merkelig ladding |
sjekk at du måler med riktig område på instrumentet (DC), og sjekk jordinga på blokken, at du ikke har en løs kontakt et sted. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|